Gå til innhold

Kontaktannonse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som vet om ett flott sted i Norges land? Vi er 3-5 familier som ønsker å flytte på oss. Vi er fra 30 og oppover, noen godt voksne, men har til sammen mange barn i skolealder. Bør helst være vgs på plassen, og selvfølgelig muligheter for jobb. Ang. jobb, så er vi ikke kresen. Bør være en plass hvor man ikke er avhengig av bil, og gjerne ved sjøen. Hvor det er ett godt fritidstilbud for barn, og åpne, hyggelige mennesker det er lett å komme i kontakt med. Og helst en plass hvor en av familiene kan drive ett lite småbruk. Noen som har bruk for oss? Må ikke være en plass hvor kommunen truer med skolenedleggelse hvert år. Håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg kunnet velge fritt: Veierland!

Skrevet

Jøss! Det var mange.. Driver dere en slags sekt eller?

Skrevet

Dere skulle ikke tenkt på dette litt tidligere? Skolen ble nedlagt i fjor:p

Skrevet

Hehehe, nei ingen sekt. Normale oppegående mennesker, som slettes ikke er lik hverandre. Forskjellige personligheter og interesser.

Skrevet

Har tenkt på det lenge, men ett stort skritt og ta. Hvor var det, da?

Skrevet

aner ikke hvor skolen ble nedlangt, MEN..

Det finnes mange småstore byer rundt om så det er jo bare å velge...

Hvilken del av landet kunne dere tenke dere?

Skrevet

Uansett, egentlig. Åpen for alt, bare det er godt å bo der.

Skrevet

Kom til sør-varanger. Her er det godt muligheter for å drive småbruk. Fin natur sommer som vinter. fine fiskevann (både salt og ferskvann), utmerkede ski/ scooterforhold om vinteren.

Lett å komme i kontakt med lokalbefolkningen. Ledige jobber i skole, sykehus, gruvedrift, butikk.

Har vgs.

Skrevet

glemte å si billigere skatt og nedbetaling på studielånet.

Skrevet

Mo i Rana *fniser* Det skulle liksom være godt å bo der ;)

Skrevet

Rakestad i Østfold.

Store muligheter til å drive småbruk.

Full barnehagedekning. Gode barneskoler. Masse tilbud til barn.

Ikke helt i nærheten av sjøen, men ikke så langt heller.

Her er det fint å bo!

Skrevet

Takk : ) Skal lese litt på nettet om de forskjellige stedene. Flere?

Skrevet

Glemte, må ha kulturskole : )

HI

Skrevet

Har dere sett på Himmelblå?:) Hva med Brønnøysund? Det er en liten by på Sør Helgeland, ca 7tusen innbyggere i kom. Har vgs, arbeidsplasser, ikke sykehus men, fødestue, og endel poliklinikker. En god kulturskole, og endel fritisdsaktiviteter for barn og ungdom. Det ligger vakkert til, med hurtigrutekaia midt i sentrum:)

Fullt mulig å bo litt utenfor byen, drive med gårdsbruk ol. feks i vakre Velfjord.

http://www.velfjord.no/kultur/index.html

http://www.bronnoy.kommune.no/

Lykke til:) la oss høre når dere har bestemt dere!

Skrevet

Flytt til Ål i Hallingdal!

Skrevet

Sør-varanger har alt det dær :-) Og ikke minst får du god kontakt med naturen, Sydvaranger gruve er oppe og går og du får avskrevet 10 % av studielånet ditt og ikke minst 1300 kr i barnetrygd per barn hver mnd :-)

Kom til Kirkenes dere!

Skrevet

Bergsbygda eller Nystrand i Porsgrunn.

Ved sjøen, nær byen, muligheter for småbruk, muligheter for jobb om dere ikke er kresne som du sier.

Men er litt vanskelig å skulle drive et småbruk, og likevel kunne gå til kulturskole og mange fritidsaktiviteter? Dere trenger bil!

Skole er et problem. Den legges ned fra høsten, men nå har kommunen plutselig regulert for en haug med tomter i området, så det er noe som ikke helt stemmer i dette bildet.

http://jansen.oppdateringsfabrikken.no/index.php

Skrevet

Hvertfall ikke finn på å flytte til Mo i Rana. Stor miljø preget av narkotika. Men Bodø er en flott by. Selv om det blåser en del her er det både VGS og høyskole samt politihøyskole. Massevis av forskjellige tilbud både til barn og voksne. Med go busstilgang til alle steder. Muligheter for småbruk litt på utsiden av byen men samtidig ikke så langt unna at man blir helt avskildt. Mye fin natur og gode turmuligheter. Jeg har selv bodd diverse steder i Norges land men det er her jeg trivest aller best å det kommer til å bli mitt hjemmsted for resten av live :)

Skrevet

kirkenes er jeg enig i.. bodd der før.. masse fin natur og kjempe mange hyggelig folk som er lett og bli kjent med de har vel 3 -4barneskoler og 1 vgs og ett par barnehager jobb er det også lett og få pluss det er mulighet for småbruk anbefale det vis man har lyst og bo på en fin plass.. bor ikke der selv mer men skal jammen meg flytte tilbake når jeg har mulighet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...