♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 piller? kosthold? trening? annet? kirurgi? Jeg holder på å bli sprøøøø, jeg mister VELDIG fort motet, men skulle gjerne ha slanket bort en 20 kg til sommeren.. Har prøvd å melde meg inn i vektklubben på vg, men d syns jeg var ALTOFR stress... Vurderer Go 123 nå.... Har du noen erfaringer?
Mamma+2 Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Har prøvd masse...men eneste som har fungert her var å holde meg til relativt mest LAVKARBO..... ikke vert sulten, men funnet andre ting å spise enn brød, potet og pasta... Jeg som ikke har lett for å gå ned- og jeg kan heller ikke trene pga sykdom..har gått ned 25 kg.,... Jeg var hos Lege Sofie hexeberg i Oslo for å få den starthjelpen jeg trengte- anbefales!
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Jeg og sambo begynte også med Lavkarbo og er meget fornøyde! Mye god mat, og allerede etter første dag kjente jeg at jeg var mindre oppblåst enn jeg pleier å være. Etter 2 uker hadde jeg gått ned ca 4 kg, og sambo 7.. Anbefales!
Gjest Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Nå vet jeg ikke noe om hvordan du er, hva du spiser, om du trener osv, men det som funka for meg, og som jeg har gått ned 10 kg av, er rett og slett kostholdsendring samt en times spasertur hver dag! Før spiste jeg like mye, og ofte mere mat enn sambo, noe som er heeelt unødvendig!! Nå spiser jeg kanskje 1 tredjedel av det jeg gjorde før! Og jeg blir mett! Kutta ut brus, potetgull og godis, altså "alt som er godt"! Drikker mye vann, 2-3 liter hver dag! Det var tøft den første uka. Søtsuget var konstant tilstede! Men jeg kjøpte meg en pakke tyggis med god smak som jeg hadde liggende i skapet. Når søtssuget kom tok jeg meg en tyggis! Det funker faktisk! Vil ikke anbefale deg noe piller eller shaker eller noe i den duren. Mulig du går ned, men kiloene kommer like fort på igjen når du er ferdig med det. Du er også nødt til å legge om kosthold og å være i aktivitet sammen med disse pillene/shakene... Ønsker deg lykke til!
Rampongi Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Jeg prøvde roede og gikk ikke ned et gram. Deretter flytta jeg fra samboern og starta ungdomstida på nytt, med tilhørende festing osv..Hadde det så innmari moro at jeg glemte og spise og vips så hadde gått ned 10 kg på under et år. Helt passe tempo. Etter dette har jeg holdt vekta med å spise middelhavskost. Anbefaler altså ikke å flytte fra mannen, hive deg på drikkinga og slutte å spise, men det er visst det eneste som funker på meg.. Fra tull til alvor; man må putte mindre energi inn i munnen, enn det som blir brukt av kroppen.. Du vet jo hva som er sunt og jeg regner med du vet at man må trene. Legg inn alt du spiser på feks grete roede sin vektklubb, gratis. Den regner ut kaloriene på det du spiser og gir deg poeng for all trening du legger inn. Her ser du fort hvor mange vafler eller sjokiser du kan spise før du er oppi ganske mange kalorier. Det funker litt som en vekker for meg iallefall. Masse lykke til, jeg er sikker på du klarer det. Kanskje noen lapper med påminnelser rundt omkring i huset hjelper?? og ikke vei deg for ofte..
2søtesmåh Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Å slutte og tenke på vekt og cm....Og fokuser på komme i form og spise sundt.. Kuttet ut all mat etter kveldsmaten (ikke noe kosemat til TV i ukedagene. ) Kun fredag og lørdagskveld er "alt lov",- mtp alkohol, brus, sjokolade, potetgull osv osv.. Trene minmum tre dager i uka i 1,5 time.....Alt over det er "bonus"-økter Spise faste måltid, ikke småspise mellom, og fokusere på at det er vanlig mat, ikke henge meg opp i om det er pose, halvfabdikat, frossenmat osv.....Men tenke på at det er "normal" mat og ikke pølse med brød, grandiosa og pannekaker regelmessig ) Jeg Prøvde og kjenne etter hva maten gjorde med kroppen mi n, og kjenner at jeg blir slappere, trettere og får treg/oppblåst mage om jeg spiser mye dårlig mat. Av trening så prøver jeg jevnlig og måle hvordan formen er..Både kondis og styrke testes..Nå fokuserer jeg på å HOLDE formen/styrken, ikke på og forbedre meg fra gang til gang... På tre år mistet jeg 17 kilo (ca), og de er holdt vekke i snart 3 år..Og jeg har ikke slanket meg en dag...Vekta akkurat i dag vet jeg ikke, for jeg veide meg sist i midten av januar, men klærne sitter likedann, så antar den er ganske stabil ) Og det beste, jeg spiser HVA jeg vil, så mye jeg vil- bare ikke NÅR jeg vil..Og det funker for meg..Men ikke sikkert det funker for resten av verden. Men slanking er for de aller, aller fleste dødfødt......Bare så det er sagt..... Det eneste vanskelige med denne fremgangsmåten er å greie og slappe av. Kutte ut vekta og cm, og la kroppen bruke den tid den trenger..MTålmodighet er et stikkord her..Og somsmåbarnsmødre er vel det noe vi har nokav....Eller ;o)
Collette Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 For noen år siden meldte jeg meg inn i vektklubben. Den er gratis. Det baserer seg på kaloritelling og det begynte jeg med. Men jeg brydde meg ikke om alle de reglene (220 kcal til frokost, 400 til middag, 50 kcal til kos osv) der inne. Men jeg regnet ut hvor mye jeg måtte spise per dag for å gå ned i vekt. Så begynte jeg å veie maten. Jeg spiste fremdeles det jeg ville, men holdt meg innenfor kvota. Hadde jeg spist en sjokolade eller is, ble det mager middag. Jeg klarer ikke å tenke at noe er forbudt. Men kaloritelling passer ikke for alle, men det jeg kan anbefale er å bruke porsjonstørrelsene som de anbefaler. Mange spiser alt for store porsjoner. F.eks så er et brødmåltid, to brødskiver a 30 gr med 20 gr. pålegg på hver skive. Det holder! Middag er 125 gr ris/pasta/poteter. Kjøtt og fisk er 200 gr. Saus: 0,5 dl og så mange grønnsaker du vil. Mange spiser mye mer enn dette. Det kan jo være en idé å kontrollveie maten for å se om du pleier å ligge over dette? Og så ta det på øyemål senere? En annen idé kan være å tenke som en tynn. Tenk på de du kjenner som er naturlig slanke. Hvordan oppfører de seg ved middagsbordet? Ved godteskåla, på café? Jo, de spiser sakte, prater gjerne mye og er ikke alfor fokuserte på maten på bordet. Jeg er motsatt. Jeg er stapper innpå med sjokolade, forsyner meg flere ganger av middag etc. Men prøv å etterligne de du kjenner som er naturlig slanke. Det funker! Det siste jeg vil si er at det er viktig å spise ofte. Det tror jeg har veldig mye å si. Målet er at du aldri skal være sulten og aldri helt stappmett. Masse lykke til! Jeg holder fremdeles på med min kamp.
lille sprelle Skrevet 4. mars 2010 #8 Skrevet 4. mars 2010 Det er ingen lett vei til vekttap. Bruker selv vektklubb og er fornøyd med det. Har gått ned 8 kg siden nyttår. Riktig kosthold og trening er det som hjelper på sikt! Vekttap over 1 kg i uken er ikke anbefalt.
L & lille L Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 jeg har gått på ketolyse og gikk ned 20 kilo på 2-3 måneder blei gravid etter det og gikk opp en del nu har jeg ca 10 kilo til der jeg var før graviditet men dette funker .. både faren min å en veninne av meg har brukt denne kuren ned over 20 kilo begge to og klart og holde vekten .. likte denne kuren godt da du ikke måtte trene noe jeg skjelden hadde tid til og du var altid mett og mye god mat:).. begynne igjen i april og håpe på like gode resultater som sist:)
melkekua™ Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har prøvd Herbalife/trening, ketolyse og nå går jeg på Grethe Roede. Hatt suksess med vekttap hver gang. 1. Gikk ned 18 kg (herbalife/trening 3-4 ganger i uka) Fødte 2 barn i mellomtiden her, og det resulterte at vekta gikk veldig opp. 2. Gikk ned 10 kg (ketolyse, måtte slutte når jeg oppdaget jeg var gravid med barn nummer 3). 3. Gått ned 15 kg så langt (Grethe Roede) 4 kg unna det jeg klarte å gå ned før graviditet nummer 1. Må presisere at jeg aldri har slanket meg mens jeg har gått gravid. Lykke til ;-)
Gjest Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 For meg funker kostholdsendring og trening. Jeg teller kalorier, er med på vektklubben i vg. Trener 3-4 ganger i uka og har gått ned 9 kilo siden begynnelsen av januar. Jeg har prøvd ketolyse og lavkardo, men jeg klarer ikke å utelukke noen matgrupper, jeg spiser det jeg har lyst på, men passer på at jeg alltid holder meg under et visst antall kalorier daglig... Dette er hva som funker for meg...
Mikkemafian Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Samme som 2søtesmåh.. Livsstilsomlegging der jeg trener og spiser for helsen sin del.. Har nok fremdeles litt vekt på kg, men det er helsen og trivselen som er viktigst. Jeg har gått fra å være en godtegris uten sidestykke i norgeshistorien til å spise bare litt av og til uten å antrenge meg:) Hadde ikke trodd det var mulig, men det er det!
