Gå til innhold

Hjeelp, er stort symfysemålv=stor baby???


*Knerten*

Anbefalte innlegg

Var på 24 ukers kontroll i går, eller er i uke 25 nå magemålet var på 26, over det grønne feltet til og med. Hjelpe meg, vil det si at vi får en giga unge? Kjenner spark og bevegelse helt opp i ribbeina allerede...

Er andregangs og var litt over gjennomsnittet første gang også, og fikk en unge på 4kg. Legen så bare at babyen var høyt opp, men kommenterte ikke noe mer enn det?Andre som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vet jeg, men kan vel hende baby`n bare har veldig god plass? ;o) Det er jo andre ting inni der også. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo gjerne at andremann blir større enn førstemann... Men ta en 3D ultralyd! En venninne av meg tok 3D ultralyd og målene hun fikk oppgitt stemte ekstakt med målene etter fødselen (hun fødte 4 dager før termin). Jeg er redd for stort barn selv, så jeg tar 3D for å sjekke målene. Jordmoren min anbefalte å forsøke å få i gang fødselen litt tidligere med akupuntur hvis ungen er forventet å bli over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke sååå mye over det grønne feltet. Tror ikke du trenger å bekymre deg for noe som helst. Kanskje er det massse fostervann.

Det kan også være at babyen har vokst mye, men kan nå ha noen uker hvor h*n ikke vokser like mye framover. Det går visst litt i rykk og napp

 

Legen hadde nok gitt beskjed om det hadde vært noe alvorlig.

 

har du planer om ekstra ultralyd? Da kan du jo få noen svar og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå over det grønne feltet hele forrige svangerskap. Legen ble bekymra og sendte meg til ekstra UL i tilfelle det var en monsterstor baby der inne. Det var det ikke; han ble født på termin og var under 4kg. Men det var jo greit for meg at de sjekket det, da følte jeg meg mye tryggere. Hvis magemålet er så stort neste gang også så prøv å gråte deg til en ekstra UL for din egen trygghetsfølelses skyld, det er jo tross alt din baby og du som skal føde.

Denne gangen vet jeg at babyen ligger veldig langt nede, det sa de nemlig på den "vanlige" ultralyden ca uke 18, og magemålet mitt og plasseringen av babyen er helt forskjellig nå enn forrige gang. Allt kan være forskjellig og likevel være ok, hvis det er en liten trøst.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det sies over her er det ikke så mye over feltet.

Jeg ligger også over det grønne feltet. Jordmoren jeg går til fortalte at jeg har det nederste benet i bekkenet (skambenet? kalles det kanskje?) langt nede og at det derfor kunne bli høyere mål enn "normalen". Også skulle man huske at de skjemaene ble laget for 30-40 år siden, og "normalen" har endret seg. Gjennomsnittet ligger på det grønne feltet eller litt over nå på symfysemålet, det har med andre ord forandret seg på disse årene. Det fikk i hvertfall jeg forklart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du! Ser du har fått svar men skriver likevel... Jeg lå under på symfysemålene under mitt forrige svangerskap, hadde bitteliten mage men ut kom en baby på 4,2 kg :) så det betyr ikke at babyen er stor nei. Svigerrinna mi lå også over på symfysemålene og hadde gedigen mage men gutten hennes veide bare 3,3:) det går nok bra:) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde symfysemål på 30 (!) i uke 27 jeg.. Han sa det var mer enn gjennomsnittet, men at det ikke hadde noen betydning før neste kontroll. Og babyen var ikke unormalt stor heller sa han. Men merker nå at jeg prøver å måle på egen hånd slik at jeg er forberedt til neste kontroll.. Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...