Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Har bare 3 uker igjen til termin, halsbrannen holder på å ta livet av meg. Jeg våkner med oppstøt i munnen og svelget. Og da begynner jeg å hoste til det kommer blodsmak i munnen?! Har prøvd ALT! Mandler, rå potet, gulrot, melk, banan osv osv. Link, gaviscon og titralac. ( Flytende og tablettform. ) Hode høyt i senga, spiser ikke sterk mat, sjokolade o.l! Små måltider osv osv osv. Hva skal jeg gjøre? Jeg klarer ikke mer, noen som vet om reseptbelagt medisin mot halsbrann?
♡ A & E ♡ Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Om det finnes noe på resept vet jeg ikke, kan jo ta en telefon til lege og høre De to siste månedene av begge svangerskapene satt ejg og sov for det holdt ikke å bare ha hodet litt hevet. Håper det ordner seg for deg, er fryktelig vondt med den halsbrannen (du får prøve å fokusere på premien )
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Har dessverre ingen råd til deg. Hadde det på akkurat samme måten selv. Helt jævlig vondt!!! Føler med deg!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Når jeg hadde det slik var det eneste som hjalp loveharts som ligger i gottehyllen i butikken
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Jeg hadde 2 eller var det 3 dyner brettet under madrassen i hodeenden i tilegg til ekstra puter og gavicon. Om det er en trørst forsvant halsbrannen med en gang ungen var ute begge ganger for meg.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Huff, stakkars deg, det høres fælt ut. Var plaget med halsbrann selv, men langt ifra så ille som du beskriver. Håper tiden frem til fødsel går fort, for da forsvinner ihvertfall plagene!!
Gjest Sauen og ungene Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 den der halsbrannen er noe skikkelig dritt! Du vet du ikke skal spise noe etter at du har tatt gaviscon sant? nevner det bare i tilfelle, mat og drikke ødelegger nemlig effekten... Ellers hjalp det for meg når magen sank litt, så det kan jo være det blir bedre for deg også. Jeg spiste ikke på kvelden heller, for det var kveld / natt som var verst. Lykke til ihvertfall, håper du blir bedre snart. er noe skikkelig dritt!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Tusen takk for alle svar. Ja, det er skikkelig fælt. Har hatt det siden uke 14, men det har bare blitt verre og verre Lovehearts har jeg ikke prøvd, får kjøpe det i morgen. Ikke vanlijesaus heller.. Hmm. Takk for gode råd:) Hi
♡ A & E ♡ Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Jepp, det er også lurt å ta det rett før du legger deg og ikke være i bevegelse så mye.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 Kan være jeg overså det, er litt trøtt, men har du prøvd novalucid (?) fra apoteket? Det var det eneste som hjalp meg mot halsbrann. Det er halsbranntabelletter. + selvfølgelig å ikke spise så sent og ikke drikke brus. Det er fælt altså, håper det gir seg!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #12 Skrevet 3. mars 2010 Jeg nærmest sitter i senga og sover. Det hjelper meg.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #13 Skrevet 3. mars 2010 http://www.nycomed.no/no/Menu/Produkter/Produkter1/Somac+Control/ Her er ett nytt middel mot halsbrann.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #14 Skrevet 3. mars 2010 Jeg hadde et halsbrannhelvete i svangerskapet jeg også, spesielt på slutten! Knasket gaviscon til den store gullmedaljen, men det hjalp bare fem minutter før det var full fyr igjen. Det var så vondt at det strammet i nakken på det verste!!!! Har dessverre ingen tips å gi deg, men trøsten er at jeg har ikke kjent antydning etter fødselen, og det er så herlig! Under fødselen derimot, holdt jeg på å brenne opp.. Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #15 Skrevet 3. mars 2010 Det nye middelet skal ikke brukes av gravide står det.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #16 Skrevet 3. mars 2010 Det nye middelet skal ikke brukes av gravide står det.
