Gå til innhold

Polypper? Falsk mandel? Tja..?


rima

Anbefalte innlegg

Var på kontroll med lillebror i dag. Fikk lempa av meg litt gørr angående sovingen og den oppstykkede natta vi har for tida. Over lang tid (sikkert to mnd) har han våknet hyppig og hatt svært urolig søvn. Jeg har ikke med min beste vilje kunnet begripe hva jeg har gjort "feil" denne gangen. Jeg har da lagt barn før liksom...

 

Helsesøster hørte på meg hva jeg hadde å si og spurte og grov litt. Hun mener han kan ha problemer med å få nok luft når han ligger. Dette kan skyldes polypper i nesen evt falsk mandel. Så hun mente det var på sin plass å komme oss til legen og muligens få han henvist videre for utredning på øre-nese-hals.

 

Jeg blir vettaskremt. Tenk om de skal operere mandlene på den lille babyen min. Huff! Men hs sier at dersom dette er problemet kan han bli som en annen gutt etterpå hva angår søvn. Så jeg håper jo at de kan finne på noe, for jeg holder på å bli gal! Fra han legger seg kl 19 til vi står opp kl 7 har jeg hatt han oppe 6-8 ganger. Klart jeg kan ha forvent han litt og han forventer nok å få nærhet. Men hs mente at SÅ oppstykket søvn var ikke et resultat av forvenning, men et problem noe sted. Så jeg håper det er hjelp å få noe sted.

 

Man skal ikke være glad for at noe er galt med barna, men når man har forsøkt alt og gjort alt "riktig" og det ikke fungerer er det jo greit å få høre at andre også tror at her ligger det noe fysisk bak. Ja, skal bli greit å få det undersøkt videre hvertfall.

 

Ble litt langt og sytete, men det er godt å få dette ut noe sted..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, kan jo godt være det er det. Typisk tegn er også at babyen snorker visstnok. I de fleste tilfeller dog, så opererer man vist ikke dette før barnet er ca 3 år. Sønnen til ei venninne av meg måtte vente med operasjon og mener å huske at han var 3 år. Han slet nå ikke med sovingen da, bare snorking både i sovende og våken tilstand. Men forhåpentligvis noe du kan gjøre i mellomtiden for å få orden på sovingen da. Og sikkert lurt å få en øre nese hals spesialist til å se på det ja.

 

Lykke til da og håper det ordner seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lillebror om det er noe da, men veldig fint om de kan finne det ut nå så tidlig. Er greit å vite hvorfor ting er som det er!

 

Håper dere får hjelp slik at søvnen blir bedre, tar på for dere og han det.

 

Er lov å "klage" litt til oss vettu. Du får igjen en gang av oss. hehe

 

Når skal dere til øre-nese-hals?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ble tatt på alvor hvertfall, og at hun ville høre på deg! Og det er jo bedre å få sjekket ut ting hvis det skulle være noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over er syting og klaging lov her... vi kan ikke være enrgibunter med et evig smil om munnen 24t i døgnet!! ;o)

Me det kjøret dere har hatt med lillebror er det ingen som forventer det vettu. Vi er jo her ikke bare for all morroa ;o)

 

Som du sier skjønner jeg godt det var en slags lettelse at det var en grunn bak all skriking og nattevåk. Håper de finner en løsning dere kan være trygg og fortrolig med og at lillebror kan få hjelp til å få det bedre!

Hold oss orientert, ikke sant??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...