Gå til innhold

HASTER: Noen som vet angående ebay?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en budrunde som går ut søndag midt i middagsselskapet her.

Jeg har aldri kjøpt eller bydd på noe før, men har nå registrert meg der inne. Er det tidskrevende å legge inn bud når jeg er registrert? Eller er det liksom bare "place bid" så er det registrert liksom?

Og når selger har skrevet at han bare sender til ett land (UK), men har skrevet til meg at han kan sende hit, får jeg problem met dette når jeg plasserer budet fordi jeg ikke hører til sonen? Får man ikke gitt bud da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Å legge inn bud er fort gjort. Du kan bare føre opp max-beløpet du er villig til å betale, og e-bay byr for deg, minimums bud, helt til maxgrensen er nådd.

F.eks.hvert bud koster $2 , du ønsker ikke å betale mer enn max $20 for varen. Da skriver du inn $20, "place bid", også legger e-bay inn bud for deg, $2 av gangen, dersom ingen overbyr deg. Byr noen $20 eller mer, så vil ikke e-bay by automatisk for deg lengre.

Så lenge selger har skrevet at han kan sende hit, så vil jeg ikke tro det blir noe problem. Bare avklar frakt først, så du ikke sitter der å må betale altfor mye for frakten i forhold til varen (og ta vare på mailen). Hvilke varer du byr på har ingen sammenheng med hvor selger sender. Det er bare informasjon på siden om varen.

Håper dette hjalp deg litt :) At jeg ikke forklarte altfor knotete. Hehe.

Hilsen erfaren e-bay kunde.

Skrevet

Men kan jeg ikke legge inn manuelle bud?

Altså hvis varen har en starting price på 150 GBP, kan ikke jeg da bare legge inn ett og ett bud på det jeg ønsker å by? Eller er det ikke slik det funker liksom?

Tusen hjertelig takk for hjelpen forresten:-)

Nei, han kunne sende gratis:)

Skrevet

Budene øker kun med minstebudet hele veien, så med mindre du legger inn minstebudet, så vil det gå autmatisk. Hehe.

Men det spiller jo forsåvidt ingen rolle da..sånn egentlig. Sikrer ihvertfall at en ikke betaler mer enn en må for et produkt, og det er jo greit :)

Hilsen e-bay nerden :P

Skrevet

Jeg må visst ha dette inn med teskje.. sorry!

Så nå har det altså kommet inn et bud på varen på 150 GBP (som også var minsteprisen).

Hvis jeg da legger inn et bud på 160 GBP, vil ebay bare øke budet med to GBP om gangen til grensen er nådd? Og hva om noen "outbidder" meg helt mot slutten av budrunden, kan jeg plutselig endre og legge inn et høyere bud?

Sorry, jeg er helt grønn!!!

SUPERtakknemlig for hjelp!

Skrevet

Jada. Du kan hele tiden gå inn og øke budene dine, uten problem :)

Du får mail om noen byr over deg, så det er ingen fare for at du ikke får dette med deg. Hehe.

Og har full forståelse hvis du ikke er helt med i forklaringene mine! Er ikke min sterkeste side :P

Men syns e-bay er helt fantastisk. Har kjøpt alt ifra graviditetstester til sko og klær. Og xbox utstyr! Mye billigere enn i butikkene!

Skrevet

Fatter ikke at jeg ikke har slengt meg med før!! Jeg har jo handlet på nett i årevis liksom, men ebay, nei det har jeg gått glipp av:-p

Tusen takk for hjelpen.

Men jeg lurte på om jeg da bør legge inn et maksimumsbud i morgen formiddag (budrunden går ut i morgen ca kl. 17.30).? Hvis jeg f. eks legger inn 300 GBP, da legger de ikke inn 300 som endelig bud, men sørger bare for at det ligger over de andre budene? Eller?

Off herregud så hjelpesløs jeg er..., må le av meg selv..

Noe av problemet er at jeg ikke har tid til å sitte på nett i morgen akkurat på den tiden, så jeg hadde håpet at det kunne ""gå av seg selv". Men jeg må vinne, koste hva det koste vil.

Skrevet

Og, du laget eget innlegg om det, men ikke fått noen svar: Hvordan foregår egentlig betaling med paypal? Aldri gjort det.

Hvordan skjer det rent praktisk? Betaler jeg med et visakort, så får han pegene inn, så sender han tingen? eller hva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...