Gå til innhold

da burde en ikke få barn.....uff......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har overhørt en samtale nylig, hvor to unge jenter snakket om det å få barn når en ikke hadde sikker økonomi, egen bolig osv. "De burde ikke være så egoistiske at de fikk barn da. De kan jo ikke tilby barnet noe".........uff, det såret midt i hjerteroten....

For det er meg: Pga en tabbe for noen år siden er økonomien svak, og ikke bedre blir den av å være kommende alenemor. Jeg har bare deltidsjobb som ikke lar seg kombinere med barn desverre. Jeg har endel materielle utfordringer som venter og vet jeg klarer de, om enn det blir hardt i perioder.......Men så planla jeg heller ikke å bli gravid

Saken var at sykehuset sa jeg hadde 0,1% sjanse for graviditet, og likevel er jeg nå 16 uker unna termin. Pga situasjonen må jeg flytte til mine foreldre, som er meget ressurssterke og hjelper meg alt de kan (Hurra for de). Men slike kommentarer tar jeg til meg med en gang, for med mine 32 år og manglende materiell evne så føler jeg meg ikke som en flott kommende mor.......

Litt sutring på morgenkvisten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok sikkert de mener som meg; å PLANLEGGE og få barn når man ikke har ting på stell er egoistsk og lite gjennomtenkt. Uhell kan skje alle :)

Skrevet

Men herrejemini, dette var to unge jenter, som antagelig ikke vet noe om livet og aldri har opplevd utfordringer. De har hvertfall ikke egne barn. Ikke ta deg nær av alt du hører, det blir bare alt for slitsomt:)

Skrevet

JO, DU ER ER EN FANTASTISK KOMMENDE MOR!

Dette var 2 unge jenter som stod å pratet, de vet ennå lite om livet, så dem må du bare la prate!

Trøsteklem fra ei som også ser ut til å bli alenemamma om 7 uker, med attføring og os....

Skrevet

Klart det er en stor fordel å ha grei økonomi og egen boplass når man venter barn, MEN det er jo ikke det som er det største grunnlaget for om man blir en bra forelder eller ikke! Det finnes da nok av de foreldrene som har både penger og hus som kanskje aldri burde hatt barn..

Du blir nok en super mamma selv om du ikke har disse tingene på plass enda, kjempeheldig som har slike greie foreldre som du kan bo hos inntil videre. Masse lykke til, det ordner seg etterhvert! :)

Såfremst de jentene ikke har vært i samme situasjon selv, så kan de ikke vite hvordan det er... bare overse det de sa!

Gjest sug lut
Skrevet

Når ble unge jenter spesielt troverdige? Materiell evne kan endre seg, mental og emosjonell evne er langt viktigere. Det er garantert mulig å få seg en annen jobb på et seinere tidspunkt, men nå skal du ført føde, glede deg og være en god mamma i permisjonstida. Det er leeeeenge til barnet ditt har noe som helst begrep om annet enn omsorg og kjærlighet.

Skrevet

Penger eller ikke - man er like god mor for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...