August gull Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Lurer på å kjøpe dette til jenten på 2 år. Minstemann må over i Besafe setet hun har nå, og vi har ikke mulighet for 2 bakovervendte seter i bilen. Noen anbefalinger? Og ja, jeg vet at de skal sitte bakovervendt så lenge som mulig..........
It's all about me Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Det setet er en en beltestol som skal brukes fra 15 kg og oppover. Hadde aldri plassert en 2 åring i det, guttingen var over 3 da vi begynte med det og det var akkurat på grensa. Men ellers er det et supert sete, kommer aldri til å kjøpe noe annet.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Da må i så fall 2åringen din være 15 kg. Setet er kjempegodt, stabilt og stødigt. Ungen sitter veldig godt i det. Jeg personlig ville heller aldri satt en 2åring i det, men så var det jo ikke det du spurte om. Vi har setet (men den varianten uten isofix) og er kjempefornøyd med det. Vi har dog ikke tatt det ordentlig i bruk enda. Min datter er 3.5 og vi bruker det i bil nr 2 (som ikke er så ofte i bruk) fordi jeg ikke er helt klar for å snu henne enda. Sannsynligvis kommer vi til å bruke det som hovedsete når våren kommer med tørre veier.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Det er forresten ikke godkjent for barn under 15 kilo, så det er et must..
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Storebror fikk det setet nå rett før han fylte 2,5 år. Er vel akkurat 15kg, men er så lang i ryggen at han ikke passet i de integrerte selene med vinterklær lenger. Med nakkestøtten på laveste trinn sitter han perfekt. Setet kan brukes med og uten isofix. Enkelt å bytte fra bil til bil. Vi har heller ikke god plass til 2 store bakovervendte seter, ikke med pappa som sjåfør. Sliter også med minstemann og plass i babysetet. Hadde tenkt å vente lenger med å snu eldste, men det med for trange integrerte seler ble utslagsgivende.
It's all about me Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Solunger aug-07 og april-09 Er ikke integreret selere i Britax KidFix, det er en ren beltestol som kun kan bruke bilens belter. Du må blande med et annet sete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå