frøkenfrekk Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Sitter på "hold" med legekontoret for øyeblikket, med de har jo så himla lang kø. Har hatt vondt i magen siden i går kveld. Startet som stikkende smerter i hele magen, men nå har det flyttet seg litt ned til høyre. Vondt når jeg nyser etc, samt når jeg trykker og slipper fort. Er ikke kvalm, og har ikke feber, men føler meg litt uggen bare. Noen som har noen kommentarer til hva det kan være? Har selv mine mistanker, men vil høre med dere, hvis det finnes noe helsepersonell her inne?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 magesmerter er vanskelig å bedømme, både pr tlf, og via nettet, det kan være så mangt. Blindtarmen? Er du gravid? Har du hatt noe lignende tidl? mange ting man må ta høyde for, samt undersøkelse av lege, evt CT, ultralyd osv. sykepleier
frøkenfrekk Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2010 Ikke gravid, ikke hatt noe lignende tidligere. Venter på telefon fra legen nå. Føles av og til som luft i magen, men vondt på høyre side når jeg trykker.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 hadde d vært blindtarmen, hadde du mest sansynlig hatt feber. Blir det bedre eller verre hvis du holder deg i ro eller beveger deg? hvordan har vannlating og avf vært? både urinveisinfeksjon og forstoppelse kan gi magesmerter. hvis det er en mulighet for at du er gravid, burde du få tatt en urinprøve som utelukker det, (gravididtet utenfor livmor), legen bør også sjekke CRP, infeksjonsprøve. jeg får la legen sette diagnose:) jeg er bare en skarve sjukepleier.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Håper du fikk svar hos legen og at du fikk den hjelpen du trengte! Den typen smerter du beskriver er veldig typisk for blindtarmbetennelse. Man MÅ ikke få feber. Først generelle magesmerter som siden beveger seg ned mot høyre er typisk. Slippsmerter slik du beskriver dem er enda mer typisk.. ..men som tidligere nevnt; diagnostiseringen får legen ta seg av. Selv er man bare en skarve sykepleier! God bedring!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Magesmerter som beveger seg nedover mot høyre og slippsmerter høres ut som typsk blindtarm. Håper du har fått svar, og at det var noe mindre dramatisk Hilsen sykepleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå