Gå til innhold

Utslett KUN på hender og hake på toåring?

Anbefalte innlegg

Gjest Ambivalent
Skrevet

Barnefar kom innom med gutten vår etter bhg før han skulle ha han på samvær for han ville ha meg til å se på han. Han hadde fullt av utslett på hake og håndbaken, ellers ingen annen plass, helt fin form.

Som jeg sa så regner jeg med at det ikke er noe smittsomt/sykdom, mest sannsynlig har han reagert på noe han ikke tåler.

Og jeg sa vi ikke trengte ta han til lege da han er frisk ellers, legevakten tar da ikke inn noen kun pga utslett antar jeg, så jeg sa vi kan se det an litt.

Jeg vet dere ikke er leger, men har noen opplevd ligende? Jeg vet lite om barnesykdommer så jeg vet ikke om det finnes noen som arter seg slik. Gjør jeg rett når jeg mener vi skal se det an siden han ellers er frisk?

Utslettet så forøvrig ut som tett i tett med små såvidt røde nupper, altså helt vanlig utslett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tippet på at han hadde blitt litt våt og kald? Se det an om det går bort utover kvelden.

Gjest Ambivalent
Skrevet

Ja der sa du noe, det hadde jeg ikke tenkt på engang :) Ser det an ja, føler meg ganske så teit om jeg skal dra han med meg flere mil til legen for litt utslett, når han ellers er frisk :)

Skrevet

Jenta mi får også utslett hvis hun blir våt og kald ute. Her smører vi med en fet krem på de mest utsatte stedene hver kveld hele vinteren så det holder seg i sjakk. Så jeg ville smurt han i kveld så får det virke godt i natt.

Gjest Ambivalent
Skrevet

Takk for rådet, det skal jeg gjøre :)

Skrevet

hørrest veldig ut som om barnet ditt har vært ute i kald luft og fått utslett.Har to barn med samme problem som må smøres morgen og kveld med god kuldekrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...