nickoline og supermann Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er ikke hårsår, men det jeg hadde glemt er hvor raske noen er til å sette folk i bås. Si hvordan folk er i stedet for å snakke sak.... Håper ikke det fungerer sånn i dagliglivet også. At det bare er lett å skrive slikt.... Bare til påminnelse... Hilsen enkle meg:)
Gjest sug lut Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Er du faktisk i stand til å gå ut og leke offer nå? Det blir bare for latterlig.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Kjære deg, nå er du latterlig. Om du er kvinne nok til å ha upopulære standpunkter, så må du også være kvinne nok til å tåle at det blåser litt. Og ja, nå fremstår du som hårsår.
Tøysetipp Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Så da drar du alle over en kam og beskylder hele dib for ikke å skille mellom sak og person? Ja, den traff deg i hvert falll ikke rett i fleisen kan du si.
nickoline og supermann Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2010 Nei da, Lut. ikke noe offer her. Bare tenkte å minne om at det ofte blir skrevet stygge ting til folk her inne. Derfor har jeg holdt meg borte i mange mnd. Da har jeg aldri blitt hengt ut her inne faktisk. Poenget er at man ikke skal kalle og skjelle folk for meninger eller ønsker. At man skal holde seg til sak og ikke person. Sånn fungerer det i mitt dagligliv. Kunne ikke vært i min bransje om jeg hadde sagt slike ting hver gang jeg var uenig.
Gjest sug lut Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Hva slags ting da? At det er historieløst å si at det ikke har med likestilling å gjøre når hoppsportens mørkemenn kupper markeringa av kvinnelige hopp-pionerer? Jeg trodde faktisk i starten av tråden at du kødda, når du skrev - og jeg siterer deg fra 2140 i går kveld - "Nei, vet du hva... likestilling???????". Det er godt mulig det finnes bransjer der fakta teller lite, men det beskytter deg da ikke fra motargumenter her inne.
nickoline og supermann Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2010 Jeg skerv noen:) Tenk over det. Neste gang dere henger ut personer. I stedet for å snakke sak:) Innlegget kom pga innlegget om Romøren. Selvfølgelig. Men tanken var gammel den:)
Gjest sug lut Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 Du er ikke uthengt, du henger deg gladelig sjøl, vi trengte ikke gi deg tau engang.
nickoline og supermann Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. mars 2010 Føler meg ikke uthengt i det hele tatt. Ble bare minnet om noe jeg har tenkt på mange ganger før. Tenk over det. Vet du Lut. For 1 år siden, så holdt jeg på å ta det tauet.... Bare så du vet det!!!!
Gjest sug lut Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Og det er fortsatt irrelevant, selv om det er personlig trist for deg.
nickoline og supermann Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2010 Ber igjen en påminnelse om at man skal være forsiktig med hva man sier. *Det som blir skrevet oppleves mye sterkere enn det som blir uttalt verbalt. Men tok meg ikke nær av det heller. Det er noe alle rundt meg vet. Og det var forhåpentligvis forbigående:) Jeg vil ikke dit igjen:)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 5. mars 2010 #13 Skrevet 5. mars 2010 Men nå legger du faktisk opp til en diskusjon om din person selv..
nickoline og supermann Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 5. mars 2010 Det kan hende... Men hvem kan si noe om den. Ingen vet hvem jeg er:) *Legger på nå Ha en fortsatt flott dag. Det skal jeg:)
Bunnies by night Skrevet 5. mars 2010 #15 Skrevet 5. mars 2010 Du satte deg vel selv grundig i båsen med endel av kommentarene dine. Du visste det kom til å bli reaksjoner, og vet du at du ikke takler slikt, så bør du la være å poste innlegg. Hvordan går det an å glemme at folk kommer med motreaksjoner her inne? Det skjer da HVER dag. Alle folk kategoriserer mennesker og setter dem i båser, inkludert deg. Mennesker her inne kan ikke ta høyde for at de som poster innlegg har lekt med tanken å ta selvmord for ett år siden - og at man derfor må unngå å komme med motreaksjoner. Synes svarene i tråden din på ingen måte var så ille som du skal ha det til.
nickoline og supermann Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 5. mars 2010 Synes ikke de var ille heller...., men en gammel tanke kom tilbake. Det var ingen lek, men en siste utvei når alt så svart ut. Men siden jeg var så lur å svare på "tauet" kommentaren, så er jeg såpass oppegående at jeg skjønte at jeg trengte hjelp. En liten pause:) Nå er jeg oppe å går igjen. Og tenker ikke så mye på det som var. For jeg har jobbet beintøft. Fått oss hus, hatt en flott kjæreste ( som jeg gjerne vil beholde), fått meg jobb og antakelig er ambulanseplass innen rekkevidde. Sykt å tenke på at man faktisk ikke ønsket å være her mer. Men når det blir sort, så ser man ikke framtiden... Nå ser den bare lys og trivelig ut... Gleder meg over livet, men jeg synes generelt at man så alt for ofte er slemme mot hverandre.... At man mener man har rett til å mene noe om andre og si det til dem!
Tieran Skrevet 5. mars 2010 #17 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er enig med deg, HI ;o) Nå har ikke jeg lest innlegget om Romøren, så uttaler meg ikke i forhold til det, men på generell basis her inne. Jeg mener absolutt at man får ta ansvar for egne innlegg og hvor mye man velger å dele av meninger og privatliv siden dette er et åpent forum, men samtidig synes jeg noen er litt vel kjappe til å "gå løs på" folk og ikke sak. Jeg har vært medlem i flere år, en er kun innom her i perioder da jeg etter en stund blir fed up med hva enkelte kan skrive om her. Jeg regner med at jeg i tilfeller kan tolke det skrevne ord feil nettopp fordi det er skrevet og jeg ikke kan se mimikken til personen som ytrer seg, og ei heller kan høre måten det blir sagt på. Kan hende jeg også har blitt tolket feil, og det er noe jeg tenker over (til tider) når jeg poster svar. Bare noen tanker fra meg ;o)
LilleBjella Skrevet 5. mars 2010 #18 Skrevet 5. mars 2010 Ja, du lager faktisk et eget innlegg for å få sympati for at du er blitt så dårlig behandlet. For du har laget en så saklig tråd om Romøren og Sagen? Dette sa du faktisk i den andre tråden: "Det er nok en grunn til at vi får flere og flere ungdomskriminelle, samt trenger flere og flere besøkshjem.Jeg tror det er et resultat av likestillingen." Er det saklig syns du? Kan du utype dette nærmere?
Brava Skrevet 5. mars 2010 #19 Skrevet 5. mars 2010 selv kunne det ikke falle meg inn å ta meg personlig nær av motinnlegg; noe som skrives på et anonymt nettforum. Når slikt derimot er tilfelle for deg forslår jeg at du logger av for godt og velger dine egne venner i "den virkelige verden" med omhu og utfra egen interesse
Gjest Sauen og ungene Skrevet 5. mars 2010 #20 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har ikke lest tråden dere snakker om, så den kan jeg ikke si noe om. Jeg er enig i at man bør holde seg noenlunde saklig i diskusjoner, og diskutere sak og ikke person, men man må samtidig tåle at folk ikke er enig med en på et nettforum. jeg har vært i mange hete debatter her inne, og om folk har vært uenig med meg tar jeg det som en erfaring. Jeg har fått lære om deres ståsted i saken, og det er alltid nyttig å få se ting fra andre ståsteder.
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #21 Skrevet 5. mars 2010 Knis... Ingen dib-tvang. Jeg er her sjelden også, men det er mer pga sånne sm deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå