Gå til innhold

Dere med barn i seteleie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjenner dere spark? Og til hvem uke er det vanlig at de snur seg riktig vei? Jeg kjenner spark på begge sidene og har mage som går veldig ut på sidene *lekkert* ;) Er ikke bekymra for setefødsel enda, er bare i uke 31+0 men bare lurer sånn generelt.. Med første mann var jeg ikke i tvil at han lå riktig, kunne kjenne godt hvordan han lå og sparkene traff oppe i ribbena...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro det er vanlig at de snur seg og legger seg til rette mellom uke 30 og 33. Hvis ikke får man ekstra kontroller for å følge med. Spurte fastlegen min om dette sist jeg var på kontroll fordi min lille gutt ligger foreløbig i seteleie. Men jeg er bare i uke 29 enda.

Skrevet

de alle fleste legger seg vel rett vei en eller annen gang mellom uke 30 og 34 dersom de ikke ligger den veien allerede. gyn min sa at det er bare rundt 4-5% som blir liggende i sete. jordmora mi sier at hun begynner å sjekke leiet rundt uke 34-36 da er det som regel det endelige leiet. men ingen regel uten unntak for noen snur seg også etter disse ukene. min lille er også i seteleie, er 32+4 nå. har ingen tro på at hun snur seg siden hun har ligget slik veldig lenge. men det spiller i grunn ingen rolle, ut skal hun alikevel så er overhodet ikke bekymret. eneste som bekymrer meg er at hun har en fot under rumpa si og dersom den ikke flytter seg så kan det ende med ks.

sparkene kjenner jeg helt nede i magen og på sidene. men har fremdeles sånn typisk guttemage som står rett ut. om enn noe firkantet til tider;)

Skrevet

Min har ligget i seteleie siden uke 29. Er nå 37+3 og baby ligger fortsatt i seteleie. Noen fødesteder praktiserer snuing av baby i ca uke 37, men dette er ulik praksis alt etter hvor du bor. Her ble det forsøkt med snuing, men var mislykket. Så skal inn til leievurdering nå på tirsdag da er jeg 38+0. Har fått sjekket bekkenet mitt så jeg vet at der er plass til setefødsel. Så har igrunn begynt å belage meg på at lille-baby ikke snur seg, og at han kommer ut med rompa først ;)

Lykke til, og håper at den lille snur seg :)

Skrevet

Jeg er 32+6 i dag. Venter barn nr 2. Førstemann lå i sete helt frem, og det gjør jenta i magen foreløpig også. Skal til ekstra kontroll på Riksen snart, pga tidligere seteleie/skråleie. Jenta har ligget slik siden uke 29 i hvertfall, og jeg må ærlig si jeg ikke tror hun kommer til å snu seg. Spent på om de vil prøve få meg til nytt forsøk med setefødsel (endte i hastesnitt sist) eller om de setter opp til planlagt KS, men som selvsagt blir vaginalfødsel dersom hun snur seg..... Jeg kjenner spark litt over alt i magen synes jeg. Men sjelden oppover. Litt på skrå opp mot høyre ribbensbue er vel det nærmeste jeg har kjent noe i den retningen. Kjenner mest nedover og mye ut til sidene.

Skrevet

Prinsessa mi er som en liten delfin inni magen! Hun har mye vann i basenget sitt og er ikke så veldig stor og har dermed GOOOD plass. Mellom uke 37-39 har hun snudd seg fra hode til sete, og tilbake til hode igjen! Og det er det vi vet om.

Hun beveger seg mye og jeg tipper hun har snurret rundt flere ganger uten at det er oppdaget.

Når jeg har vært på kontroll hos jordmor har hun ligget med hodet ned og overraskelsen var derfor stor for alle da det tilfeldigvis ble oppdaget på ultralyd at hun lå i sete. De gjorde vendingsforsøk, men det gikk ikke. En uke senere sjekket de på nytt og da hadde hun jammen ordna opp selv og snudd seg til hodeleie, til mammas store lettelse :o)

Så hvor sparker hun?

Litt over alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...