Gå til innhold

Endelig kom lille prinsessa!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag 22 februar hadde jeg UL termin. Jeg var hos akupunktur den dagen og fikk ett par sammentrekninger på kvelden men det gav seg. Tirsdag kjente jeg ikke noe. Men på natten den 24 kl 0230 startet det med rier med 10 min mellomrom men de var ikke sterke nok. Stoppet opp i 0600 tiden. Gikk hele dagen med mens verk og vond rygg og med noe rier innimellom. Kl 1600 var det 5 min mellom. Reiste på sykehuset og var der kl 1800 ca. Bare 2 cm åpning og hun tøyde til 3. Gikk og ventet for og se om det tok seg opp etter dette. Snakket litt om og dra hjem men jordmor turde ikke det siden jeg har styrtfødsler bak meg. Ble lagt på en fødestue og riene ble målt og de var jo der men ikke vonde som gjorde noe nytte for seg. Slik lå jeg til kl 0045 og de ville at jeg skulle sove og se hva som skjedde i løpet av morgenen om jeg skulle settes i gang eller ta vannet eller hva de skulle gjøre. Siste forslag før jeg skulle sove var akupunktur igjen. Satte nålene kl 0050. Lå med de i 20 min og det skulle da aventes i en time for og se. Hadde jo ikke vondt i det hele tatt. Magen var bare hard men ikke noe vondt da heller. Måtte legge oss til og sove og samboer hadde akuratt sovnet da jeg kjente ett knepp i nedre del av magen. Hun stod høyt før og da smalt hun ned i bekkenet tror jeg for vondt var det og kjente de nå kom en rie og den var jævelig vondt. Sambo ringte på og da var kl 0220. Jordmor kom tuslende inn og lurte på om noe skjedde og skjønte fort på utrykket mitt at det var det. Hun begynte og pakke opp saker og ting og jeg sier jeg må trykke for alt var bare en eneste stor rie hele tiden. Hun kjenner og sier det er litt vanskelig og kjenne om det er full åpning. Jeg trykker til og der kommer hodet ut og jordmor fikk fart på seg. Hun ble helt overrasket og hadde ikke hansker på eller barnepleier var ikke der. Sambo måtte ringe på og når barnepleier kom inn døra var barnet født. Så aktiv fødsel på 20 min. Hun kom 0240.

52 cm lang og 3785 gr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!!! Var nå godt du ikke reiste hjem igjen ;)

Skrevet

Oh my God!! Gratulerer iallefall=)

Skrevet

Gratulerer!!! Godt du ble værende!! :-)

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Skrevet

Jøss! Det var virkelig fart i sakene! Høres ut som en grei fødsel :-)

Gratulerer så mye med jenten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...