Gå til innhold

Vært hos jordmor i dag:D


mamma til 3:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal også til uken. Hvor langt var du på vei da du var hos Jordmor? Dro du alene eller var samboer/kjæreste/mann med?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13 uker i morra:) Dro uten samboer, for han jobber borte hele uka (dessverre) og fikk ikke vært med:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel formulert meg bedre enn det der:p Han jobber da altså borte hele uka, hver eneste uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at far/samboer er med på første jordmoravtale? Og hva gjøres der, utenom å høre hjertelyd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor vanlig dette er, men jeg ville i hvertfall hatt med meg hadde jeg hatt muligheten. Man måler blodtrykket, sjekker urinen, hører etter hjertelyden. Så får man en del informasjon og får med seg bøker og blader om svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt med meg samboer første legetime. fikk da så dårlig med info av legen at jeg bestilte jordmor time med det samme. hadde også med meg samboer til jordmor. han må jo lære like mye som meg, å vi er jo to om det :) nå skal vi til jordmor igjen på fredag, å da og ville han vere med, for da skal vi høre hjertelyd, da det var for tilig sist gang. hadde han hatt muligheten så hadde han vert med hver gang, men etter som at han har begynt i ny jobb, så kan han ikke ta seg så mye fri. han skal være med på UL og, så skal han ikke vere med til jordmor igjenn før vi skal begynne å snakke om fødselen. (skal gå til jordmor hver gang pga dårlig lege )

hadde tatt med meg samboer hver gang om det hadde vert mulig. tror det er ganske normalt. jordmor bruker da også tid på kommende far :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig å ha med kommende pappa til jordmor for å få informasjon og svar på spørsmål :) Vil hvertfall anbefale det for at han skal engasjere seg i prosessen og føle at det er mer virkelig, også som en støtte dersom dere skulle finne ut at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint - godt å vite :) Da har jeg gitt beskjed til samboer om at han skal være med på første jordmor time som er i morgen - veldig spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen for 2 uker siden og fikk også veldig dårlig med info. Det er 1. gang for meg så hadde en del spørsmål, men skulle bare gå hjem å lese i boka. Er 11+5 på vei nå og har ikke time hos legen igjen før om 5 uker.. Trodde det var vanlig å snakke litt om fødested/jordmor osv, men hadde flere spm når jeg gikk en når jeg kom. Var kanskje litt tidlig og jeg har kanskje vært litt overfølsom de siste ukene, men trodde det var litt mer omfattende en å gå til legen med f.eks. forkjørelse. Tar man direkte kontakt med sykehuset for å bestille time hos jordmor? Frister ikke ha mer med legen å gjøre gjennom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskje om å lese i boka, og lese meg til ting på internett. kjempe skuffa :( jeg annbefaler deg å heller gå til jordmor. er selv 1.gangsfødene. og hadde likt å fått info om hva som skulle skje framover. nå har du vert hoss legen, og antagelivis tatt masse blodprøver. da kan du gå til jordmor resten om du ønsker. hun kan sjekke urin prøve, og ta blodprosent. desuten så har hun bedre peiling en vanlige leger :) du går inn på kommunen sin hjemmeside, å finner nr til jordmor. så bare bestiller du ikke mer tid hoss legen :) første gang jeg var hoss legen så var jeg 8 , uker på veg. var hoss jormor når jeg nesten var 10 uker på veg, å skal til jordmor igjenn på fredag, da er jeg 14 uker på veg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! da skal jeg prøve å få tak i jordmor og gå til henne istede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært hos lege i uke 11 og hørt hjertelyd og tatt nødvendige blodprøver. Skal på ordinær UL i uke 20 (er nå 15+1) og har bestillt kontroll til jordmor i uke 24, og regner med at det blir jevnlige kontroller etter dette, noe som jeg har forstått er de ordinære kontrollene. Er det noen grunn til å gå på flere kontroller? Jeg skjønner at flere av dere allerede har vært flere ganger hos lege/jordmor, det er derfor jeg spør. Legger til at jeg er førstegangs, ingen tidligere historie med MA eller SA & er ellers frisk og rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var med på alle kontrollene i første svangerskapet..men nå jobber han dessverre sånn at han ikke har mulighet til å være med så mye.. men det gjør ingen ting.. vi har vært gjennom dette før så vi vet jo litt om hva vi går til...

 

Å eg kommer ikke til å gå til lege mer enn eg trenger.. jordmor sender en til legen hvis ho mener det er nødvendig..å hvis ikke så er det greiest å gå til jordmor..

 

eg blir kanske å flytte før vi får babyen og kvir meg litt på å bytte jordmor å sånt når det nærmer seg slutten..men det går nok fint...

 

men gleder meg masse til første kontroll ho jordmor.. har vært til lege å tatt alle prøvene som skal tas.. å så skal eg bestille time hos jordmor når vi kommer hjem fra tur nå før påske.. gleder meg til å høre det lillehjertet inni der...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...