klar for 3? Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Har hatt veldig spreng i dag. Klarte å amme det ut i dag morges, men nå har jeg fått det igjen. Har også fått feber nå, bare 38C, men føler at den stiger. Så jeg begynner å bli redd for brystbetennelse. Noen som har hatt det eller vet hvordan det føles? Noen gode råd?
Mamma_til_smurfen Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 GÅ TIL LEGE!!!! Har hatt det, og ventet med å gå til lege, "kanskje det ble bedre..." Det ble absolutt ikke bedre, endte med at jeg satt og gråt hver gang jeg ammet, og etterhvert måtte desverre kutte ut ammingen fullstendig. Få behandling med en gang, det er det eneste rådet jeg har...
♠️SparEss♠️ Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har hatt det og det var ikke noe godt. Jeg trodde jeg gikk å ruget på influensa eller noe. Skikkelig verk i hele kroppen og følte meg ikke bra. Brysten var også harde og ømme. Plutselig etter et par dager med disse symtomene fikk jeg så sinnsykt vondt i brystene. De var stein harde, røde og varme, og når feberen kom så steg den raskt. Frysninger og følte meg syk i hele kroppen. Hvis du har stigende temperatur og vonde, harde, røde og varme bryster, så tror jeg det er brystbetennelse på gang. Da er det viktig at du ringer legevakten og snakker med dem. Jeg fikk beskjed om å komme inn med en gang fordi det var viktig å sette i gang med behandling. Jeg betalte heller inngen ting da legen så på det som svangerskap/fødslesrelatert komplikasjoner. Ta deg en varm dusj og masser brystene dine forsiktig og prøv å klemme ut litt for hånd. Det kan løsne litt på det verste sprenget og det varme vannet lindrer også litt. Ring legevakten og god bedring.
lille sprelle Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Greit med rådet om å gå til lege. i mellomtiden kan du ta en rein bleie og fylle den med glovarmt vann og legge rundt puppen (nesten så du får brannsår). Deretter pumper/ammer du til den siste dråpen er ute! Kjøp deg ullinnlegg og sørg for at du ikke får trekk på deg! god bedring og lykke til!
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Har hatt det to ganger. Hvis du ikke får høyere feber ville jeg vært veldig nøye med å tømme brystet nå i kveld, og sett det an til i morgen. Legg barnet til ofte, eller håndmelk ut i dusjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå