Gå til innhold

Sprøyter på morgen eller kveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Starter på sprøyter til uken (Puregon). I mine to tidligere forsøk har jeg fått beskjed om å ta disse på morgenen. Men ser jo at enkelte her inne tar det på kvelden i stedet. Er det noen grunn til dette? Skulle gjerne tatt de på kvelden i stedet.. litt mindre stress da enn før jobb. Noen med erfaringer??

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller nok ikke så så stor rolle om du tar de morgen eller kveld. Det viktigste er at du tar de til samme tidspunkt hver dag

Men mener å huske fra når jeg hadde Puregon at det står i pakningsvedlegget at en helst skal ta de på morgenen?

Lykke til :)

Skrevet

Ved å ta på morgenen, får jo kroppen hele dagen på seg til å modne eggene, enn om kvelden, tenker jeg. For etter et visst antall dager skal man på UL og da er det forskjell på eggmodningen om sprøytene ble tatt ett eller et halvt døgn før. Men det er min teori, altå.

Skrevet

I de aller fleste tilfellene betyr det ingenting om de tas om morgenen eller kvelden, men den enkelte klinikk har oftest en rutine som de forventer at pasientene følger.

Skrevet

Jeg fikk så høy dose at legen sa jeg måtte dele den i to, en morgen og en kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...