TBmaibaby2010 Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er 100% sykemeldt og er helt i slutten av dette trimesteret, 27+2. Om morgenen etter min samboer drar på jobb, sover jeg ekstra dårlig pga. drømmer jeg har. Drømmene handler om uhyggelige ting som skjer mens jeg er alene hjemme. Sovner, drømmer og våkner hele tiden helt til rundt 12 da klarer jeg og tvinge meg opp av senga. Kroppen er anspent og jeg klarer ikke slappe av. Før jeg står opp, da er alt mye bedre. Men jeg trenger å sove, trenger å sove mer. Sover dårlig nok fra før pga. magen og bekkenløsning. Lurer nå på om jeg litt ubevisst synes det er ekkelt å være alene og "så langt" på vei. Flere som har det på samme måte?
Lykkeliten 2 Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har det også sånn.. samboeren min jobber i nordsjøen da, så jeg er alene 2 uker om gangen. Nå har han vært vekke i 8 dager og jeg har mareritt omtrent hver eneste natt, våkner og vrir meg og sover ikke særlig godt. Dette er ikke pga magen eller noe sånt heller, for er ikke så stor ennå (18+0 uker) og har ingen plager med bekkenet eller lignende. Har alltid vært litt husredd og skjekker at dører er låst flere ganger og syns det er litt kjipt å være alene hjemme, men det går.. I natt for eksempel, så drømte jeg at jeg ble skutt to ganger i ryggen av en iraker og at jeg løp rundt og prøvde å gjemme meg, men han fant meg uansett.. skikkelig merkelig drøm..
Erle79 Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Det er visst vanlig å ha litt skremmende drømmer når man bikker tredje trimester. Jeg leste om det nylig, at man er redd og uforberedt på det som venter om noen måneder, og at man derfor drømmer litt "vilt". Jeg merker også at jeg drømmer ekstra crazy hvis jeg sover mer enn jeg trenger, dvs mer enn 8 timer. Så kanskje det hjelper å stå opp til vanlig tid og ikke sove til 12? Jeg har dessuten merket et mønster med at hvis jeg ser på tv rett før jeg legger meg, Criminal Minds for eksempel, blir drømmene fælere enn ellers. Så jeg har nå heller begynt å lese litt før jeg sovner, eller se på noe kjekt/morsomt på tv. Jeg er forresten alene hjemme denne helgen. Har sendt mannen og datteren min på vinterferie, mens jeg er hjemme og lader batteriene. Vanligvis er det helt (mer enn) ok at de er borte noen dager, men i går når de dro trillet tårene mine i strie strømmer. Jeg ville liksom ikke at de skulle dra, tenk om det skjer noe med dem. Det er jo nå fremover at jeg trenger dem mer enn noensinne. Jeg er forresten 28 uker på vei, omtrent som deg. Så ja, jeg liker heller ikke å være alene nå som jeg er så langt på vei...
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har det også slik...er ikke så mye alene da sønnen min er bare 60% i barnehagen.. å jeg er bare 21+5 uker nå... Men drømmer fælt om netterne... Vi har nettopp flyttet til et hus på en gård, der det er bare åker å skog på ene sida av huset... før jeg skulle legge meg sa jeg at typen måtte huske å låse dørene, selv om det ikke er no mye naboer å slikt her..han er vant med å ikke låse, mens jeg får noia av slikt..å inatt så begynte jeg å drømme at det kom en mann bortover åkeren her med gevær å greier.. så kom han på værandan, men gikk rundt til ytterdøra.. å da bråvåkner jeg av at Ringeklokka ringer, men typen å sønnen min som lå sammen med oss inatt sov.. å jeg bare skalv å lå å hørte om jeg hørte noen... dette var forferdelig.. Jeg var sååå sikker på at det ringte på... Så når typen dro på jobb imårrest, la jeg meg helt inntil sønnen min å lå der til han våkna.. slike drømmer har jeg hatt flere netter på rad... håper det kanskje gir seg etterhvert.. jeg er oppe senest 8.30 på morgen... Men trasig å ikke få sovet godt nok..
TBmaibaby2010 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2010 Så godt å høre at det er flere. Selv om dette er noe vi selvsagt vil være uten! Samboeren min var borte en helg for noen uker siden og jeg likte det absolutt ikke! Spesielt ikke om natta, grein meg i søvn og våknet flere ganger om natta av at jeg gråt. Jeg trenger å sove mye, hvis ikke går det ut over formen og hormene utover dagen, og som sagt sover jeg dårlig nok om natta så jeg trenger å sove til jeg selv føler at det er ok å stå opp, om jeg så må sovebort halve dagen. Jeg og har lest at det er vanlig at man drømmer ville drømmer når man går gravid, og også lest et sted at drømmene "graver litt i dyben" over ting vi kanskje er bekymret/redd for som vi ikke tenker på til daglig. Jeg er i hvertfall veldig glad når helgen kommer, og samboer ikke skal opp på jobb! Sover mye bedre da!
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Ja synes det er godt å se at det ikke er bare meg å... fortalte det til sambo, mn tror ikke han heelt skjønner hvor ekkelt dette er for meg men.. Men nå er det helg heldigvis ja, å vi skal være hjemme å slappeav.. datteren til typen kommer også, så nå skal vi bare kose oss
TBmaibaby2010 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2010 Jeg og har fortalt dette til samboeren min. Han vet at jeg trenger mye søvn, og synes ikke det høres noe alright ut å ha sånne drømmer hver dag. Heldigvis er han forståelsesfull og skjønner meg og støtter meg om dagen skulle være helt ødelagt pga.dårlig søvn. Han vet nok ikke helt hva jeg går igjennom, men hormonene viser vel tydelig hva jeg og kroppen føler Det er veldig godt å ha han! Ha en god helg Marcus2006+Jente2010. Og håper vi får søvnen vi trenger i helgen!
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 ja forteller alt til sambo jeg å, så han ligger å¨holder rundt meg hver kveld til jeg sovner da:) men skjønner han synes det er helt rare drømmer jeg har hehe... men er glad jeg har han jeg også Takker for det å masse god helg til deg å=) regner med det blir en liten blund på soffaen nå hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå