Gå til innhold

har så vondt i gallen...hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i de siste ukene hatt så vondt i gallen. Har ikke anfall, men jeg kjenner den hele tiden. Har vondt når jeg går, bøyer meg, svømmer. Spiller ingen rolle hva jeg spiser har like vondt om jeg spiser fett eller gulerøtter. Er den i ferd med å bli betent eller hva skjer da? Er kjempe redd for å få anfall for det er så grusomt. Men er jo ikke så ok å bare ha vondt heller. Noen med erfaring der ute? har bestilt time hos legen men det er så lenge til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at du har vondt i galleblæren?

Du sier du er redd for å få anfall, har du fått påvist gallestein?

Det kan være at en stein sitter fast i gallegangen, det kan være nokså ubehagelig. Ta deg en tur til lege, be om en ultralyd undersøkelse...som regel finner de ut hva som er årsaken :)

De tar også blodprøver, da finner de ut om noe er betent.

Skrevet

J, du må stikke en tur til legen å få målt leververdien din !!

Det er viktig !!

Gallesteinsanfall er et hel... på jord !! Jeg fikk fjernet min blære for en god del år siden. Takk og pris !!

(trodde det var bare gamlinger som fikk slikt jeg... hehehe)

Skrevet

Jeg hadde det saann da jeg fikk betennelse i galleblaeren. kom deg til lege, farlig aa gaa med ubehandla betennelse i galleblaerea

Skrevet

Mange år siden jeg hadde skikklig anfall. Det ble da tatt ultralyd og jeg hadde mange steiner. Har klart å holde ting under kontroll ved å være forsiktig med hva jeg spiser. Men nå er det helt kikk. Har konstant vondt, ikke kjempe vondt. Men utrolig slitsomt. Får ekstra vondt når jeg spiser og beveger meg.

HI

Skrevet

Ps: he he ja er bare gamlinger som får det........og jeg. Andre arver hus, hytter, penger....jeg har arvet gallestein

HI

Skrevet

Anonym 15.15 :

Du som fikk det fjernet..har du hatt mye problemer etterpå er det mye du må holde deg unna eller passe på.

Tenker på det samme,men har hørt at det ikke er så lurt og at får så mye problemer etterpå..men jeg vet ikke.

Jeg prøver liksom å si at ...joda for det er jo så mye bedre å ha anfallene...skulle gjerne sluppet de.

Må jo uansett nå passe meg for det jeg spiser nå også...så hva blir isåfall forskjellen??

At jeg slipper anfallene iallefall..de er uutholdelige.

Skrevet

Ano. 15.15 her :))

Fjernet galleblæren min i 2000 (tror jeg d var) , og har ikke hatt noen problemer i d hele tatt !!

Kan være eneste dersom d er mange selskap/etterselskap etter rad (meget sjelden), kan jeg bli bittelitt kvalm og øm i siden (ikke vondt) noen dager. That's it !! Men da skal d altså være ekstremt mye kakekrem, sauser og slikt.

Ang. gallesteinsanfall, så er d nesten like jævlig å gå å VENTE/frykte et anfall, som å faktisk ha et. Syns d var et forferdelig liv... Jeg hadde heller ikke så mange anfall, og mine lengste anfall varte "kun" et halvt døgn.

Er kjempeglad for at jeg hadde en lege som mener fjerning er d beste. Og har ikke angret en dag !! Har oxo en venninne som har fjernet dritten. Fornøyd hun oxo :))

Skrevet

Ano 23.39 Her:

Tusen masse takk for svar..der kom jeg nok et steg nærmere.

Mitt lengste har vart i et døgn faktisk og er helt enig med deg i at frykten for å få det er minst like jævlig.

Jeg har også en lege som har sagt at muligheten er å fjerne,men så hører jeg så mye neg av folk som tror de vet og det er kjipt.

Kan gå en stund mellom mine også el bare noen dgr...men er forferdelig jævlig når det står på.

Tror nok steget er nærmere fjerning jo flere jeg hører som har fjernet det som heller ikke har hatt problemer etterpå.

Så tusen masse takk for et godt svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...