Gå til innhold

Adopsjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Er det noen av dere som har en kjæreste som har adoptert barnet deres?

Faren til sønnen min var helt fraværende under hele graviditeten og er det fortsatt, jeg ble sammen med min ex-kjæreste like etter fødselen og han har blitt som en pappa for gutten min som blir 2 år i mai.

Vi har begynt å tenke litt på adopsjon, men hører at reglene her er veldig strenge?

Noen som har peiling?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må være gifte, men det regner jeg med du vet.

Far må godkjenne adopsjonen.

Det vil bli undersøkt om denne adopsjonen gagner barnet.

Du ble sammen med din ex-kjæreste? Er han din eks nå da? Eller en tidligere eks, som nå ikke er eks. Da ville jeg prøvd å omformulert meg litt.

Skrevet

Regner med at de fleste oppegående mennesker, forstår at hun mener at hun er blitt sammen med en tidligere ex kjæreste.

Skrevet

Om hi skal søke, på en skriftlig måte, så burde hu til de grader lære å formulere seg riktig. Skriftspråket sier ganske mye om personen. Men, alle her inne lider tydeligvis av dysleksi.

Skrevet

Burde HU? Hva er det?

Skrevet

Jeg tipper det er en miss av en n. Det skjer nok den beste.

Er det vanskelig for deg? Er kontekst et fremmedord? Om du kan lese, så burde det ikke være vanskelig å se forskjell på tastefeil og generell skrivefeil, og dårlige setninger.

For deg var det visst vanskelig, men ta det med ro, de hjelper deg nok med skriveprosessen.

Skrevet

Mener dere må ha vært gift i 2 år først. Så lenge faren lever må dere ha hans samtykke. Uten går det nok ikkje gjennom. Reglene er strenge der- heldigvis.Sønnen din er ikke 2 år enda så mye kan skje. Ikke sjeldent kommer faren på banen senere. At han var fraværende under fødselen har ingenting å si.

Skrevet

Og du er tydeligvis litt av ett hespetre, men ingen bruker det mot deg for det :)

Hun klarer sikkert å formulere seg helt ok når hun skal søke. Du må ikke være så kjapp til å ta andre når du selv ikke klarer å skrive "hun" riktig... Ser ut til at du lider av ett snev av dysileksi selv :)

Skrevet

Skal du bruke dysleksikortet mot anonym, så burde det minste kravet være at du kan stave det. Dessuten kan det være lurt å lære forskjellen på et og ett;-)

Kjipt for små barn at de har mødre som lærer dem feil når de skal gjøre lekser hjemme.

Skrevet

Jeg har aldri påstått at jeg selv skriver feilfritt, jeg refererte til hennes ordbruk mot den som skrev tråden, og ellers alle andre som skriver feil iblandt. Om mine skrivekunnskaper er adekvat eller ikke for andre som leser det jeg skriver tar jeg ikke så tungt. At hun var ute etter å ta HI derimot synes jeg var stygt.

Skrevet

Hvordan tenker den biologiske faren på adopsjon? Er han en som kan sette seg imot det bare for å være vanskelig, eller er han sånn passelig enkel å samarbeide med, om dere har kontakt i det hele tatt?:)

Skrevet

Vi har faktisk ikke kontakt i det hele tatt.. det første året gjorde jeg mye for å prøve å få han på banen, blant annet to møter på familiekontoret for å avtale samvær mellom han og barnet, men han møtte ikke opp, så jeg satt der alene, det har også vært flere andre avtalte møter mellom bare oss tre(han, barnet og meg) som han ikke har møtt opp på. i november 2008 så sluttet han å svare når jeg ringte og vi bor et stykke fra hverandre, så det er sist jeg snakket med han.

Han er også lystløgner tvers igjennom, så han er en person som det er utrolig vanskelig å forholde seg til.. han skrev heller ikke under på farskapspapirene da gutten vår ble født, det endte med at vi måtte ta DNA-test, men det gjorde han heller ikke, men sier selvfølgelig at han har gjort alt det her. jeg fikk et brev fra NAV i fjor sommer om at saken er sendt over til politiet(for at han skel erklære farskepet), det er det siete jeg hørte..

huff, det er så mye tull !

jeg føler ihvertfall at jeg har gjort mitt for at han skal få se sønnen sin, nå er det han som må ta neste skritt=) men foreløpig så ser det veldig dårlig ut.. =)

Skrevet

Hei

Ser du har vært i kontakt med familiekontoret tidligere. De bør vite hvordan det er med stebarnsadopsjon. Men som de andre her sier så er det strenge krav, og så lenge bio far er skikket til å være far så tviler jeg på at det tillates å adoptere så små barn - mye kan skje.

Men jeg skjønner godt hvordan du tenker, jeg har vært i samme situasjone selv. Når far ikke vil ha kontakt så føles det håpløst, og stebarnsadopsjon føles der og da som en god løsning. I mitt tilfelle så tok det 6 år før faren kom til fornut. Da traff han kvinnen i sitt liv, og når de var gift og hadde fått et barn så forstod han plutselig hva han hadde gått glipp av. Mitt barn er nå 9 år og har en god kontakt med sin biofar, noe jeg er veldig glad for!

Ta gjerne kontakt med familiekontoret for å høre hva slags krav som stilles til en eventuell stebarnsadopsjon, men gi prosessen litt tid :-)

Skrevet

Oi, han hørtes ikke helt enkel ut. Håper han ikke lager noe sak ut av dette, men det er vel mange som blir vanskelig bare for å være ekle.

Sikkert stygt å si det, men håper han går med på det, og at dere ikke trenger å ha noe mer med ham å gjøre.

Lykke til med prosessen:)

Skrevet

Det håper jeg også egentlig:/

takk for det!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...