Marcus2006+Jente2010 Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Mine er stein harde å har hatt en del vondt, men de vokser vel + at det skal komme melk der lixm... Hadde piercing i ene brystvortta men tok den ut etter en del plager, trodde det var den som gjorde det i den ene brystvortta som jeg har hatt mest ondt i.. Men plutselig ble det akkurat likens på den andre brystvortta... Så bare lurer om det er meg eller flere som har det slik..? og noen som har hatt litt feber pga dette? Håper på svar=0)
nr 2! <3 Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 har forferdeli vondt i brystvorter!!! og ja de står rett ut... ikke noe kjekt! men lurt å knipe slite og dra i de hvis du skal amme.... da blir du ikke så sår.
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2010 Takk for tipset det skal jeg prøve å gjøre... Hehe av og til er det så vondt at sambo ikke får røre de også... også har vi en dusj med slike harde stråler, massasje greier, skikkelig vondt når disse strålene treffer brystene av og til... Alt er så annerledes dette svangerskapet så må bare spørre for å finne ut om det er slik eller om det er bare meg
nr 2! <3 Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 dette er jo min nr 2 kan ikke huske d var sånn sist... merkeli at alt skal vere så annerledes!
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2010 "Godt" og se at det ikke er bare meg... nei jeg hadde ikke noe slikt sist gang jeg heller...men har et håp om at det kan hjelpe på at jeg får ammet denne gangen da, håper jeg..heh... hva har du fra før å vet du hva du venter el?
Corneliuss Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Jeg også. Og så har det klødd. Ugh! Kan heller ikke huske at det var så vondt i selve brystvortene sist. Da var det mer at hele brystet eksploderte - ble så store at jeg ikke kunne ligge på magen fra uke 8-10 eller deromkring.
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2010 oi såppass ja... huff har ganske små fra før jeg, men er blitt større nå... Får håpe det blir bedre etterhvert da 4 mnd til terminen nå så må vel holde ut til da =) hehe
Corneliuss Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 Mine er ikke så store mine heller... He he. Sånn til vanlig, men tro meg de kommer til å vokse. Om ikke nå før fødsel, så helt sikkert rett etter. Er lurt å kjøpe amme bh-ene litt større enn normalt... Det som er synd er at vi nok begynner å bli ferdig med ammingen til neste sommer - når det faktisk kunne ha vært greit at de var litt større enn vanlig... Hi hi.
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. mars 2010 Hehe ja de vaks ikke med førstemann, men fikk heller ikke noe melk da... Så håper at dette kommer seg denne gangen ettersom at alt er så annerledes denne gangen Ja du sier noe der hehe... Men blir iallefall å fikse på figuren, gå masse turer og slikt, så kanskje kroppen ser litt bedre ut neste sommer iallefall:p hehe... Ikke lagt på meg enda, meen det kommer vel
Corneliuss Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Det er et veldig godt poeng! At man skal kunne komme seg til neste sommer altså. =O) Er ikke så bekymret for kiloene, men veldig deilig når magen strammer seg opp igjen(!). Ser jo ikke helt 6-pack ut den første tiden. Hi hi. Flere av mine venner har trøblet med amming til førstemann og så har det gått bra med neste. Krysser fingre for at det går greit for deg også. Ellers blir det flotte barn av flaskebarn også! =O)
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2010 Hehe jepp, har det som mål iallefall Hadde akutt keisersnitt med han første, å måtte operere 2 ganger... så håper jeg kanskje får født vanlig denne gangen:) å at jeg kommer meg mye raskere Ja får håpe det, har jo lyst til å amme så Jada blir like fine å flotte de også=D hehe
Corneliuss Skrevet 5. mars 2010 #13 Skrevet 5. mars 2010 Stakkrs deg! =O( Så kjedelig. Var kanskej ikke så rart at melken ikke kom - hørtes ut som en belastning med akutt keisersnitt og det som følger med 2 (!) operasjoner. Og blir mor sliten så er det ikke lenge før melka forsvinner, det er i alle fall min erfaring. Krysser fingre for at du får bedre opplevelser nå. Prøver å komme meg ut - er jo litt sol i alle fall. Men er så vanskelig å stable seg på beina. Har nå i alle fall fått spist, dusjet og kledd meg. Mangler bare litt sminke så skal jeg tusle ute i noen minutter! Puh! Har en kropp som ikke er forøyd med å være gravid (men for meg gikk ting ganske lett med ammingen i hvert fall). Er det ikke det ene så... Blir deilig når jeg først kommer ut da! =O)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 5. mars 2010 #14 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har ikke så veldig vondt i selve brystene, men har de siste dagene hatt vondt i brystvortene. Virker rett og slett som om dem er såre....
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 5. mars 2010 Hehe nei det var ikke slik jeg så for meg at det skulle bli... Derfor tar jeg ting litt som det kommer nå... skal og snakke om å bli satt igang når jeg skal på kontroll i uke 32 pga at morkaka ligger langt foran eller hva de sa så får man se hvordan det går Var ute ista jeg, men er så grusomt kaldt :s -22 her nå kos deg iallefall:) bjørnen: ja er slik det er til meg også, de er helt ømme egentlig.. men satser på at det blir bedre=)
2010 Mammaen Skrevet 5. mars 2010 #16 Skrevet 5. mars 2010 Har hatt vondt hele svangerskapet i brystene! Har det enda oggår inn i uke 31 i morgen. Skikkelig verk inni, og vondt å ta på de. De siste par ukene er det brystvortene som er verst og de har vært skikkelig såre! Har kjøpt ammeinnlegg i ull som jeg har brukt siste uken, og det har hjelpt veldig synes jeg, så det kan virkelig anbefales! Man bør ikke dra og klemme på brystene både fordi de kan bli mer såre, og fordi det kan sette i gang produksjonen for tidlig. Da blir det bare enda verre, og man ønsker jo ikke at det skal renne strie strømmer lenge før fødsel, samtidig som råmelken bør komme i babyen og ikke utover klærne våre :-) Lykke til!
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 5. mars 2010 har tenkt å prøve noe ammeinnlegg jeg også, for hørte at flere mente det kunne hjelpe:) men da vet jeg at det er normalt iallefall, trodde det værste først etter den piercingen...mn da vet jeg at det ikke er den også takk for svar=)
mammaløve Skrevet 5. mars 2010 #18 Skrevet 5. mars 2010 Har fryktelig vondt i brystene, og spesielt brystvortene. Kjenner det oftest på venstresiden, og jeg synes det brystet har vokst mest. De la seg ikke ut så mye i 1.trimester, men synes det har tatt helt av nå den første måneden av 2.trimester. Lurer på hvor dette skal ende... Nå synes jeg det er vondt å bruke vanlige BHer, så det går mest i sportsBh. Må kanskje investere i noen større BHer etterhvert, men vet liksom ikke hvor stor brystene mine har tenkt å bli...?
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #19 Skrevet 5. mars 2010 ja er enig med deg der..går som regel uten bh jeg... mn skal prøve med slike ammeinnlegg iallefall:) nei det var det da, får kanskje kjøpe flere etterhvert da?
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 7. mars 2010 #22 Skrevet 7. mars 2010 Mine er kjempevonde, både brystvortene og hele liksom. Har ikke klart å ligge på magen hele svangerskapet jeg, fant ut jeg var gravid i uke 5 og da hadde de allerede vokst og vært ømme en ukes tid. Har vokst tre størrelser allerede og lurer på hvor dette skal ende. Klarer ikke ta på de engang, kjempevondt å komme borti noe.
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #23 Skrevet 7. mars 2010 Huff da har du nok det litt værre enn meg...:s føler med deg... det varierer hele tiden til meg om hvor vond de er.. meeen uansett det er ikke godt i det heletatt
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 7. mars 2010 #24 Skrevet 7. mars 2010 Ammeinnlegg var en lur idè! Det skal jeg prøve. Bruker såpass stor str at jeg må kjøpe BH på dyre butikker, får ikke noe under 4-500kr her i byen hvertfall. Blir dyrt å kjøpe hele tiden, de slutter jo ikke å vokse :-/ Får dype røde "spor" etter sømmene nå, så må nok opp en eller to str til neste gang jeg kjøper. Ammeinnlegg hjelper sikkert litt, hvertfall mot de vonde sømmene som presser. Lurer på hvordan det skal gå med ammingen når det er så vondt?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 7. mars 2010 #25 Skrevet 7. mars 2010 jeg har hatt sånn hele svangerskapet.. det kommer og går..Skikkelig vondt, og samboer får ikke ta på de når de er sånn! heldigvis er det ikke hele tida:) men er ikke lenge igjen her så skal ikke klage.. er 34 uker i morgen:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå