Gjest Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Dere som kan det, er det overkommelig å lære hekling for noen som knapt kan sy i en knapp? Jeg trenger vel tråd, krokete pinner og en detaljert beskrivelse av noe slag. Men hva skal jeg velge? Det er vel for mye å håpe på at det finnes nybegynner-kit eller hekling for dummies..
heisand? Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Sjekk ut teresa på youtube. der læres mye for en nybegynner og hun går nøye igjennom og setter ned farten så det er lett å se hva hun gjør. Du kommer til å få helt dilla:) tepper, kosedyr, grytekluter, putetrekk, masse en kan lage.
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Takker for tipset. Har prøvd meg litt på strikking men det var ikke helt min greie. Synes hekling ser litt mer "meg" ut, også er jo pinnene mye tøffere!
melkekua™ Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Hekling er kjempemorro :-) www.dropsdesign.no har instruksjonsvideo i hekling (ser det i menyen til venstre).
Ranveig R Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Hekling er gøy, forholdvsis enkelt, du kan variere og "ta avstikkare" frå mønsteret akkurat der det passar deg utan at du har 5000 andre masker du må tenke på (jfr. strikking), og du slepp å bekymre deg for å miste ei maske ) Nett no (eller dei siste tre år eller noko slikt) har eg strikkedilla, men før det har eg knapt tatt i ein strikkepinne, då var det berre hekling. Masse fine videoar på youtube, og det fins og fine bøker for nybegynnare. Gå på med godt mot - det er kjempegøy!
Gjest Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Ja, nå kjenner jeg jeg blir helt utålmodig etter å komme igang. Håper jeg får kjøpt inn det jeg trenger om ikke så lenge. Men det blir vel tidligst i helgen tenker jeg. Og det er jo leeeenge til. Skulle gitt mye for litt tålmodighet! Jeg vil ha NÅ jo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå