Gå til innhold

Begynner og bli lei nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dagmamma for en unge, avtalen er at ungen skal være her fra 9 til 4, så prøver foreldrenne og dukke opp på døra her klokka 7 om morgenen eller en gang mellom 7 og hal 9.

Jeg har gitt beskjed om at vi ikke står opp før hal 9 fordi de skal jo ikke være her før kl 9.

Så skal de jo hente ungen kl 4, altså en ting om de kommer før eller litt senere, at de er litt forsinka pga fks kø, men når de dukker opp alt mellom en halv time til 1 time og kansje lenger før de henter ungen så blir jeg irritert, har gitt beskjed og ringer til dem når det begynner og gå for lang tid,men ingen svar. Ene dagen kom de ikke før kl var halv 7.

Vi skrev kontrakt ang betaling og timer og i følge den skal jeg ha 5000, og 50 kr for hver time som blir overtid. betalingen er ikke noe problem får de 5000, men nå vil de plutselig ikke ha med at jeg får 50 kr hver time ekstra. Men som jeg har sagt til dem en kontrakt er en kontrakt. Vi ble enige og det var deres ide om og ta med at det skulle bli betalt ekstra dersom de ikke hentet når de skulle.

Skal iallefall ha betaling idag, så får se om dem betaler det som stemmer, hviss ikke slutter jeg så får de finne seg en ny dagmamma.

Ikke noe kjekt og passe ham heller, han biter,slår,og klorer, føler hele dagene mens han er her så går det i kjefting på han, han dra ut alt av ledninger,drar ut alt han kan finne fra skuffer og skap, pga han er omtrent hver eneste skap dør og skuff barnesikret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff at du orker. Høres slitsomt ut.

Skrevet

Synes selv synd i ungen også, til og med fordi om det blir mye kjefting på han i løpet av dagen.

Prøver og holde dem begge opptatt med aktiviteter og slikt at han ikke skal kjede seg. Men vet ikke om det kansje er en slags trass på at han muligens føler seg litt forlatt. når de har vert så sene som hal 7 er det jo omtrent leggetid for han.

Men oppførselen han går utover jenta mi, hun er redd han, kommer han for nerme begynner hun og gråte, han skal ta alt av leker ifra henne.:(

så hos hun er det mye gråting og er kjempe glad når han drar hjem for da kan hun leke med leken sine.

Hilsen HI

Skrevet

Det er slitsomt, men ungen var jo kjempe snill og sånt når de var på besøk og de første dagene,men plutselig ble han helt makk og ha med og gjøre...

Men vurderer og si god helg og takk for nå når de kommer og henter han i dag.

Skrevet

hadde jeg vært deg,hadde jeg ringt de i dag og sagt at jeg gjerne vil ha betalt for de timene jeg har passet ungen over det som er avtalt når han blir hentet i dag (også pressisere at det er kl 16,ikke senere. Si at du har en annen avtale du må holde feks). Ellers kan de se å finne seg en annen dagmamma som godtar at de holder på slik. Jeg synes de drar den litt vel langt når de kommer fra en halv time til 2 timer før avtalt tid! Hvis de trenger pass fra kl 7, får de heller si det, og skrive en ny kontrakt med deg. Og at de ikke henter ungen før kl halv 19 er helt forkastelig! Det er jo ikke din unge,men det kan virke som de ikke vil tilbringe noe tid med ungen selv..Som kommentert tideligere her, det er jo like før legge tid da jo! Snakk om uansvarlige foreldre! Jeg hadde aldri godtatt det. Og at de i tillegg ikke svarer når du ringer de for å høre hvor de er..Det er frekt det! Er vel virkelig deres ansvar og si fra hvis de er forsinket pga feks kø el lignende. På samme måte som de sikkert er forpliktet til å varsle fra på jobb hvis de blir forsinket. Dette er jo jobben din, og skjønner at du også vil ha fri når arbeidstiden din er over, slik som alle andre.

Jeg synes foresten at du har tatt deg litt lite betalt for "overtiden". 50 kr pr time svir ikke akkurat i lommeboka, om du skjønner meg. Der burde du ha vært strengere, og satt minst 100 kr (ev 50 kr pr påbegynnte halvtime). Det svir nok litt mere.

Lykke til med disse foreldrene i dag. oppdater oss gjerne om hvordan det gikk etter endt arbeidsdag.

Skrevet

Det skal jeg gjøre, ja sånnsett er det lite med og få 50 kr for hver time som blir overtid.

Kommer nok ikke til og skrive noe ny kontrakt, da jeg er sikker på de kommer til og fortsette likt.

Penger har de overført, så fikk 2000 mer denne mnd, så penger er de ikke så gjerrig med.

Men uansett hvor mye dem hadde betalt så er det likevel ikke greit med tanke på at jeg og vi som familie mister mye tid på og slappe av og være kun familie, og kunne reise ut og besøke venner og familie.

Men kommer til og snakke med dem og kansje se om de klarer og holde seg til klokkeslett som er avtalt.

Hilsen HI

Skrevet

For små barn er det helt naturlig å utforske skuffer og skap, og å være høyt og lavt. Synes ikke det høres ut som om du er noen kjærlig dagmamma heller.

Og da mener jeg ikeka t foreldrene oppfører seg akseptabelt. Nei, langt fra!

Skrevet

Huff, kinkig situasjon...

Håper bare at du jobber hvitt og ikke svart..

Dersom du jobber svart, er ikke den kontrakten din verdt blekket den er skrevet med en gang, og det er kanskje det foreldrene i denne sammenehengen spekulerer i?

Uansett; lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...