DK+2 Skrevet 3. mars 2010 #17 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har og en gruuuuusom halsbrann, det hadde jeg i forrige svangerskap også. Tror det må være siden jeg har en veldig høy mage, som sist. Har du prøvd Nyco? Pulver man blander ut i vann, fåes kjøpt i vanlige matbutikker. Ellers fikk jeg et tips, blande en teskje natron i et lite glass vann... syns ikke det hjalp meg, men kanskje det kan være til hjelp for deg? Jeg har 30 dager igjen idag og gleder meg veldig til halsbrannen er over, sist gikk den over med en gang, så regner med den gjør det denne gangen også. Får halsbrann av ALT for tiden. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #18 Skrevet 3. mars 2010 Ja, jeg har prøvd novalucid, det hjalp ikke Har ikke prøvd nyco nei, gjett om jeg skal på handletur i morgen. Hehe. nyco, natron,. vanligjesaus og lovehearts Jeg har 21 dager igjen til termin, jeg har også høy mage, SKIKKELIG høy! Takk for tips og lykke til du også DK HI
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #19 Skrevet 3. mars 2010 har også slitt med dette med begge mine, fikk det nå sist og har det igjen Fruktsalt hjelper igrunn like mye som gaviskon synes jeg... Nyco rett og slett. har du prøvd det? Melk?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #20 Skrevet 3. mars 2010 jeg skulle komme med tipset, Nyco, men det har du allerede fått :-) prøv det, men jeg snakket med legen om det,for var ltit usikker ang svangerskap. jeg fikk beskjed om å være forsiktig,og ikke ta mere enn 3-4 glass om dagen, men jeg klarte meg fint med det. trøst deg med at det hjelper når magen synker litt. jeg spiste forøvrig ikke stekt mat, sterk mat,ikke kaffe,brus,kun melk. yougurt var også godt...og vaniljeis..... så ble mye brød med gulost.....i noen mnd....
Lemonia Skrevet 4. mars 2010 #22 Skrevet 4. mars 2010 Kjenner meg veldig igjen i det. Dette slet jeg med i mange uker mot slutten av svangerskapet, og det var det desidert verste med å gå gravid og det eneste jeg gruer meg til neste gang. Jeg pleide også å våkne med "oppstøt" i munnen, såpass plutselig at jeg ikke fikk puste. Så jeg ble sittende og hive etter pusten en stund, og hoste så mye av halsbrannen at jeg kastet opp. Og sånn gikk nettene. Så du har min sympati, det er forferdelig. For min del var det eneste som hjalp _litt_ tre ting: 1. Ikke spise_noe_som_helst_ (og da mener jeg absolutt ingenting) de siste timene før sengetid. Det kunne være litt av en prøvelse, men det var helt nødvendig for meg å ikke ha særlig mat i magen før jeg la meg, for med magen som presser oppover gjorde det bare vondt verre. 2. Hodet litt høyere i sengen og ligge i hovedsak på høyre side. 2. Titralac tabletter mot halsbrann. Ser du har prøvd det allerede, men det var de som fungerte best for meg. Du bør prøve forskjellige merker, og også snakke med legen om du kan få litt sterkere midler (jeg skal i allefall gjøre det neste gang, for dette var uholdbart).
2 små og en undulat Skrevet 4. mars 2010 #23 Skrevet 4. mars 2010 Halsbrann, ja.. Jeg trodde jeg visste hva det var før jeg ble gravid, men jammen gikk begrepet halsbrann over i en ny dimensjon:( Jeg slet spesielt i første svangeskap med dette og kunne etter uke 25 aldri spise fet mat (potetgull var som å be om halsbrann), brus eller sterk mat. Melk døyvet halsbrann i noen minutter, men lovehearts var det som hjalp mest. Godt er det og:P
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #24 Skrevet 4. mars 2010 Hei. Har også hatt endel halsbrann i dette svangerskapet, og syns det er fælt. Det finnes noen preparater i frisalg på apotek du kan prøve, men regner med du har forsøkt det meste. Jordmoren min sa da jeg nevnte denne plagen at hun kunne prate med legen min for å få noe reseptpliktig hvis jeg ikke hadde hjelp av disse milde produktene som kunne kjøpes reseptfritt. Vær obs på at noen av disse produktene som er i frisalg er legemidler som før ikke var frigitt, bare at de som selges utenfor disken ofte har en svakere styrke enn de du må ha resept på.Feks Zantac. Så snakk med legen først eller les pakningsvedlegg om de aktuelle produktene er anbefalt til gravide. Som oftest vil dette problemet kunne bli noe mindre når baby flytter seg lenger ned mot "utgangen". Det skjedde med meg iallefall. Lykke til.
suseduse Skrevet 4. mars 2010 #25 Skrevet 4. mars 2010 Jeg hadde halsbrann ut av en annen verden nå sist! Var til kontroll hos legen (1 uke til termin) og hadde det helt jævlig! Klarte ikke snakke nesten, fikk bare mumla ut noen ord for følte alt kom opp av magen hvis jeg åpna munnen. Jeg brukte en stor flaske gaviscon på en uke. Men legen så heldigvis hvor ille jeg hadde det, og fikk noen reseptbelagte tabletter. Gravide skulle bare ta små mengder, så fikk 3 tabletter og skulle ta en halv om gangen. HIMMELRIKET! De hjalp i 3-4 dager av gangen, men første gangen tok jeg en hel. Snakk med legen din, du må få noe! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå