Gå til innhold

Uke 14, og omg. Hvor mye har dere lagt på dere??


HELomvending

Anbefalte innlegg

Jeg triller snart fint og rolig ned trappa jeg. Lagt på meg 5 kilo allerede. Og jeg ANER ikke hvorfor. Jeg spiser som vanlig, ja, trimmer vel litt mindre enn vanlig.. MEN, ingen grunn til at jeg skal blir så feit så tidlig. Gud, hva har jeg i vente???

Noen andre som leter etter bukser som engang var alt for store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpe meg, sier jeg bare ;) Samme har skjedd meg!

5 kg, og bare 12 uker!!!!! Jeg har til og med kuttet ut sukker i lange tider, fordi jeg ble kvalm av det! Var avhengig av cola før svangerskapet, og enda orker jeg ikke tanken på brus og godteri!!!! Er mye ute å går også! Skremmende dette .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel, jeg kan ikke bruke vanlige bukser lengre ikke bare pga magen, men og på grunn av hoftene nå. Og jeg har ikke lagt på meg i det hele tatt jeg. Er ca et kilo under det jeg startet på :S Tror jeg må være hul på innsiden eller noe, siden utsiden er større nå :o)

 

Men er ganske happy med å ikke ha gått opp ennå, for i de tre siste sv.sk har jeg lagt på meg 23 kg, og har ingen ønsker om å gjenta det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 13 og har ikke lagt på meg noe, har vel heller gått ned litt. De to forrige svangerskapa la jeg på meg 18 og 12 kilo og det håper jeg å slippe nå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er i veke 13+3 og har lagt på meg 2 kilo. håpar eg kan begrensa oppgangen for eg har litt å ta av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13+4 og fem kilo her også.. Spiser helt klart mer og mer om kveldene så forklaringa er enkel.. Huff håper ikke dette fortsetter..

 

Tromsø Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg la på meg nesten 20 kilo forige gang...(var veldi tynn før eg ble gravid) å håper dette ikke skjer igjen.. har foreløbig gått ned 4 kilo.. men nå har ikke eg gått ned så mye etter graviditeten siden min datter nå er 14,5 mnd. å eg ikke har gjort så mye for å gå ned heller..

 

tror ikke en skal bekymre seg for hvor mye en legger på seg tidlig... kanskje det da ikke blir så mye seinere.. men eg vet lite om sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12 + 4 og har lagt på meg ca 3 kilo. Har fått mye større pupper og litt mage, og i tillegg ikke fått trent pga kvalme + spist ... kremt ... ukritisk kan man si.

 

Søtsuget er veldig til stede hos meg. Men min utfordring er at jeg blir kvalm når jeg blir sulten og det eneste som hjelper da er å spise. Så selv om jeg spiser relativt sunt (utenom godteriet), så blir det jo større mengder mat enn før graviditeten. Ikke minst fordi jeg er sulten ca hver andre/tredje time uansett hva jeg spiser.

 

Grr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned 3 kg, 12+1 i dag. Har vært mye plaga med kvalme/oppkast, la på meg 9 kg forrige svangerskap. Håper det går like greit denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Knotten:

Det er jo bare sunt å spise hver 2-3 time. Kommer selvsagt ann på hva du putter i deg, men det er jo det som anbefales i et sunt og godt kosthold å spise lite, men ofte. :)

 

Selv er jeg 14+2 i dag og jeg har gått opp 1,5 kg. Jeg blir også kvalm med en gang jeg blir svulten, så jeg har det omtrent på samme måte som deg "knotten". Men det hjelper stort sett å ta en banan/eple, en mager yoghurt eller et glas appelsinjuice.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym:

 

Ja, ofte og lite er kjempebra, men føler det oftest blir ofte og mye:) Hehe. Men tror mye av det går på hvordan man føler seg. Jeg pleier å være aktivt og trene regelmessig og spise relativt sunt, så når jeg da plutselig ligger strak og er inaktiv i halvannen måned og spiser mer, så blir det jo til at man føler seg litt som en ... deig.

 

Men håper det kommer seg. Kvalmen har endelig avtatt og jeg føler at jeg kan begynne å delta i verden igjen. Så håper energien er tilbake igjen snart også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 14+1 og har gått ned ca 4 kilo og fortsetter gå ned dag for dag. Gikk ned mye i starten pga omgangssyken, men etter det er det nok bare at jeg ikke spiser nok. Har måtte begynt med mammabukser pga større mage, så jeg har økt i livvidde, men blitt tynnere alle andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 13 nå og var på kontroll i går. Hadde ikke lagt på meg noe siden uke 6 :) men hun dama sa at det er vel fra og med nå det kommer.... Har bytta ut vanlig bukser med mammabukser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knotten tok ordene ut av munnen på meg;) eneste forskjell er vel at jeg er litt over 14 uker på vei og har gått opp 3-4kg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ikke lagt på meg noe enda og ikke synes det heller. Var akkurat likt som ved første unge 15 kg siste 6 uker, men det var bare vann og alt var borte igjen 10 dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 uker på vei og har lagt på meg ca 2 kg. har vært veldig frisk hele tiden. Er oftere sulten , men blir mett veldig fort med en gang jeg begynner å spise. kan fremdeles bruke mine egne klær, buksene er ikke noe problem men noen topper er litt trange fordi brystene vokste endel de første 8 ukene. Regner vel med at magen vil poppe ut nå snart, noen som har noen erfaringer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...