Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Var på butikken isted og hadde lovet at barna skulle få kjøpe seg noe for pengene sine. De har spinket og spart leeeeenge så dette hadde de fortjent. Hadde desverre handlevogna full så mens jeg begynte å pakke så sa jeg til eldstemann at han skulle legge det han hadde kjøpt bak mitt og en "neste kunde" skiller i mellom. Dama bak han igjen hadde tatt hans skiller og lagt leken hans i våre saker. Ikke noe big deal, men allikevel da.. han er jo faktisk stor nok til at hun kunne ha spurt om det var greit. Jeg oppdaget det jo ikke før jeg så den ble slått igjennom kassen og bestemte meg for å ordne dette med eldstemann der og da. Tok ut pengene hans og forklarte at nå var de mine siden jeg hadde betalt, men hele poenget med øvelsen ble jo ødelagt av hun damen bak oss! Hun sto bare å så på oss med oppgitt mine istedet for å si unnskyld.. *arg* irriterer meg over folk som ikke gidder å spørre før de ødelegger.
Patetica fåkksi Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Du mener at hun automatisk burde ha forstått at han betalte sine egne ting, og at noe annet er frekt?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg synes det var frekt. Så lenge det er et skille skal det respekteres!! Det skal ikke ha noe å si at han var et barn!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Jeg syntes hu kunne spurt ja! var det en neste kunde sak der, så var han neste kunde! Han skal jo ha lov til å handle han også, og hun dama har egentlig ingen ting med hvordan dere velger å betale.. Som du sier, kanskje ikke noen big deal, men det har hun dama egentlig ikke noe med, syntes jeg:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Det var ikke frekt. Hun kunne da ikke skjønne at butikkturen og betalingen var en øvelse
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Frekk dame, synes jeg ser noen gjøre det mot henne når hun handler etter venninden sin. " nei dere er jo sammen " hahaha tror jeg hadde fått huden full da. Er vanlig folkeskikk og stå i kø, hun trodde vel det skulle gå fortere da. Jeg hadde sakt til kassadamen/mannen at den varen var ikke min, sån at h*n måtte slå den ut for så å ekspedere barne. Bare for og markere ovenfor damen bak. Her synes barna det er stas og handle selv, å himmler kunder med øynene, så forklarer vi høyt og tydelig alle skritt i hvordan oppføre seg i en kø.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Hehehe, skal prøve den neste gang... Poenget med "øvelsen" er å lære barna at ting koster penger og de må jobbe for å få det de ønsker seg. Derfor var jo hele poenget at han skulle betale og ikke jeg.. Han fikk jo ikke leken av meg, men han har jobbet hardt for å få det han ønsket seg.. Neste gang skal vi være mer bastante, men det passet veldig dårlig denne gangen, men neste gang skal vi ta i bruk tipsene dine. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Syns det var frekt. Hun har ikke noe med hvordan dere betaler! Hadde sagt til kassadamen at den siste var ikke med på mitt, lagt varen tilbake på bandet og smelt nestekunde skiltet på plass og sett stygt på dama! Det er faktisk litt stort for de små å få betale selv med penger de har spart. Og de lærer også litt om at ting koster penger.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Eh... ja, d va frekt!! Kunne ikke falle mæ inn å slå sammen andre sine vara, bare fordi dm handle sammen! Det blir jo som om du skulle handle for la åss si bestemora di og legge en pinne mellom dine og hennes vara for å få betalt dm hver for sæ - ingen ville vell slådd dm sammen da?? Men på dn andre sia, kanskje ho tenkte at gutten din gjore en feil og ville hjelpe dåkker? At du skulle slippe dra kortet 2 ganga.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 skjønner poenget ditt altså, men hjelpe meg HI! du kommer til å slite deg ut skal du henge deg opp i slike "ufordragelige" mennesker som hun bak deg. pust heller dypt, smil å forklar henne (å event andre) opplegget du har med barna dine. )
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 Ja,og jeg hadde ikke tatt fem øre for å fortelle henne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå