Symbio Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Har fått brev om at det er på tide med en ny celleprøve, siden den er 3 år siden sist. Høvelig sånn, har jo legetime på fredag.. Meeen, burde jeg kanskje ikke ta den nå mens jeg går gravid? Er i uke 35. Noen som har tatt celleprøve i graviditeten som vet hva som er vanlig "standard"?
Linda_81 Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Hei! Jeg tok celleprøve når jeg var 10 uker på vei og det var ikke noe problem, men mener å ha lest at en ikke skal ta det på slutten av svangerskapet..
Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Vent, og ta det heller samtidig med 6ukers kontroll etter fødsel. Jeg tok celle prøver gjennom hele siste svangerskapet,frem til ca1mnd før fødsel, pga at de ville følge m pga "rusk" på første prøven.Men jeg tok de på sykehuset da, og det var heller ikke så behagelig på slutten. Heter seg vel at man helst bør la ting være i fred på slutten, så jeg ville ventet om jeg var deg.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Jeg hadde også ventet til 6 ukers kontrollen etter fødselen. Selv hadde jeg masse celleforandringer i forrige svangerskap, og ble kjempestresset pga det. Det viste seg derimot at de gikk raskt tilbake etter fødselen, og på 6 ukers kontrollen var alt helt fint igjen :-) Gynekologen min sa at det er kommet nye retningslinjer for dette nå, og at det ikke lenger tas celleprøver som "standard" gjennom svangerskap. Man skal faktisk aller helst la det være, men ta prøven på 6-ukers kontrollen som jeg nevnte. Godt å slippe stresset med celleprøvene denne gangen :-)
Symbio Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2010 Ja, da tror jeg at jeg venter! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå