Gå til innhold

Fødsel??

Turboprinsesse blir storesøste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra ca kl 4 - 6 inatt hadde jeg skikkelige tak (menssmerter) som også kjentes godt!! i ryggen.. men det ga seg på morgenkvisten.. Nå er jeg kvalm og har mensmurringer, men ikke så sterke tak.. Termin idag. Selv om jeg har født før så synes jeg det er veldig vanskelig å vite når ting er igang... Får bare håpe jeg slipper å gå så lenge slik... noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det slik i går kveld rett før jeg la meg og etter jeg hadde lagt meg og det holdt på et par timer, før jeg ruslet meg noen runder rundt i huset til det ga seg mer eller mindre. Skikkelige maserier! uten system!

På kontroll hos jordmor i dag sa hun at det nok var livmorhalsen som nå trakk seg oppover og ble kortere og at åpningstiden da ville bli tilsvarende kortere når fødselen er ordentlig i gang.

Hun regnet IKKE med å se meg til kontroll i neste uke, selv om jeg har termin om en uke i dag. Håper det skjer i natt jeg. Symfysebenet virker helt knust nå og jeg klarer så vidt å gå.

Symfysemålene er forresten passert normalområdet. STOR gutt der inne så nå MÅ den ut :-)

Har også født før, men er like usikker på hvordan det egentlig vil kjennes når det starter.

Skrevet

Dette var godt å lese, du! At flere som har født før ikke helt vet hva de leter etter... Jeg tror deler av slimproppen min gikk i går og i dag våknet jeg i seks tiden av ubehag i ryggen og nederst i magen som kom og gikk. Det har holdt på i hele dag med 20-40 minutters mellomrom. Da jeg sa det på legekontrollen i dag ville hun ikke sjekke åpning for "sånt gjør ikke hun" :( Fosterlyden var lavere enn før og sf målet var sunket noen cm. Hodet var langt nede og umulig å si om det var festet. Forrige fødsel våknet jeg seks om morgenen og klokken 16 lå han på magen min.... hadde da trodd det skulle ta seg opp fortere dette her! Dette MÅ da være de maseriene jeg har hørt om?? Eller er det start på fødsel? Eller er det bare jeg som er pysete :D Frustrerende å gå sånn med ubehag og ikke vite hva det kommer av.

Skrevet

Hahaha, det er akkurat slik jeg føler det. Og forrige gang startet det i fire tiden på morgenen og da var jeg liksom helt sikkert på at det var i gang. Det var det også. Nå så lurer jeg liksom på om den og den smerten er det sikre tegnet jeg fikk sist, kynner? maseri? slimpropp eller bare utflod? urin eller fostervannlekkasje?

Kanskje man blir enda mer usikker når man har født før, fordi man husker bare vagt hvordan det blir?

Skrevet

jeg hadde rier i to netter før jeg fødte..åsså forsvant de på dagen....

men måren på dag tre ble de ekstremt intense...klarte nesten ikke puste ordentlig...da skjønnte jeg at det ikke var noen vei tilbake....

men han kom ikke før seint på kvelden alikevell,tok veldig laaang tid phu...

Skrevet

Jeg tror det er modningsrier jeg holder på med, men jeg håper at det enten tar seg opp snart eller at jeg greier å sove godt i natt og at i morgen er den store dagen! Jeg hadde ingen tvil forrige gang?? Denne gangen er det bare tull og ingen action ;P

Har lurt litt på om det har med modningsakupunkturen å gjøre eller at det faktisk er godt over 7 år siden forrige fødsel og mor sin kropp er sleten og treg.....

Jeg er litt mer bekymret og usikker nå tror jeg, for forrige gang tok jeg lett på det og tenkte at ut skal han og mange har gjort dette før meg, så tok jeg to pakker med fliser og løp opp i fjerde etasje.... Gjør ikke det nå akkurat! Hvor ble den bekymringsløse av?! Kom tilbake!

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er jeg som er usikker! Har hatt uregelmessige vondter siden 14-tida nå. Begynte med 10 min mellom, så plutselig 2 min mellom i 10 min før det gav seg. Eneste resultat så langt er at jeg har fått tømt tarmen... Tror nesten det er greiere om man ikke har født før, nå blir jeg bare opphengt i at det var ikke slik sist.

Skrevet

Har også hatt noen timer rett etter at jeg legger meg et par netter som gjør meg veldig usikker. Har lette rier som kommer med 5-7 min mellomrom, men de gir seg som sagt etter noen timer.

Er andregangs, men ble satt i gang sist så har egentlig ingen erfaring med starten på fødselen.

Syns det er veldig mye lureri denne gangen. Håper jeg skjønner når det er i gang for jeg brukte bare 1,5 timer på åpningsriene sist.

Tvi tvi til dere alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...