Gå til innhold

http://www.facebook.com/#!/group.php?v=wall&ref=nf&gid=337006456166 seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fremdeles kjempestygt. Og jeg er ikke invitert til facebook-gruppa di, verken av deg eller andre... Det er flere enn en anonym vet du - og flere enn en som synes Bjøran er kjempestygt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og en liten ting til. Siden du er så rappkjefta her og mener Bjøran er et slikt stygt navn, noe du for all del bare må mene men sier jeg har invitert deg til gruppa mi.

Ja da går jeg utifra at du kjenner meg og jeg deg da, og alikevel er du så rappkjeftet og alt men å stå frem med hvem du er det tørr du ikke.

Nytter ikke med sterke meninger om man ikke engang tørr å stå for de åpent:)

Skrevet

Vanskelig å holde styr på alle dere anonyme som ikke tørr stå for hva dere mener;) Og merkelig at kun anonyme synes det er stygt også;) Men for all del, mange navn i norges land jeg synes er kjmpe stygge så for all del;)

Virket bare som jeg skrev med samme anonym som var invitert til gruppa av meg.

Men vil fortsatt ikke påstå at dine argument er gode, ogom det er stygt eller ikke har jo overhodet ikke noe med saken å gjøre;)

Skrevet

Kongegruppe! Hvis man har lyst til å lese om merkelige navn, så er dette stedet.

Skrevet

Hvorvidt man syns at dette navnet er fint er helt irrelevant. Poenget er at for alle som kjenner barnet har dette navnet blitt en vesentlig del av identiteten hans. Det vil oppleves som et stort tap om de må miste denne delen av barnet.

Videre så er det uholdbart at staten opererer med forskjellige regler og hensyn når det gjelder godkjenning av navn. I noen tilfeller er det greit med etternavn som fornavn, andre ikke, og man vet til slutt ikke hva som er greit og ikke. Det er også flere i norge som heter Bjøran, hvorfor har de fått lov? Dette er ikke et navn som på noen måte kommer til å skjemme barnet og da syns jeg ikke at staten skal gripe inn på denne måten.

Skrevet

Se der er det noen som nettopp har forstått poenget og hvorfor vi har valgt å ta opp denne kampen!

Kjempe bra:D

Skrevet

Syns ikke Bjøran høres så ille ut egentlig. Mye bedre en Carossander.

• 5 uker senere...
Skrevet

Til all glede for de som synes så synd på det stakkers barnet vårt som skulle måtte få dette navnet se nå.

Det er funnet 5 stk i Norge med navnet Bjøran (n), den ene er datert helt tilbake til 1915!

Vi avventer svar fra fylkesmannen som vi håper er her før måneden er over og for å si det sånn håper vi inderlig på en gokjenning nå!

Skrevet

Så gøy..

Håper det ordner seg for dere..

Syntes folk skal få kalle ungene sine det de vil.

Skal krysse fingrene for deg:o)

Skrevet

Da ordner det seg nok:) Var jo samme sak da vi valgte Nemi som navn til vår datter.

Vi fikk det godkjent pga tradisjon da navnet hadde vært brukt som fornavn tidligere (riktignok i Sverige da) :)

Nå er det en del som heter Nemi når jeg søker på det:)

Skrevet

Det handler ikke om hvor rart et navn er, men om et fornavn kan forveksles med et etternavn, og om dette etternavnet er sjeldent, er det vel beskyttet på en måte.

Skrevet

Etternavnet er beskyttet ja. Men dette har overhodet ingen betydning når det allerede finnes 5 stk i norge som heter det:)

• 2 uker senere...
Skrevet

il bare få si helt til slutt at vi har fått innvilga navnet og til dere som syntes synd på det stakkers barnet. Velvel nå heter han det :)

Og ikke er det noe stakkers heller, det er en kjempe flott gutt med et nydelig sterkt norsk navn som er elsket av både sin mor og far :)

Skrevet

Gratulerer.. :) Syns det var ett fint navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...