Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Hvordan skal dere klare å gjennomføre det? Jeg tenker på turnusarbeid osv. Skal BF stille opp der det trengs, eller har dere andre løsninger? Jeg har så utrolig lyst selv, men etter jeg ble alene klarer jeg liksom ikke se at det er gjennomførbart
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Jeg kom inn på sykepleier i høst, men sa fra meg plassen. Var da 2mnd. på vei og bf er ikke med i bildet. Så for meg hadde det ikke fungert med turnus- og helgejobb, dessverre. Må nok heller finne meg en dagjobb eller et yrke der man kun jobber dagtid. Iallfall til barnet er så stort at h*n kan klare seg noen timer alene. (bor i et område hvor det ikke er kveldsåpne barnehager og besteforeldre bor 5 mil unna)
p-in-the-snow Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 bf kan sikkert stille opp, men jeg tenkte at innen jeg er ferdig så er søstra mi tilbake i norge og hun får nå en utdanning hvor hun jobber 7-8 til 3-4 når hun får jobb. så hun kan også passe ham. har en mor som jeg vet vil stille opp, og en fantastisk nabo som er en litt eldre dame. hun passer nå hunden min noen ganger og har sagt at hun kan passe den når jeg begynner på skolen også. det ordner seg tenker jeg bare. finnes sikkert mange sykepleiere som også er alenemamma.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Om du har snakket med søsteren din og hun synes det er greit å passe barnet, og du har snakket med nabo og mor så går det nok bra. Har du ikke snakket om dette med din søster så burde du gjøre det ellers så kan du risikere å gå på en smell om / når det viser seg at hun ikkr kan stille som barnevakt. Jeg regner med at hun har et liv, utenfor jobben, som hun også ønsker å pleie?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 selvfølgelig har hun et liv. det er ikke sånn at hun skal ha barnet hver eneste kveld og at jeg skal kun jobbe helger og kvelder. har ikke snakket med henne om akkurat det men jeg vet at det går bra. vi er ikke født i norge og der vi kommer fra stiller de fleste opp for sine nærmeste i sånne situasjoner. men om det ikke skulle gå vil nok bf ha barnet mer enn gjerne hos seg mens jeg er på jobb. han er en god far egentlig. men uansett så tror jeg at jeg leste en plass om at aleneforeldre ikke trenger å jobbe 100%, og arbeidsgiveren kan ikke gi dem sparken hvis de vil jobbe 80%. noe sånt ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Jeg går nettbasert sykepleie og jobber 50 % i hjemmetjenesten med den utdannelsen jeg har fra før, + at jeg er alene med 2 barn. BF stiller opp,og familie stiller opp. Sånn som det er nå er det 1 helg av 8 jeg trenger barnevakt fra lørdag til søndag, og 3 kvelder på 8 uker. Det du kan gjøre er å få tilrettelagt arbeidstid,eller søke permisjon fra eventuelle helg/seinvakter du får når du er ferdig utdannet. Eventuelt skaffe deg en jobb der det ikke er turnus. Alt går hvis man går inn for det
winneboo Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har nettopp flyttet sammen med kjæresten så han kommer til å stille opp. Jeg har også foreldre som kan ta i et tak i hektiske perioder, men de bor 2 timer unna så det er litt begrenset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå