Gå til innhold

Fungerer det med påstrykslapper på ull?

Anbefalte innlegg

Gjest 5 andre
Skrevet

Guttungen har slitt høl i knærne på 10 (!) ullbukser i vinter, og nå har jeg ingen hele. Kan ikke bare kjøpe flere nye heller.

Jeg har ikke symaskin, dessuten ville stoffet bare blitt snurpet sammen hvis jeg skulle sy sammen hullene. Har noen prøvd å stryke på slike klebende lapper? Holder det?

Er det noen som har sett ullbukser med forsterkning på knærne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er salg på ulltøy nå, så ville heller kjøpt nytt :-) Pierre Robert som selges i matbutikker koster 99,- pr del til barn nå. Og Name It selger ut veldig billig ull 50-60,- pr del.

Ellers vil jeg anbefale deg denne siden:

http://www.lagerutsalget.no/index.htm

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kan man bestille derfra på nett??

Skrevet

Tror du må sende de en mail eller ringe ;-) Kommer nok til å bestille derfra til gubben og meg.

Skrevet

Det er ikke så lenge i gjen av vinteren så jeg ville sydd hullene som best jeg kunne.

Ellers selger de klister lapper som du kan klippe til og ha over hullene på sybutikken.

De er for dresser og vanlige klær og skal egentlig sys rundt, men jeg har brukt de for å reparere hullete knær på bukser uten å sy rundt. Fungerer fint.

Jeg ville nok prøvd på en bukse først.

Skrevet

Jeg tenker komfort jeg da hehe, jeg hadde ikke klart å gått med ullklær som var sydd sammen, ei heller lappet sammen med lapper.....men det er nå min mening.

Skrevet

Jeg har stoppet mine egne ullbukser og sokker og syns ikke det gjør noe for komforten.

Jeg er ikke for den bruk og kast mentaliteten. Er man litt fingernemm eller oppfinnsom kan man bruke klærne og ting lengere.

Men der er vi nok forskjellige.

Skrevet

Jeg sendte en mail til lagerutsalget og spurte om de kunne sende til meg og det kunne de, så nå har jeg bestilt en del ullklær til neste vinter.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg løste det enkelt! Sendte ønskeliste til svigermor, så skulle hun dra å handle på lørdag :) Nærmeste nabbo til butikken, sånn omtrent :)

Skrevet

Jeg trodde dette innlegget gjaldt ullundertøy (stilongs), men om det gjelder tykke ullbukser skjønner jeg at man stopper....jeg koblet ullstilongs siden det er det gutten her spiser opp :-p

Jeg er absolutt ikke for bruk og kast mentaliteten :-p bare så det er sagt! DU kjenner ikke meg ;-) Takk og lov at vi er forskjellig :-p

Her går symaskinen ofte når jeg skal reparere plagg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...