endelig bolle i ovnen Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg er nå 17 uker på vei med tvillinger. Lurer på hvordan arbeidsplassen deres har tilrettelagt for dere?
Ruttetutt ヅ Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg er 22 uker på vei, jobber i barnehage og har ingen tilrettelegging.
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Er 12 uker og ingen spesiell tilrettelegging for meg heller. Slipper å måtte løfte så mye på ungene da (jobber på 2-4 års avdeling).
endelig bolle i ovnen Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2010 ok...Da er vi i samme båt..men burde ikke jobben prøve å tilrettelegge i alle fall litt for gravide, så kanskje de holder lengre i jobben.
Ruttetutt ヅ Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Det kommer jo an på hva slags plager man har. :-) I starten da jeg var veldig kvalm, slapp jeg å ta ta bæsjebleier om det lot seg gjøre, men ingen formell tilrettelegging da.
noepågang FØDT Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 jobber i bhg og har fått god tilrettelegging! Ingen problem, faktisk sjefen som spurte MEG og ga beskje til aille de andre på jobb. Ganske supert! Og er overbevist om at hadde det ikkje vært for tilrettelegginga hadde jeg vært sykemeldt for bekkenløsning sånn som sist (jobben med noe annet da) Aille har KRAV på tilrettelegging på arbeidsplassen sin! Og arb. er faktiskt PLIKTIG til å tilrettelegge til dere!
endelig bolle i ovnen Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2010 hei noepågang Kunne du gi noen eksempler på hvordan jobben ble tilrettelagt...så har jeg noen forslag til styreren..
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 jeg har GOOOD tilrettelegging jeg er 15 uker på vei, og har vært i møte med styrer. hun sa at om jeg var trøttere enn vanlig, så kunne jeg for eksempel jobbe halve dager, (får bare betalt for de timene jeg jobber , da jeg er ringevikar) eller hvis jeg er mer sulten kan jeg spise sammen med ungene. og blir jeg sliten må jeg bare sette meg ned og ta det rolig, og ikke tenke på at de andre kanskje må jobbe "ekstra". nå kjenner jeg ikke noenting enda da, men jeg er ikke redd for å si ifra om det skulle være noe:) de er KJEMPE hyggelige! vi er 3 stk som går gravide her
M+J Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 jeg tåler ikke lukten av ei bæsje bleie, jeg kan tørke ungene etter på do nr 2, men bæsjebleier spyr jeg av :s bare av lulkten :s så jeg er kjempe heldig at de andre på avdelingen min tar seg av den biten er 16 uker å vei og trodde det skulle ha gitt seg men den gang ei ;p
noepågang FØDT Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 er 22 uker på vei, jobber på en blandet barnegruppe bhg 1-6 år med 35 barn. med og har vært sykemeldt 1,5 mnd i starten pga sterk morgenkvalme. når jeg sa jeg var klar til jobb igjen anbefalte styrer meg å jobbe aktivt i 2 uker for å være sikker på at formen va bedre. d va heilt supert tips for da kunne jeg slippe å stresse opp om morgenen som ofte kunne førte til spying. Når jeg begynte for fullt sa jeg fra at jeg ønsket ikkje å gå på tur med tung sekk for jeg fikk ondt i bekkene etter turdagen. da sa styrer at jeg sku få slippe å gå på tur. slipper også å legge de minste barna i vognene og henet di opp. Og nå for 3 uker siden kom styrer å spurte hvordan d gikk og jeg sa d va slitsomt for rygg å kle på og av og då ble jeg spurt om jeg ville være fast på kjøkkene om dagene (varmat hver dag) . Og d har jeg gjort siden. Det er tungt å stå hele dagen, men jeg slipper tunge løft og mange bøye seg ned for å rydde lego og klær og div. er overbevist om at d har berget bekkene mitt denna gang. (så lenge d varer)
iok med sønn <3 Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Hei Jeg er 16+4 å har vært sykmeldt en mnd ca, og nå 50% pga svangerskapskvalme... men NÅ begynner det å komme seg Jeg har ikke fått noe tilpassning av styrer... har heller ikke spurt, men jeg fikk tilbud om å gå til noe som heter Hjelp 24, en fysoterapaut, som har hjelpt meg med noen treningstips for rygg. Ikke mye da, siden jeg ikke er noe treningsnarkoman akkurat Men kjempegreit, for det var mye jeg ikke tenkte over. Ellers er kolegane veldig sånn som sier: si ifra vist jeg skal kaste restmaten/lage mat, om du blir kvalm av d... Skal jeg ta den bleia for deg? Så de er kjempe flinke Jeg skulle ta en tissebleie å da fikk jeg faktisk brekninger på mandag... Vi har noen av barna som går på Pencelin, så d lukta jo kjempe sterkt! Hehe... Fikk tilbud om at en annen skulle ta d, men hun var ikke frisk selv, så jeg sa d gikk bra. Må jo kunne ta en bleie liksom, men var redd for at de skulle bæsje når jeg var alene på seinvakta. Men det slapp jeg heldigvis I dag er jeg hjemme å koser meg, og i morgen er det tidligvakt på jobb Er spent på den. Åpne hele barnehagen alene kl 7... hehe.. Går bra så lenge jeg har god tid om morgenen. Også går jeg til jobb, å det hjelper mot kvalme om jeg er litt uggen på mårra`n.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå