Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Ei i familien vasker på et sykehjem.Som mange nå ligger med omgangssyken(Var et virus jeg ikke husker navnet på). Nå har også barnet hennes fått det. Spørsmålet er.Hvilke forhåndsregler skal man ta? Kan andre bli smittet hvis hun kommer på besøk fordi mange på jobb og datteren er syk? Jeg er gravid i siste trimester,og er ikke lysten på å bli syk..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Rotavirus eller Norovirus? Det første smitter lettere enn det andre, men det andre er verst å få....
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har hatt begge de to typene omgangssyke i 3.trimester da jeg fikk siste ungen. Det er ikke noe man vil ha for det er ekstra slitsomt som gravid. Da jeg hadde den verste typen måtte jeg inn på sykehuset for sjekk siden babyen i magen ble stresset. Men jeg var ekstra uheldig som i tilegg fikk lungebettenelse 5 dager før termin. jeg er veldig glad jeg gikk 5 dager over slik at medisinen fikk virke. Selv da var det tungt etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Ja, du kan bli smittet. Vent til 48 timer etter at hun og datteren har blitt symptomfri.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Takk for svar! Jeg og barna har måttet være hos foreldrene mine noen dager pga oppussing.Vi er her enda. Det er min svigerinne jeg prater om her.Hun har vært her noen ganger,og min bror er her daglig.Overhørte tilfeldig at svigerinnen min fortalte hvor syk beboerne og ansatte var av dette viruset..(Mens hun gravde i kjeksene vi alle skulle spise av). Jeg valgte å ikke si noe.For jeg vil ikke virke hysterisk... Er det sånn at min bror og svigerinne kan dra med seg smitte uten at de selv er syke? HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Hvis du er sammen med dem i dag, og de blir syke i morgen, så kan du jo bli smittet. Men du kan også komme borti smitte feks i matbutikken. Kjøp deg hånddesinfeksjon i "håndveske-format" som du kan bruke når du er ute og handler, og være nøye med håndhygiene hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå