lengter daler ned i skjul... Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Gutten min er 2,5 år. Han hadde en periode da han gikk mye på potta, ikke fordi han kjente at han måtte på do, men ville gjerne hvis jeg spurte. Han gikk endel hjemme i truse, men kjente ikke at han måtte tisse, men sa ifra med en gang han hadde tisset i buksa. Nå er han ikke interessert i å gå på do eller potta eller gå med truse. Han kan si at nå skal han tisse i bleia, eller nå tisser jeg i bleia. Hvis jeg foreslår at han kan gå å tisse på potta isteden sier han: nei, jeg vil tisse i bleia. ajeg vet ikke når de er modne for å slutte. Burde jeg vente? eller prøve å motivere han til å gå på potta? Er det vits i å prøve før de sier ifra FØR de tisser? Er det lurt å bruke klistremerker eller noe slags belønningssystem?
*Lissi* Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Hadde ventet litt. Lettere når det er sommer også. Kan prøve med et belønningssystem kanskje. Det funket her. Minsten fikk velge klistermerker hver gang han tisset. Da han skulle bæsje doen (noen som han syntes var skummelt!) pakket vi inn små gaver i sølvpapir, og la de i en "kiste". Var veldig opptatt av Kaptein Sabeltann, så da fikk han sin egen skatt, hehe!
lille sprelle Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Vi er i ferd med å slutte sånn gradvis. Snuppa er snart 2. Har tenkt at bleieslutt skal skje til sommeren. Vi gjør mye moro når hun sitter på potta eller do og det er stas. Vi jubler hver gang noe skjer også og vi skifter sjelden bæsjebleie lengre. Tror ikke helt hun skjønner det med tiss enda. Når hun har tørr bleie, skal vi ut å kjøpe truser sammen og det snakker hun stadig om og gleder seg til.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Sommeren er en fin tid. Lett å få rask av en short eller bikinitruse ) Ta med bleieslutteren på truseshopping, her ble gutten veldig stolt når han fikk kjøpe sine egne første truser med mummitrollet på. Lag belønningssystem med for eksempel klistremerker. Et klistremerke for hvert toalettbesøk og selvsagt full jubel med applaus ) Etter et avtalt antall klistremerker kan dere friste med en flott premie, kanskje en aktivitet dere vet at han liker? Motivasjon er viktig. Her gikk det strålende med 2-3 uhell! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå