Gå til innhold

70 kvm og to små barn.. er det for lite?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

to voksne + to små barn.. HI

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke tro. Det kommer vel mye an på planløsningen. Hvor mange soverom er det, hvordan er det med skapplass, vaskemaskin, tørkemuligheter osv.. ?

Skrevet

Høres i utgangspunktet litt lite ut, men det kommer helt an på planløsningen. En den god så er det sikkert greit med plass

Skrevet

Jeg er alene med to barn og vi har 72 kvm. Og min eks bodde her i nesten 3 år sammen med oss, og vi klarte oss kjempefint.

Skrevet

jeg er alene med to snart tre barn, og hadde fint fått plass til en mann også ;) bor på 60 kvm..

Skrevet

vi var 2 voksne og 2 barn på 50 kvm med elendig planløsning;)

70kvm hørtes veldig fint ut;)

trikset er å ha minst mulig i leiligheten:)

Skrevet

Nei, det burde gå helt fint.

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn på 152 kvm netto og synes det er lite... Vi vil ha større kjøkken, større vaskerom og større barnerom + et barnerom ekstra. Mye vil ha mere er det visst noe som heter...

Skrevet

Kommer litt an på hvor mange soverom og div det er da, som noen andre nevnte her..

Jeg har selv leilighet på rundt den størrelsen.. mann og 2 barn, og jeg synes det er altfor lite.

Gleder meg noe helt sykt til vi får oss hus.

Men så har vi dyr også da..

Uansett så føler jeg at det er null privatliv her, og vil gjerne at ungene skal ha egne rom. (Nå har eldste eget rom, og minste sover på samme rom som oss.)

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn på 50kvm og 1 soverom. Og det går bra det, meeen tar gjerne imot noe større. Så 70kvm høres ikke for lite nei...

Skrevet

vi har 70kvm og 2 soverom, ikke så bra planløsning desverre! Nummer 2 kommer om kort tid.

Blir nok ganske trangt etterhvert, men vi bor i Oslo og har ikke så veldig mye alternativ.

Men vi har en "minimalistisk" stil i leiligheten av ren nødvendighet og har droppet spisestuebordet. Det gir oss mer plass i dagliglivet.

Skrevet

nei nei.

Naboen min bor på 45 kvm med to barn. Bor alene da, tror jeg. Men har kun 1 soverom.

Skrevet

Nei, det er det vel ikke. Vi har alltid bodd på mellom 60 og 80 kvm, og jo 80 hjelper en del, men 70 er også helt okej. Samme med 60.

Skrevet

vil da ikke si det.. jeg, samboen og tvillingene våre bor på 60 kvm.. møbel løsninger fra ikea :-)

Skrevet

det høres veldig lite ut, går nok en stund mens barna er små, men etterhvert vil vel alle gå oppå hverander og "på veggen"

Skrevet

Vi bor syv mennesker på ca 100 kvm, går helt fint det :-)

Skrevet

Er ikke for lite det nei. Jeg bor med en femåring og en halvannetåring, og får baby i august, vi bor på 59 kvm, går helt fint det:)

Skrevet

Noen gode tips om hvordan man får det til? Er i samme situasjon, og synes det er et mareritt!

Skrevet

Bor på 68 med to små.

Er ingen umulighet, men litt trangt. Største problemet er lite lagringsplass. Dessuten er det nok litt lite når barna blir større, har med seg venner hjem og får behov for litt mer privatliv.

Min konklusjon er at det er stort nok de første leveårene, men så trenger man litt bedre plass.

Skrevet

Vi har en på 17 mnd og venter nr to når første er 22 mnd. Vi bor også på 70 kvm, og må nok bo sånn ett par år til. Og tror det kommer til å gå helt fint når de er såpass små! =) Men etter et par år og jeg er ferdig med min utdannelse, kommer vi til å kjøpe oss enebolig og større plass. Jeg ser frem til det, men tror at vi vil klare oss godt i mellomtiden! Minstemann skal sove sammen med oss det første året er planen, og så til neste sommer flytter vi han antagelig inn sammen med førstemann =)

Skrevet

Jeg synes det høres veldig trangt ut. Vi bor i et hus på 120 kvm, tre soverom og et ganske lite bad. Nå som vi får barn nr to er planen å innrede kjelleren for å få en ekstra stue og to soverom til.

Skulle alltids gått greit uten å innrede underetasjen, men noe mindre plass enn det vi har nå til fire personer ville blitt vanskelig for oss...

Skrevet

Nei da- det går da fint så lenge barna er små;)

Vi hadde et hus på 63 kvadrat da jentene var små vi! Et lite dukkehus med to soverom, bad og gang nede. Oppe hadde vi kjøkken og stue med åpen løsning.

Jentene hadde det største rommet med køyeseng og vi hadde da det minste soverommet. Slik bodde vi fra jentene ble født til de var 4,5 og 5,5 år gamle.

Da vi skulle ha 3. barnet flyttet vi til et større hus med 4 soverom og masse ekstra plass:)

Når barna blir eldre og begynner på skolen vil du jo merke at de (og dere) gjerne vil ha litt "egen" plass og da kan det jo være greit med et ekstra rom eller to:)

Men så lenge barna er små og ikke drar med seg venner i hytt og pine vil du nok klart få det til å fungere!

Et tips er jo å ha lekene til barna kun på rommet, hvis ikke blir det fort mye rot og mindre plass i stuen:)

Gode løsninger på rommet til barna er uvurderlig! Vi bygde en køyeseng inn mellom det ene skapet og veggen slik at den tok minst mulig plass. Så lagde vi et langt bord som vi hang på veggen i passe høyde av hobbyplater. Der kunne barna sitte å tegne, bygge og leke;)

Vi kjøpte mange hyller på Ikea som vi hang opp i ulike høyder til bøker, leker og pynteting. Hele rommet, bordet, hyller, seng osv malte vi hvitt og hadde rosa rammer som vi hang blider, tegninger osv i.

Da er det lett å bytte ut når de blir lei og rommet virker større når det holdes i samme lyse farge;)

Ellers er det jo lurt å tenke slik på alle rom! I stuen, på badet osv så er det viktig å ha egne hyller, skap el til alle ting.

Har du et fast sted til alt av ting, så er det mye lettere å holde det ryddig og ting blir mer oversiktlig for alle!

Etter å ha bodd trangt har jeg blitt flink til å finne gode og praktiske løsninger!

Se på interiørblogger for tips, les div interiørmagasiner og kjøp masse på Ikea:) De har utrolig mange gode løsninger!!

Skrevet

vi bor på 75kvm, har et barn og en kjempe diger bikje, det går utmerket, planløsningen er ganske god her, 2 soverom, og et helt greit bad og bod. Det som er det beste her er at det er stor uteplass, hage bak huset, en fordel spesielt med barn:) (og hund)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...