Gå til innhold

Matbudsjett-familie på 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stort matbudsjett har dere i måneden som er 2 voksne og 2 barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på toppen 4000..

men av og til kan det bli litt ekstra (sikter da til salgs varer i frysediskene på rema!)

Skrevet

Ja, men da må det jo bli en del mindre neste mnd. Dette er vel et spørsmål om gjennomsnitt, vil jeg tro...

Skrevet

Fatter IKKE at dere klarer det!!!

10 - 14 000 her.

Skrevet

Og jeg fatter IKKE at det er mulig å bruke 10-14000 på MAT i mnd.

Hva i all verden spiser dere da? Og spiser dere alt dere kjøper?

Skrevet

Vi er 2 voksne og bruker 5-6000,- Vi snakket om det senest i dag at vi må prøve å kutte ned.. Tips: Skrive meny og handleliste.

Skrevet

Vet da f...

Vi lager god, hjemmelaget mat, mye kjøttdeig og kylling (handler jevnlig i sverige), baker ofte brød, spiser ost, salami og skinke på maten.

Men i det budsjettet er det både mat og daglig forbruk, dvs alt som ikke er regnigner. Er som regel 15-17 000 på den kontoen i mnd, så jeg regner med minst 10 lapper til mat.

Kjøper aldri omtrent ferdigmat, en sjelden gang frossen pizza eller posesuppe, ellers alt laget fra bunnen. Synes det er vanskelig å handle så det holder en uke, mangler alltid et eller annet som gjør at jeg m i butikken. For eksempel tom for smør eller kattemat, og da blir det plutselig handlet inn mer enn bare det. Liker nok å kose oss på kvelden, men ikke hver kveld.

Skrevet

4000 og det inkluderer bleier til to, de er 10 mnd og 2 år..

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Ganske nøyaktig 6000. 2 voksne, en toåring og en på 9 mnd som får mme. Handler en gang i uka og skriver handleliste. Spiser for det aller meste hjemmelaget mat, og med rene kjøttvarer. Følger litt med på tilbud på frysevarer osv, da.

Skrevet

økonomifolka sier vel ca 6000 kr i mnd.

Skrevet

1000 kr pr veke, så drøyt 4000 pr mnd. Vi er to voksne to barn på 4,5 og 2 år og to kattar. 2-åringen har melkeallergi, så det er litt ekstra utgifter der, men til gjengjeld har vi ingen bleiebarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...