Gjest Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har slanket meg 1 gang etter et svangerskap. Da meldte jeg men inn i vektklubb.no og satte som mål å slanke meg 10 kg i løpet av 10 uker. Det gikk 100 % etter planen. Jeg veide ikke alt jeg spiser etc men jeg holder et ca regnskap og holdt meg til ca 1300 kalorier om dagen og gikk mye turer. Jeg var overrasket over hvor lett det gikk. Jeg følte aldri at jeg slanket meg, mer at jeg prioriterte litt annerledes. Da jeg hadde nådd målet kunne jeg justere slik at jeg kunne spise 2300 kalorier om dagen for å opprettholde vekten min. Det er faktisk ganske mye, så nå, noen år etter, veier jeg fortsatt det jeg ønsker. Jeg har aldri forsøkt andre slankemetoder som dietter eller piller etc. For meg var vektklubb.no lite stressende ettersom jeg kunne leve som før, bare spise litt mindre. Det er ingen regler for hva man kan og ikke kan spise, det handler bare om å ha en liten oversikt over inntak.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 4. mars 2010 #14 Skrevet 4. mars 2010 Lavkarbo/Ketolyse kombinert med trening
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. mars 2010 #16 Skrevet 4. mars 2010 Jeg gikk ned 7 kg på 3 mnd i fjor, på lavkarbo mat =) litt snop i helgene (kun lørdag) og lavkarbo kjeks + ikke noe ris, pasta og poteter de mnd'ene. Er litt på lavkarbo igjen, men er ikke begynt skikkelig med hverken trening eller kjeks og helt snop kutt, men har likevel begynt å gå ned litt (1 kg på 1 uke)
Øyboeren med to små <3 Skrevet 4. mars 2010 #17 Skrevet 4. mars 2010 Som flere andre her, kostholdsendring og trening. Er bare 159 høy, og veide 90 kg når jeg fødte sønnen min 13 sept. Mistet 6 kg under fødselen og de dagene jeg var på sykehuset. Når han var 6 uker hadde jeg gått ned til 77,3 kg uten å ha gjort en dritt, var også dette jeg veide før jeg ble gravid denne gangen, og DET trivdes jeg ikke med..! Bestemte meg da for å komme i gang med treningen først, for det er den jeg før har syntes er tyngst å komme i gang med og opprettholde. Kosthold skulle tas etter jul. Ble med på mor og barn-trening, som var 1,5 time step og styrke to ganger i uka, og ekstra trening ble bonus. Gikk ned et pår kilo før de avsluttet før jul, men hadde blitt betydeligere mer "fit".. (og muskler veier jo mer enn fett, så det at veknedgangen da ikke var så stor, er ikke rart. I tillegg spiste jeg jo snop og drakk brus omtrent hver dag..) Hadde treningsstopp i jula siden det meste var stengt, men startet lett opp igjen, og skulle ta minst tre treninger i uka nå, i tillegg til kostholdet. Prøver å holde snop og brus til lørdager og bursdager og sånn. Kan unne meg et lite glass brus mot ekstra trening også, men det MÅ gjøres samme dag. Kan ikke "spare opp" med å trene en dag og drikke brus en annen f.eks . Om jeg vil ha kos til tv'n f.eks, tar jeg litt nøtter, tørket frukt e.l..Drikker mest vann til hverdags, Men tar ofte en kopp te med en liten ts sukker enten til frokost eller kvelds. Prøver å spise mye lyst kjøtt og grønnsaker, men kan spise stort sett det jeg vil, men BEGRENSER porsjonene veldig..! Spiste enorme porsjoner før, og det prøver jeg å unngå nå. Men må passe på å spise nok, siden jeg ammer. Spiser mye mindre porsjoner med ris, pasta og poteter enn før, men er alt for glad i det til å kutte det ut. Spiser mer salat og grønnsaker tillegg i stedet. Og mat som lasagne, pizza, kebab osv prøver jeg å holde til fredag og lørdag. Da har jeg også lov å spise meg stappmett om jeg skulle ha lyst.. Siden jeg begynte med kostholdet + trening 4 januar har jeg gått ned 7,2 kg og veier nå det samme som før min første graviditet. Muskler begynner å vises, og jeg elsker det..! Skal i hvertfall ned 3 kg til, og da er jeg i grenseland mellom overvektig og normalvektig (pga muskler blir jeg nok normalvektig) Men da tror jeg at jeg sier meg fornøyd, evt nedgang etter dette er ren bonus. Siden fødsel i september har jeg gått ned 21,9 kg..! Og føler ikke jeg har ofret noen ting som helst, går utrolig lett. Og lørdager har blitt spesielle igjen Godten smaker også bedre siden jeg ikke spiser det hver dag også! Anbefales..!
Øyboeren med to små <3 Skrevet 4. mars 2010 #18 Skrevet 4. mars 2010 brukte også vektklubben.no for å få en peiling på hvor mye kalorier jeg fikk i meg, men følger ikke noe spesielt opplegg,veier ikke maten, bare følger mitt eget hode... Og nå ligger jeg alltid litt under anbefalt kaloriinntak...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå