Gå til innhold

Noen som har opplevd hjertebank i sammenheng med graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler jeg får det innimellom, kanskje det er høyt blodtrykk? føler som om kroppen har løpt et par kjappe kilometer eller drukket for mye kaffe, ska til lege snart da, men lurer bare på om dere har vært borti det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk plutselig en puls sombare løp av gårde... legen klarte ikke telle før det hadde roa seg litt. Dersom det varte over 1 min måtte vi sjekke det mer, for det var ikke heldig, men det gav seg somregel før det. Ganske ubehagelig. Ble ganske tungpusta mens det stod på...

Skrevet

det er ganske vanlig med hjertebank, blodvolumet øker i kroppen, noe som gjør at hjertet må pumpe ekstra! Derfor er det ikke uvanlig å få litt ekstra hjertebank. Ikke noe å være redd for.

Jeg har hjerteklafflekkasje, men merker bare noe til det når jeg er gravid nettop pga det økte blodvolumet. Blir andpusten av å sitte i sofaen noen ganger, Litt slitsomt, men ikke noe å gjøre med

Fant en link til deg med de vanligste forandringen i svangerskapet: http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/livsstil/endringer-i-kroppen-under-svangerskapet-24739.html

Skrevet

takk for svar :-))) har vært gravid 3 ganger før men ikke opplevd dette før

Skrevet

Hvis man har stor mage hender det at babyen klemmer/trykker mot hovedpulsåra i magen. Det hjelper ofte å bøye seg litt fremover, ligge i stabilt sideleie med en pute under magen.

Skrevet

Jeg hadde det masse da jeg gikk gravid.

Var utrolig ubehagelig. Det bedret seg mot slutten av graviditeten, men jeg har fått det igjen nå etter fødsel.

Legen sa at det var vanlig under graviditet, men jeg vet ikke om det er vanlig etter fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...