Gå til innhold

Når synker magen? Synker den på alle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er det som skjer når magen synker?

Hilsen 1 gangs som er for lat til å google. Koseligere med svar her. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen synke når/hvis hodet fester seg. For førstegangsfødende er det ikke uvanlig at hodet fester seg tidlig (hos meg i uke 32), mens for flergangsfødende kan det være hodet ikke fester seg i det hele tatt før fødselen.

Skrevet

Hos de fleste så begynner magen å synke etter uke 30. Den synker ikke masse med en gang, men gjør det litt etter litt. Det er babyen som gjør seg klar til å fødes som gjør at magen synker ettersom babyen presser seg lengre ned mot bekkenet.

Hos noen skjer dette gradvis og hos andre skjer det fortere. Det er veldig forskjellig fra person til person. Men den synker til slutt hos de aller aller fleste.

Skrevet

Ikke alltid du ser det like godt... jeg bar babyen veldig lavt hele svangerskapet så det viste ikke mye når magen sank nei, men legen fortalte meg at nå var den på det laveste:) Syns den hadde vært slik hele tiden jeg:P

Skrevet

Takk for svar,

jeg er jo i uke 37 og den har enda ikke sunket. :( Den er skikkelig høy.

Spennende dette.

HI

Skrevet

Da er den nok på sitt høyeste og vil sikkert begynne å synke snart. Du vil kanskje oppdage at det etterhvert blir lettere å puste? Det er en indikasjon på at magen synker.

Lykke til med dine siste uker som gravid =)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg merket aldri at magen min sank. Det ble aldri lettere å puste heller, hehe. Jeg fødte i uke 39 :-)

Skrevet

Har fått tre barn og magen sank ikke slik jeg såg på andre. Synes de siste ukene var helt like.

Skrevet

min sank under fødselen med nr 2..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...