Gå til innhold

Ang hjertelyd!!! Håper noen kan svare meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ikke høre hjertelyden på kontroll idag 12 uker. Noen andre som har opplevd det samme?? Er så utrolig lei meg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen prøvde å finne det,men uten hell:( Føler han ikke prøvde skikkelig :(

Skrevet

Ved 12 uker er det ganske normalt å ikke finne hjertet. Legen min fant det ikke da jeg var 15 uker. Det gikk helt fint. Det er jo så smått og vanskelig å finne:) Det er nok ikke noe galt av den grunn:)

Skrevet

Samme opplevelse her. Legen fant ikke hjertelyd da jeg var 12 uker, men jordmor fant den da jeg var 15 uker. Kan være veldig vanskelig å finne når de er så små, og de fleste leger og jordmødre kvier seg for å forsøke så tidlig, nettopp fordi det skaper bekymring hos den gravide. Dette går helt sikkert fint, vent noen uker og prøv igjen:)

Skrevet

Med meg ville de ikke prøve engang før etter ordinær UL i uke 18, så jeg fikk høre den første gang nå på mandag (21+1).

Tok sin tid, men var verdt å vente på :D <3

Skrevet

Jeg fikk heller ikke høre hjertelyden på tirsdag hos legen, men var på privat UL på onsdag, og det var ikke noe galt, det er helt vanlig at de ikke finner hjertelyden så tidlig...:)

Skrevet

Hei hei, ikke noe å bekymre seg for .

Legen mi prøvde å høre på hjertelyden hos meg i uke 15 uten hell.

Fikk først høre den i uke 17 ! :D

så baaare slapp av det kommer :D

Skrevet

Jeg fikk ikke høre den før jeg var 14 uker på vei..:)

Jordmora hadde en "regel" om at hun ikke skulle lete etter den før man var 14 uker på vei..pga at hun kanskje gjorde oss urolige å bekymra.. Men var kjempe godt å høre den når jeg først fikk høre den=0)

Skrevet

setter veldig stor pris på alle som har svart meg:) har lest endel negative ting her inne idag og har følt alt stemmer med meg:( Men det gjør jo ikke det,er jo bare psykisk vil jeg tro. sånn var jeg i sist svangerskap også,bekymret heeeele tiden å det er sinnsykt slitsomt!!! takk for alle svar :)

Skrevet

Bare måtte svare på denne. Jeg var til jordmor i uke 12 og hun sa at de aldri pleide å høre etter hjertelyd så tidlig, nettopp p.g.a at det er svært vanlig å ikke finne den så tidlig, og at det igjen fører til at mødrene fort bli bekymret. Så du får trøste deg med det :) Alt er helt normalt! Kos deg videre i svnagerskapet :)

Skrevet

Jeg var også til kontroll i uke 12. Legen sa da at det kunne i noen tilfeller være mulig å høre hjertelyd da, men at det er helt vanlig å ikke finne den da. Det betyr ikke at noe er galt!

Jeg er så heldig å ha en lege som tar seg skikkelig god tid alltid. Han sa at hvis jeg ville kunne vi godt prøve å høre hjertelyd. Men det var stor sannsynlighet for ikke å finne noe. Han brukte lang tid, lette og lette. Brukte sikkert 10 min kun på å lete etter lyden. det er lang tid når man ligger og venter og håper. Han fant den. Men jeg tror det var kun for at han orket å bruke så lang tid....

Det er ingen tegn på at noe er galt om man ikke finner hjertelyden så tidlig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...