PJUSKA Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Stemmer det at barna må være hjemme i 48 timer etter siste oppkast?
max32 Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Noen bhg har 48 timers regelen. Jeg pleier å se det ann. Formen, matlyst, avføring ol.
Emma&Adrian Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Jeg holder 48 timers regelen uansett! Hadde fått skikkelig dårlig samvittighet om vi hadde smitta noen andre om vi leverte barnet fortidlig i barnehagen...
kirsty*2barnsmamma Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Jeg jobber med barn, og det er IKKE moro når de smitter oss andre... så hold de hjemme og bidra til å holde sykefraværet vårt nede :-)
2søtesmåh Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 JEg også ser an form, matlyst, avføring....Det er faktsik slik at man kan være smittsom i UKER etter man ahr vært syk selv..SÅ.... Har faktisk smittet noen selv 1 uker og 1 dag etter vi lå syke..Var på besøk hos noen (på hyttaderes) som hadde vært der i 1 uke da vi kom, 1,5 uke etter vi var syke..De hadde ikke hatt kontakt med andre folk, ikke drukket/spist noe fra naturen (fjellvann KAN gi dårlig mage) og dagen/kvelden etter vi kom fikk de oppkast alle mann..Vi som hadde ahtt det berga, for man er visst immun i noen uker/mndr etter en runde.Såfremt det er samme variant av viruset som går..Og det var det nok.... Men greit og ha en 48 t regel da..Antar de fleste er lite smittsomme da, særlig i bleiestadiet...Det er avføring som er mest smittsomt....& åringen er jeg ikke så nøye med.. Der ser jeg mer på formen, eller å telle timer..Men alltid hjemme dagen etter hun har spydd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå