Gå til innhold

Flere som gjør dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 mnd hadde en periode der hun var våken fra 12:00 til 05:00... ( er en god stund siden nå )En kveld jeg var DØNN sliten, og ikke orket tanken på å være oppe hele natten, prøvde jeg å legge henne i sengen min og amme når klokken nærmet seg 12:00, og da sov hun hele natten. Og siden den tid, har hun sovet hele natten.. Hun legger seg rundt 9 hver kveld, og våkner da rundt 2 og skal ha mat.. Da gir jeg henne mat i sengen min, og så får hun faktisk ligge der å sutte helt til hun slipper selv.. Og jeg sovner.. Så når jeg sier at hun sover hele natten, så gjør hun faktisk det, bare med puppen i munnen. Er det flere som gjør det slik?? Hvorfor skal man ikke gjøre det? Hun bruker ikke puppen min som smukk, eller kanskje litt, men berre om natten.. På dagtid vil hun heller ha smukk enn pupp når hun ikke er sulten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det med eldstemann, sluttet brått da jeg våknet oppå han en natt...

Skrevet

Er vel ikke særlig lurt å ligge med henne i senga om nettene? Er ingen ekspert på dette, men har lest en del, og det anbefales ikke, pga temperatur,luft, ganske mye egentlig, som kan kunne være uheldig for barnet..?

Skrevet

Er du seriøst nå? Måtte le litt av måten du skrev det på, men hvis tilfelle, hvordan gikk det? Akkurat derfor jeg mener det ikke er særlig lurt, tror nok ikke jeg tør å sovne med en liten forsvarsløs baby i sengen.

Skrevet

Dette gjorde jeg med begge mine. Samsoving gir trygge babyer som sover godt. Tenk da, de har vært vant til å høre hjertet ditt hele tiden og så når de kommer ut i verdedn, skal de plutselig være helt alene! Når de ble 5 mnd (ca), begynte jeg å legge de tilbake i egen seng etter nattpuppen. Da sov de til morgenen.

Skrevet

Er det "bare" derfor liksom? Det hender av og til at hun sovner i vogna, og så triller jeg vogna inn på soverommet og lar henne sove der til hun er sulten. Men det hører sjeldenhetene til. Jeg har samsovet med henne siden hun ble født, og har enda ikke opplevd noe ekkelt. Vi lufter godt, hun har egen dyne, og siden det ikke er noe pappa her, så er jo sengen ganske stor for meg og hun :)

Skrevet

Det finnes en slik samsovings"madrass" el hva jeg skal kalle det. som man kan legge barnet i. slik at man ikke kan rulle oppå det. da er det kanter på halve eller no slik. ville kjøpt en slik jeg. og fortsatt med amming i senga!

Skrevet

såvidt jeg har forstått anbefales det å samsove nå! :) jeg gjorde det med min minste en stund, og hun lever enda...

Skrevet

Kødder ikke, hadde en baby som nesten ikke sov og ble visst litt vel sliten etterhvert så jeg lot han ligge til neste runde etterhvert. En natt bråvåknet jeg av at jeg lå over halve han. Det var et ben godt plassert i sia som vekte meg, heldigvis.. Han sov jo uforstyrret vidre til og med da han ble plassert i sin egen seng. Dagen etter flyttet jeg senga hans helt inntil min side på sengen slik at det ble lettere å legge han forsiktig over og jeg fikk sovet ordentlig i min egen seng...

Skrevet

Gjorde det med lille fram til hun var året.. Forsøkte halvhjerta å legge henne i egen seng (eller balje da) første natta, men fant fort ut at vi sov mye bedre begge to om vi sov sammen.

Pupping på natta foregikk ved at jeg brettet ut en pupp og sovnet - hun spiste seg ferdig i søvne. Og når hun våknet for pupp igjen byttet vi plass og så fikk hun den andre puppen på samme måte. Har berga mye nattesøvn på det, slapp jo nesten å våkne selv når hun puppet. Og hun var sjelden våken mer enn de to-tre øyeblikkene hun trengte for å grynte og gape.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Vi samsov sånn som dere til gutten var 4 mnd. Da gikk samsovinga ut over begges søvnkvalitet, og han begynte å våkne hver time. Da flyttet jeg han over i egen seng, og nå sover vi begge to mye bedre (og flere timer i strekk) :-)

Skrevet

Jeg har samsovet med mine 6 og aldri hatt en våkenatt!

Skrevet

Snuppa sov mye med meg.

Første tiden bodde vi hos foreldrenne mine, så ble ofte sene kvelder da det var da vi hadde tid for oss selv, la henne for kvelden i 11 tiden,hun sov til 10 tiden så hadde hun 1 ime våken og da ble det bading,stelling,kos og mat så sovnet hun og sov til 3 tiden når hun våknet i 3 tiden gikk vi ned for og legge oss og hun fikk mat og ble lagt i senga si, våknet i 6-7 tiden for mat og ta tok jeg henne oppi til meg der fikk hun mat og begge sovnet og sov og matet frem til rundt 12 tiden så sto vi opp.

Jeg liker og sove, og ser ut som snuppa også liker det. hun er 13 mnd nå og legger seg halv 7-7 og sover til hal 10-10

Skrevet

Forskere anbefaler samsoving nå. Må da gå an å oppdatere seg på dagens fakta før man begynner å komme med påstander.

Det gir babyen trygghetsfølelse (som er enormt viktig den første tiden), og det er bare hvis foreldrene røyker- eller har drukket alkohol at man ikke skal samsove.

Gjest sug lut
Skrevet

Ungene sov i vår seng til de var ti måneder, null stress for noen og er du ikke tilbakestående eller rusa ruller du ikke over dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...