Gå til innhold

6 ukers kontroll, av meg i morgen...iiiiik!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle hva som skjer på 6 ukerskontrollen?

Gruer meg litt...har egentlig ikke lyst å vite hva jeg veier nå. Veide +20kg før fødselen..men det er vel sånn ca. De veide meg ikke på de 2 siste kontrollene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok ikke de veier deg nå 6 uker etter fødselen. Grunnen til at de veier deg når du er gravid er jo av hensyn til babyen...

Det er vel mest en samtale om hvordan du føler deg, om hva du tenker om prevensjon og om du ønsker en underlivsundersøkelse for å se på eventuelle sting osv..

Skrevet

På min 6 ukers kontroll var det mest prat om fødselen og så en kjapp GU for å sjekke at alt var grodd ordentlig (ble både klippet og fikk en ruptur). Jeg ble ikke veid.

Skrevet

På min første 6 ukers kontroll så pratet vi litt om hvordan jeg hadde det etter fødselen, og slike ting. Så tok jordmor en kjapp kikk for å sjekke at stingene var grodd, og sjekket at jeg fikk til å ta knipeøvelsene ordentlig. Jeg ble ikke veid.

Fikk nr to etter 23 mnd, og revnet ikke i det hele tatt. Var oppe å gikk og hadde det bare supert etter fødselen. Da droppet jeg 6 ukers kontrollen.

Skrevet

Haha! Aldri hørt om noen som blir veid på 6-ukers!

Skrevet

Gå og legg deg nå.

HI er jo sikkert førstegangs, og det sier vel seg selv at man ikke har full peiling på hva som skjer på 6-ukers kontrollen.

Ingen vits i å være hånlig.

Skrevet

Ja, huff, nå burde jeg vel legge meg, jeg som er så hånlig at jeg ler! Fysj og fy. Jeg syns det var morsomt. Legg deg selv, din merr.

Skrevet

på kontrollen jeg var på så snakket legen bare om hvordan jeg har det osv, og hvor stor babyen var + en underlivsundersøkelse.

Skrevet

på min 6 ukers, så snakket vi om fødselen, om hvorfor det ble hastesnitt osv, så fikk jeg en grundig GU med UL for å sjekke at sting innvendig var og, at alle rester av ting og tang var på vei ut osv, også sjekket de arret mitt på magen. Så fikk jeg satt spiral (de frarådet graviditet før det hadde gått minst et år, så jeg satt gladelig den spiralen for å si det sånn!)

Andre har kun hatt en samtale om fødsel og spørmsål om hvordan helsa til mor er, og snakket om prevansjon. Valgfritt med GU :)

Det komme rhelt ann på fødselen og hvordan mor har kommet seg:) Noen er som før fødsel etter knappe uker, mens jeg var kake i mange måneder:p

men veid ble jeg ikke;) Selvom det sikkert hadde vært intr å se om jeg hadde klart å tippet tresifret:p

Skrevet

Min erfaring (2 barn): En liten prat om du har det bra, har behov for prevensjon osv. Ikke noen GU om du ikke spesielt ønsker det.

Skrevet

Og det har aldri vært snakk om seksukerskontroll hos jordmor, det er fastlegen som tar sge av det i vår by, i alle fall.

Skrevet

I følge min lege er det for å finne rett type prevensjon om man vil ha det. Så føles alt normalt og man ikke skal ha prevensjon trenger man ikke 6 ukers kontroll. Man blir ikke veid med mindre man spør om det eller det skulle være andre grunner for at man tar opp temaet.

Skrevet

Var kanskje derfor jeg spurte da?

Og til dere som sikkert lo veldig godt...Jo jeg ble veid!

Jeg er 1. gangs det forstod dere, men trodde ikke på noen måte at veiing var hoveddelen av 6 ukerskontrollen. Har hørt at det skulle være GU, samtale etc, men som dere ser, her var det også veiing!

Noen er jo bare utrolig saklige her inne. Dette har mer blitt et mobbeforum enn et forum en kan få dele erfaringer/få svar på ting en lurer på!

HI

som ble veid, men det gikk bra

Skrevet

Takk for de seriøse svarene jeg fikk jenter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...