Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Er potte forkjøla, vondt i halsen, det verker i tenna og hodet.. Kroppen er slapp.. Hater å ta paracet når jeg er gravid. Vurderer å ta en paracet men... Hvor mye skal til før dere tar en paracet eller to?? Er 32 uker i dag.
DK+2 Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har heldigvis ikke trengt å tatt så mye paracet i svangerskapet. Om jeg har en dundrende hodepine som ikke går over, tar jeg paracet, samme om jeg er syk med feber. Liker heller ikke ta paracet, men formen min er så elendig fra før nå i svangerskapet, at jeg har nok mindre terskel nå som ellers med å ta det, selv om jeg prøver "holde litt ut" før jeg tar.
Helann og lillebror Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Med såpass mye plager ville jeg nok tatt 2 Paracet. Gjør ingen skade det! Her er det imidlertid bare Ibux som pleier å hjelpe på sånt, og det er jo fy-fy. Ellers: Få i deg mye væske, hev hodeenden på senga, kjøp noen halstabletter og slapp av! Jeg er forresten 32+1 i dag, så vi er kommet like langt:-)
hol(L)y COW Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt to paracet. Legen min sa at det beste for barnet er at mor ikke er stresset. Stresshormon fra feks smerte og ubehag ved sykdom påvirker barnet i like stor grad som mor. Dersom barnet ditt var sykt og hadde vondt ville vel terskelen for å gi en stikkpiller med paracet vært ganske lav? Paracetamol er forresten det eneste smertestillende middelet de VET er sikkert for barnet at mor tar, så du risikerer ingenting dersom du tar paracet i begrensede mengder når du er syk. Og i uke 32 er barnet ditt uansett "ferdig" utviklet - jeg er mer skeptisk til medisinering i begynnelsen av svangerskapet. Nå er det uansett ikke noe særlig morsomt å ta medisiner når man er gravid, men legen min overbeviste iallfall meg til å ta paracet når jeg føler jeg trenger det - har vert syk og forkjøla ca. 8 ganger i dette svangerskapet :/ Dog innrømmer jeg at terskel er litt høyere enn når jeg ikke er gravid - jeg tar ikke paracet dersom jeg bare har hodepine feks., da drikker jeg heller masse vann og "lufter" meg litt, evt. går å legger meg.
Samanta Fox Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Jeg tar 1/2 - 1 brusetablett med parasett om jeg har veldig vondt i hode eller har vondt noen annen plass som er forkjølelsesrelatert. Terskelen er ikke høy, tror babyen har det best om mor ikke har så vondt og klarer å slappe av, men jeg forsøker å holde det til så lite som mulig og har heldigvis ikke hatt så store behovet for dette i løpet av SV. Forsøk en kopp te med mye honning og melk og hold sengen hele dagen om du klarer. Kanskje en skål med is for halsen og tennene? God bedring!
Bumblebeee Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Terskelen min er lav når det gjelder paracet. Har jeg vondt tar jeg heller to paracet og slapper av enn å sitte å kjenne på vondten. Paracet i svangerskapet er ikke skadelig, og det er jo ikke snakk om å knaske dem som sukkertøy heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå