Gå til innhold

Bitax KidFix. Noen som har dette setet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe dette til jenten på 2 år. Minstemann må over i Besafe setet hun har nå, og vi har ikke mulighet for 2 bakovervendte seter i bilen. Noen anbefalinger? Og ja, jeg vet at de skal sitte bakovervendt så lenge som mulig..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det setet er en en beltestol som skal brukes fra 15 kg og oppover.

Hadde aldri plassert en 2 åring i det, guttingen var over 3 da vi begynte med det og det var akkurat på grensa.

Men ellers er det et supert sete, kommer aldri til å kjøpe noe annet.

Skrevet

Da må i så fall 2åringen din være 15 kg.

Setet er kjempegodt, stabilt og stødigt. Ungen sitter veldig godt i det.

Jeg personlig ville heller aldri satt en 2åring i det, men så var det jo ikke det du spurte om.

Vi har setet (men den varianten uten isofix) og er kjempefornøyd med det. Vi har dog ikke tatt det ordentlig i bruk enda. Min datter er 3.5 og vi bruker det i bil nr 2 (som ikke er så ofte i bruk) fordi jeg ikke er helt klar for å snu henne enda. Sannsynligvis kommer vi til å bruke det som hovedsete når våren kommer med tørre veier.

Skrevet

Det er forresten ikke godkjent for barn under 15 kilo, så det er et must..

Skrevet

Storebror fikk det setet nå rett før han fylte 2,5 år. Er vel akkurat 15kg, men er så lang i ryggen at han ikke passet i de integrerte selene med vinterklær lenger. Med nakkestøtten på laveste trinn sitter han perfekt.

Setet kan brukes med og uten isofix. Enkelt å bytte fra bil til bil.

Vi har heller ikke god plass til 2 store bakovervendte seter, ikke med pappa som sjåfør. Sliter også med minstemann og plass i babysetet. Hadde tenkt å vente lenger med å snu eldste, men det med for trange integrerte seler ble utslagsgivende.

Skrevet

Solunger aug-07 og april-09

Er ikke integreret selere i Britax KidFix, det er en ren beltestol som kun kan bruke bilens belter.

Du må blande med et annet sete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...