Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt er du på vei, og hvor mye har du lagt på deg? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 29 uker i dag og har lagt på meg 11 kg. Tror kanskje det er litt i overkant:(

Skrevet

Er 32+5 og lagt på meg 12 kg (vært på kontroll i dag). Men fått beskjed om at jeg gjerne kan legge på meg mer. Eller, ihvertfall spise mer (sunt), så det kommer vel mye an på utgangsvekten?

Skrevet

Jeg er i uke 36, la på meg 2 kg, men har tatt de av igjen. Syns egentlig det er rart jeg ikke har lagt på meg mere pga jeg har lenge vært sykemeldt og gjort ganske lite. Er så dårlig, så er for det meste hjemme, gjør jo litt husarbeid, men blir mye sofasliting..

Var mye plaget med kvalme og oppkast tidligere i svangerskapet, men tok ikke av meg noe mer for det.

Jeg har enda de fleste kiloene fra forrige svangerskap (gjorde ingenting for å få de av heller da...), så for min del gjør det ingenting at jeg ikke har lagt på meg mer, er enda en mnd igjen, så mye kan skje :)

Hverken lege eller jm har kommentert vekta, så da regner jeg med det er i orden.

Skrevet

jeg er i uke 27 og har lagt på meg 8kg, som er i underkant... men nå var jeg syltynn før jeg ble gravid. er det fortsatt, har bare magen...

Skrevet

uke 36 i dag og opp 8 kg:) veeeeeeldig fornøyd,siden jeg la på meg 17 sist og var 101 kg ved fødsel,og 90 etterpå:( veide 79 før graviditet nå,så regner med en slankere meg etter denne fødselen:)

Skrevet

Jeg er også 29 uker og har lagt på meg 11,5 kg. Har ikke vært gravid før, men forstår på på trådene her inne at det varierer veldig fra person til person, og graviditet til graviditet. Jeg velger å bære mine +11,5 med stolthet .... :o)

Skrevet

Hmm.. jeg lurer på hvor jeg kan regne med å ende opp?

Noen som har gått opp 11 kg i uke 29?

Er det usannsynlig at jeg ikke går opp mer enn 15 kg mon tro?

Nå veier jeg 76 kg...

Skrevet

29 + 3, og 8 kg tyngre.

Skrevet

Er i uke 34 og har gått opp 7 kg. veide 55 kg før svangerskapet, nå veier jeg 62 kg. Vil ikke gå ned til 55 etter graviditeten, synes jeg ser mye friskere ut med denne vekten jeg har nå.

Håper ikke ammingen ødelegger for meg denne gangen også.

Skrevet

Uke 33 og har gått opp 10kg, veide 55kg før. Så jeg er storfornøyd=)

Alltid plaget med lav vekt, og jeg VIL opp. Så her jubler jeg for hver kilo. Håper bare ikke alle blir borte igjen, som det gjorde sist.

Ammet i 5 uker, og gikk ned ALT på de ukene (gikk opp 19kg sist). Nesten så jeg vurderer å droppe amming, så jeg ikke blir en strek igjen =(

Skrevet

Ser at vi er nesten like 2barnsmor i April. Sist gang jeg gikk jeg ned fra 65 kg til 50 på 5 uker pågrunn av amming. Etter at jeg hadde sluttet med amming så gikk jeg opp til 55 kg, prøvde så godt jeg kunne for å komme til 60, men klarte ikke.

Nå ser jeg mye bedre ut med 62 kg, så håper at jeg klarer å beholde noe av det.

Skrevet

Uke 33 og 10 kg..ligger litt over på SF-mål, så jeg er litt bekymret for å måtte føde en stor baby, men kiloene bryr jeg meg ikke så mye om, de forsvant da sist og da ble det 16 totalt..og jeg er lav (1.60).. :-S

Skrevet

Like vi da Gutt04+Aprilgutt. Gikk ned til 52 på de ukene jeg ammet, når jeg sluttet gikk jeg opp til 55, og 4år etter så lå jeg fortsatt på 55kg. Ikke alltid like lett å legge på seg. Noen sier vi er heldige som kan spise alt uten å legge på oss, men jeg føler meg ikke heldig. Nå er jeg 171 høy og, så 55kg synes jeg blir litt lite.

Skrevet

Like vi da Gutt04+Aprilgutt. Gikk ned til 52 på de ukene jeg ammet, når jeg sluttet gikk jeg opp til 55, og 4år etter så lå jeg fortsatt på 55kg. Ikke alltid like lett å legge på seg. Noen sier vi er heldige som kan spise alt uten å legge på oss, men jeg føler meg ikke heldig. Nå er jeg 171 høy og, så 55kg synes jeg blir litt lite.

Skrevet

uke 35 og gått opp 16 kilo!! Veide 60,5, veier føreløbig 76,5... lurer på hvor dette skal ende :( Alt har lagt seg mellom skuldre og knær. Tynn i ansikt\hals\øverste del av bryst og legger (om de da ikke er hovene av vann) Rompe og lår ser sprengt ut. Spist veldig sunt så håper det er mest vann, men det vannet må veie MYE. (ganske usannsynlig, men lov å håpe)

Skrevet

termin i dag ,gått opp 13,5 kilo

Skrevet

*Sist gang la eg på meg 15kg. Då eg kom heim frå sjukehuset etter 3 dg var allerede 10 kg borte!!! De neste dagene forsvant 2 kg til helt av seg selv. Følte ikkje at eghadde så mye vatn ikroppen, men hadde nok det!

:-) så berre vent...

Einaste advarsel: Eg fekk ikkje til å amme - og var lite aktiv og satt mykjeheima og koste meg med god mat...og la på meg 7 kg etter dette ... :-( så pass på etterpå!!!

Skrevet

42+6 og opp rundt 8 kg (11 kg hvis man tar med de 3 kg jeg gikk ned i starten). Har gått ned 1 kg den siste måneden.

Skrevet

Uke 28+2 10 kg, har masse vann i korppen.

Skrevet

29+4 og opp 10,5 kg......... 2.gang

Skrevet

Oisann, synes ikke dere har lagt på dere så mye jeg... Selv har jeg gått opp 22 kilo! Er 38 uker. Men har vært veldig tynn da, håper ikke jeg blir like tynn igjen...

Skrevet

33+1 og 10 kilo som jeg er veldig fornøyd med. Alt har lagt seg fra puppene og ned til midt på låret - faktisk lurer jeg på om jeg har blitt tynnere i ansiktet som er helt merkelig følelse når vekten viser 74,5 kilo! Jeg var litt rund i kantene og myk på midten da jeg ble gravid, så "trenger" ikke gå opp særlig mye mer for å ha rikelig med ammefett, men antar det går som det går - spesielt siden jeg for lengst har mistet viljestyrken til å droppe daglig snop.

Skrevet

31+3, opp 6 kg (men hadde 6 fra sist graviditet hvor vi mistet, så veldig fornøyd med at det ikke er mer enn de 6 til nå!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...