Gå til innhold

Helseattest fra lege


Antiope

Anbefalte innlegg

Hei dere. Hva går denne helseattesten ut på? Jeg har flere kroniske sykdommer, astma, kols og ofte ryggplager. Jeg er redd dette ikke kan stå på noe helseattest hvis en vil adoptere. Men jeg er frisk nok til å ha to runder med IVF bak meg. Nå lurer jeg altså på hva det står i helseattesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får et standardskjema på engelsk fra det landet man skal adoptere fra. Dette skal fylles ut av din fastlege så det går altså ikke an å tilbakeholde opplysninger om egen helse. Grunnen til helsekrav er at man vil minimere risikoen for at adoptivbarnet skal oppleve igjen å miste omsorgspersoner. Hvor alvorlige helseplagene kan være og allikevel bli godkjent kan jeg ikke svare på, det vil nok og variere fra land til land men det er jo forskjell på astma og hjerteproblemer da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da får jeg sjekke de forskjellige landene etterhvert. Vi har en runde med IVF igjen. Har sterk astma og kols som tilsier delvis uførhet. Dette har aldri vært et spørsmål på sykehus i forbindelse med IVF og sykehuset som behandler astmaen min følger meg meget godt opp under hormonkurene. Jeg har alltid trodd at jeg ikke vil få lov til å adoptere siden jeg ikke har god helse, men nå som biologiske barn ser dårlig ut, må vi sjekke dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kontakter adopsjonsbyråene vil de nok kunne gi det et realistisk svar på dette. Lykke til videre, har jo også mange runder med ivf bak meg før vi nå skal i gang med adopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...