Gå til innhold

Ammeguruer!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer min sønn på en måned.

Han er en fredelig fyr, men hver eneste kveld gråter han utrøstelig.

Han vil ha pupp hele tiden, men suger litt og vrir seg unna.

Han søker etter brystet med en gang jeg tar ham bort.

Ingenting hjelper..

I kveld skulle jeg en snartur til min mor og levere noe, samt handle litt og da jeg kom hjem, hadde mannen min gitt ham litt MME..

Han drakk 60ml og roet seg egentlig litt. Mannen min mente det bare godt, men jeg stresser litt med dette.

Hørt at MME kan fremkalle allergi. Kan et og annet måltid gjøre det?

Kan dette ødelegge ammingen min??

Jeg har hørt at noen barn nekter bryst om de får flaske innimellom..

Kan min lille sønn være sulten på kvelden og derfor brøler. At jeg ikke har nok melk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mme er ikke farlig, og hvis dere ikke har ammeproblemer fra før av, gjør det nok ingen skade. Å venne barnet til å ta flaske er bare godt, så kan du gjøre ting alene mens pappaen passer barnet en gang iblant :)

Det er vanlig at barna spiser ekstra mye på kvelden, dette for å "tanke seg opp" for natten. Da blir det fort sånn at de suger brystet "tomt", og blir utålmodige når melka ikke kommer fort nok. Har dere prøvd å gi smokk? Det kan hende han bare vil suge/kose, så det er verdt et forsøk.

Skrevet

Mitt lille gull er også en månede og jeg fullammet.

Her ligger lillegutt litt ekstra på puppen om kvelden.

Tror dette er helt normalt, både for kosen sin skyld (varmt og godt for en trøtt kropp) og for å ha litt ekstra å gå på i løpet av natta.

Jeg ville sett på andre ting først;

- Har han fått et søvnmønster?

- Hvor ofte ammer du?

- Hvor mange ganger ammer du om natten?

- Har dere vært gjennom økedøgn?

Er nok sjeldent det er for lite næring i melka, men hvis du er usikker så kan du jo ta turen på helsestasjonen for å veie han.

Skrevet

Hadde samme greia med min på 23 dager.. Hun var rett og slett sulten.. Det er ikke like mye næring i melken på kvelden som det er i melken om dagen, men fortvil ikke! Jeg ammer begge puppene tomme og fyller på med mme hvis hun ikke er fornøyd! :D Ikke noe problem! Hvis du er redd for at hun ikke skal ta brystet ditt så prøv med koppmating. Du kan pumpe brystene på dagene også for å øke produksjonen. Husk også at den fettholdige melken kommer tilslutt så når han slipper brystet, få han til å rape en gang og legg han til igjen, så han får i seg all den gode sistemelka! Lykke til! Og bruk ammehjelpen!! De er kjempeflinke!!

Skrevet

HI her,,

Jeg blir så inderlig glad når jeg logger meg inn og ser at det er tre kjekke damer som har giddet og svare meg.

Svarene deres hjalp godt,

Er det vanlig å bruke mme innimellom mens man ammer??

Min lille gutt sov for første gang gjennom natta etter å ha fått mme i går kveld. Hele 6,5 timer..

Hvordan bruker man ammehjelpen, egentlig?

Skrevet

Hei!

Sønnen min var akkurat likt. De første 3 mndr hjalp det å pumpe seg om morgenen (etter å ha ammet). Denne melken ga jeg om kvelden i tillegg til amming.

Etter 3,5 mndr funket det ikke lenger, da begynte jeg å gi 1 flaske med MME etter amming før legging i 19.00-tiden. Dette fortsatte vi med frem til han var 6 mndr, da fikk han mat i tillegg til morsmelk og klarte seg uten tillegg en stund.

Det er fascinerende å se hvor forskjellig ammeerfaring forskjellige kvinner har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...