NyttNick Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Tenkte akkurat det samme. Helt sikkert surt for Sagen for å bli "snytt" for første hoppet, men synes det ble litt for mye drama.....
Kamomille Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 hvorfor det?? Synes det er helt greit at de som bare tar seg til rette får en reaksjon. Det å gjøre et førstehopp i en ny bakke er STORT. Hvorfor i all verden kunne han ikke vente da? Han hadde jo fått plass i det første rennet - bare ikke som nr 1.
Stratos med 3 barn Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Ja, det tenkte jeg også! Trodde faktisk ikke det var slik at man kunne møte opp i selveste kollen med hoppski og bare få hoppe. Synes det lukter litt at Romøren her alene må ta støten for andre menneskers avgjørelse. Uenig at han hoppet før Sagen, men synes ikke dette kan være hans ansvar alene!
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2010 Vi i den vestlige verden har så lite å bry oss om.....
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2010 JEg synes nå han skulle fått hoppe først uansett jeg. Sagen er ikke engang medlem av kollenhopp!!!! Heia kvinnegruppa ottar
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Lite å bry oss om? For noen så har det faktisk noe med likestilling å gjøre.
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2010 Nei, vet du hva... likestilling???????
Kamomille Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Nå er jo Kollen en nasjonal arena da - ikke en hoppbakke forbeholdt et lite lokallag! Og åpningsrennet var også et nasjonalt arrangement.
Stratos med 3 barn Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 Man må da kunne bry seg om små og nære ting også? Betyr da ikke det samme som at man driter i alt anna!
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 Driter i hele hoppinga, jeg. Det JEG ikke forstår er hvorfor de endrer reglene hvis noen hopper for langt.... er det ikke det som er greia da? Haha!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Vet ikke om du er særlig kjent i hoppmiljøet, men det er faktis ganske få andre idretter som er så mannsdominerende og kvinnesjåvinistiske. De har nettopp blitt nektet å hoppe i Vancouver OL, og dette skulle vise at Norge faktisk satser på kvinner i hoppbakkene
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 4. mars 2010 Det teiteste er jo at vår beste hopper ikke får hoppe world cup renn. Herre gud:(
Kamomille Skrevet 4. mars 2010 #14 Skrevet 4. mars 2010 Nå er det vel en stund siden Romøren var vår beste hopper da.....
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. mars 2010 #15 Skrevet 4. mars 2010 Når de fleste faktisk ville se Anette Sagen hoppe førstså er det faktisk ikke så teit.
Gjest sug lut Skrevet 4. mars 2010 #16 Skrevet 4. mars 2010 Det var da voldsomt til uopplyst bakstreverskhet da.
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 4. mars 2010 Synes det er flott at anette sagen hopper, og at vi har lyst at Norge skal være et land som lar jentene hoppe. Likevel, så synes jeg dette blir litt for mye Ottar. Dessuten hoppet hun jo først.... Det var jo et renn, og i renn er det alltid prøvehoppere.
Bunnies by night Skrevet 4. mars 2010 #18 Skrevet 4. mars 2010 Det har i aller høyeste grad noe med likestilling å gjøre. Underliggende maktstrukturer kalles det. Takk og lov så har tydeligvis noen i idretts - Norge skjønt greia - og tatt affære. Det er ille av Romøren, men det er enda pinligere av lederen for kollenhopp... herregud.
Gjest Skrevet 4. mars 2010 #19 Skrevet 4. mars 2010 Syns vel egentlig det var å gå over streken at Romøren var første hopper, men syns likevel at straffen er altfor streng!! Media som har hauset opp dette
prekæs Skrevet 4. mars 2010 #20 Skrevet 4. mars 2010 Slik jeg forstår det er det greit at noen prøvehoppet, bare det ikke var Romøren. Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor. En hvilken som helst mer anonym hadde likevel vært den første.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. mars 2010 #21 Skrevet 4. mars 2010 Men Romøren er ikke en prøvehopper. Han ble faktisk valgt som nr 2. Etter en jente, noe som må være innmari pinlig. Hvor er han best forresten? Så han i alle fall ikke sammen med resten av bronselaget fra OL ...
Bunnies by night Skrevet 4. mars 2010 #22 Skrevet 4. mars 2010 Du bør lese deg opp litt nickoline og supermann - og så bør du takke kvinnene fra 70-tallet som har pløyet veien for deg - så du har det så bra som du har det i dag - og ikke står lenket fast til kjøkkenbenken uten midler til å kunne forsørge deg selv. Det virker som du er overmåte opptatt av Ottar. Det går an å være opptatt av likestilling og likebehandling uavhengig av kjønn uten å tilhøre den grupperingen. Hoppmiljøet er jævlig - og kvinnehopperne møter så mye motgang og uvilje. Og når en av Norges hoppere ikke engang klarer å tenke klart - men helt tydelig gjør det for å make a statement - ja - da er det jammen meg bra det reageres. Litt tankevirksomhet må man jo håpe det er i topplokket til hopperne.
Mom2Two Skrevet 4. mars 2010 #23 Skrevet 4. mars 2010 Vi har det for godt i Norge når folk henger seg så opp i det hoppet. What's the big deal?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. mars 2010 #24 Skrevet 4. mars 2010 Greit å straffe Romøren ved å statuere et eksempel! Helt enig i den, MEN dette var jo ikke bare hans valg alene! Det var jo kollenklubben som hadde satt han opp på lista til førstemann på prøvehoppinga! Så jeg synes selfølgelig de skal ha like mye straff som Romøren. Slik det fremstår nå er det jo han alene som får all straff og det er ikke rett!!!!
nickoline og supermann Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #25 Skrevet 4. mars 2010 Han har da vært en av våre beste hoppere. Uansett er straffen helt hinsides. Skulle tro han hadde drept noen. Og dette Ottar greiene synes jeg blir pinlig. Må da være andre måter å få fram likestilling på. Jeg mener fremdeles noen fra Kollenhopp skulle få offesielt hoppet først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå