Gå til innhold

når begynner man å bruke bilbelte for gravide??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg faktisk aldri brukt, verken denne gangen eller forrige:p

Skrevet

haha.. rett etter jeg la ut innlegget googlet jeg litt.. og fant ut at trygg trafikk sier det ikke er noen vits, med mindre man synes det er ukomfortablelt uten.. så da lar jeg være å bekymre meg for det.. i hvert fall frem til magen er kjempe stor

:)

(neste gang skal jeg kanskje google litt først.. hehe)

Skrevet

På selve beltet står det fra 2. svangerskapsmåned, så jeg bruker allerede nå i min 9. uke... Har fått låne det av en venninne som er intensivsykepleier. Det er i følge henne endel barn som kunne vært reddet hvis mor hadde brukt dette beltet - men selvfølgelig håper ingen å havne i en ulykke... Jeg velger å bruke det heller enn å ta sjansen på at det ikke spiller noen rolle i alle fall, det får blir opp til den enkelte. Men - hennes beskrivelser av ufødte barn som dessverre ikke sto det over er iallefall overbevisning nok for meg.

Skrevet

jeg startet i uke 8, det er ikke noe poeng i å ta sjanser mener nå jeg, de koster 399, og hvis det kan redde barnet ditt burde man ikke nøle engang ;)

Skrevet

Gravid – hva bør man tenke på?

Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men kollisjonstester viser at det ikke har betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon.

Øker komfort - ikke sikkerhet

Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute och BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon, noe som faktisk er veldig bra. Man skal ikke endre typegodkjent sikringsutstyr, slik bilbeltet er. Produktene drar midtdelen av beltet ned hoftedelen av beltet. Den slakk som oppstår kunne ha hindret rullebeltet og beltestrekkerne i å fungere korrekt, men tester viser at det ikke skjer. Produktene som er testet er for svake til å påvirke bilbeltet negativt. Ved en kollisjon gjenopptar bilbeltet sin korrekte geometri helt upåvirket. Det betyr at det er greit å bruke disse produktene, men at de helt og holdent må sies å være produkter som øker komforten, og ikke sikkerheten.»

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...