bondeknøl Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Kom gjerne med linker til ting dere har i feks stua spennende å se! Selv liker jeg litt afrikansk stil, lyse vegger, men med litt varme farger og jeg elsker elefanter! Vi driver og pusser opp og jeg ser etter inspirasjon.. ser på allposters.com etter bilder nå
Mille** Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Hmmmm.....vi har vel en moderne, kanskje skandinavisk stil vil jeg tro. Kjøkkenet er ganske romantisk, landlig kanskje, kjempefint og nytt, men ikke et kjøkken jeg selv ville valgt. Var nyoppusset når vi kjøpte huset. ;o) Tipper vi har ganske forskjellig stil HI. ;o)
Spanskeflua Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Vår stil er "samlet igjennom mange år"-stilen. kjempekoselig=)
bondeknøl Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2010 Bare elsker det bildet her https://www.allposters.com/gallery.asp?startat=/getposter.asp&APNum=2634291&CID=FA9E527F9D3E4D37BD2CC6D42EB030F4&PPID=1&Search=elephant&f=t&FindID=0&P=11&PP=146&sortby=PD&c=c&page=11 Folk er forskjellige, men veldig artig å høre og se litt :) jeg har vel litt den der "ikkesånøyepådetstilen". hihihi
tre små knotter Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Vi bor på 4. året i nytt hus, har vel ikke helt funnet stilen enda, men avslappet. Litt hummer og kanari får jeg vel si.,
Vilja<3 Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har min egen stil, er ikke noe fan a et ikeakatalog hjem. Men har jo en el ting fra ikea også da. Blaner gammelt og nytt, liker ikke mange små pyntegjenstaner, bilder ol. men litt store og få pynteting. Liker heller ikke at vinduskarmene skal se helt like ut, en lampe og to blomster i hert vindu f,eks. Vi har det lyst og fint, med varme farger på puter, bilder, lys og tepper. Og man kan se at det bor barn og folk her, liker å ha et ryddig og fint rundt meg men liker ikke altfor perfekte hjem, blir fort upersonlig og stivt.
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Vi har mye hvitt.. Elsker å pusse opp gamle møbler, mye landstilpreg, chabby chic.. Oppusset rokokkomøbler, veggord på lyse vegger, puter med volang, monogram osv. Jeg liker at det er "ryddig" i stilen, slik at rommene ikke kræsjer for mye med hverandre, men danner en helhet. Jeg elsker å stæsje og ordne til med gamle antikke glass, servietter, lys og perlemorblomster f.eks. DA koser jeg meg!!
Rampongi Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 Vi blir ikke helt enige og jeg har tapt.. Begge liker mørke møbler, men han digger ikea.. Jeg elsker safaristil med afrikanske treting hengende på veggen og en kanga hengt over sofan, mens han sikkert gjerne kunne tenkt seg et par oppnedkors på veggen i stedet.. Veggene er lyse, og jeg ser at en lys romantisk stil/fransk landlig stil hadde passet, men det blir vil kvalme av begge to. Så jeg får vel bare være fornøyd..
Mamma´n til lillemor Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 Vi kjører den uferdige stilen vi, og den gjennomfører vi ganske bra :-) Vi har flytta for mye og alltid til noe som må pusset opp fra kjeller til loft. Og går litt lei underveis. Så vi er desverre eksperter på å ikke gjøre ferdig før vi tar en laaaaang pause. Men men, hvem trenger vel fotlister f.eks.? Ellers så har vi mest lyse vegger og mannen min påstår at jeg er redd for farger. Er ganske uenig der, for vi har turkis sofa i TV-stua, rød vegg og rødt og hvitt tapet på kjøkkenet og jeg har knall lilla striper i vindfanget. Liker å gjøre litt morsomme ting, vi er jo ikke 40 år, så da trenger det ikke se sånn ut her heller. Men vi har ikke noen spesiell stil. Vi har en god blanding med både IKEA, Bohus-møbler og litt loppefunn.
lille sprelle Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 klassisk elegant. Lyse vegger, lyse møbler. Har knalle farger (rødt og blått) på detaljer som teppe, bilder osv.
Gjest Mylian med twins Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 Jeg misunner litt dere med stil. Selv har vi en salig blanding av ting vi har fått og ting vi har kjøpt og litt diverse. Hvit tvbenk og skap, men helt eikebrunt tvborde med skinnsofa liksom..hehe.
erteposen + 4 Skrevet 4. mars 2010 #14 Skrevet 4. mars 2010 Nja, eklektisk var ordet vår venn interiørarkitekten brukte om vårt hus. Aner en liiiiten fornærmelse:) Jeg har en del afrikanske elementer, men mest i form av masker i biblioteksdelen av huset (en gang). Jeg voks delevis opp der:) Vi bor i en bygård der det er høyt under taket. Lyse vegger, en del gråtoner, og en del vintage tapeter fra 1920 (kopier) fra perioden da huset ble bygd. Ellers er det mye skandinavisk design ikon i huset, fra 1950-1970 (mannan min samler og har utdanning inne feltet), blandet med mitt arvegods (alt fra pinnestoler fra 1890, hekladuker fra oldemor, gamle foto, tegnserier) og mine 50-tallsting. Han liker stram, nordisk minimalisme, og jeg roter det til med min sentimentale "jeg savner bestemor" stil.
Tøysetipp Skrevet 4. mars 2010 #16 Skrevet 4. mars 2010 Vi har retro- og 50 tallsstil. Det er bevart mye av det gamle interiøret som er blitt modernisert. Vi bor på en gård så hovedhuset bærer preg av det landlige. Kårhuset er renovert og nyoppusset med mer minimalistisk stil. Samboeren min er opptatt av kunst, så begge husene er dekorert av bilder og kunstverk.
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 4. mars 2010 #17 Skrevet 4. mars 2010 rotetete-hybelkaniner stilen, helt nydelig <3
Marbella Skrevet 4. mars 2010 #18 Skrevet 4. mars 2010 Henter mye inspirasjon fra www.slettvold.no og alt fra Sonja Hennie , begynner snart og komme i mål, etter å ha fått solgt gammelt og kjøpt nytt...men jeg har brukt lang tid og endel penger på og få det slik jeg vil ha:)
Pengetreet Skrevet 4. mars 2010 #20 Skrevet 4. mars 2010 Heldigvis er stilen min og lommeboka stort sett enige Jeg elsker å pusse opp loppefunn. Det går mest i hvitt, gråblått og dus grønt. Tv`n står på et lite, gammlet bord som jeg fant i kjelleren til min ex svigermor. Alle i svigers mente at jeg var smårar som så noe potensiale i det bordet hehe.. Men fint ble det! Stilen min er vel mest chabby chic, men ikke fullt så romantisk. Det eneste jeg mangler nå er et ikon i duse farger, helst gammelt.. Spørs om jeg må til et katolsk land for å finne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå