Gå til innhold

Fosterbevegelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bevegelse skal det egentlig være i magen nå mot slutten? Jeg er 38+3 og har helt til siste døgnet kjent veldig mye liv. Men siden i går kveld har det vært veldig rolig. Har så vidt kjent noe........ Er dette noe å bekymre seg over.........?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I løpet av et døgn bør du kjenne rundt 5 spark/bevegelser innenfor ca 20 min. Mer skal det ikke til...

Altså innenfor 20 min en eller annen gang i løpet av et døgn. Ikke hvert 20 min

Skrevet

Det er helt vanlig at det er stille en periode, lillegutt her holdt seg rolig en hel dag, da ringte jeg føden og fikk tips om kald drikke eller spise noe søtt. Jeg skulle da vente en halvtimes tid og hadde jeg kjent liv på 1-2 timer var alt normalt, jeg la meg ned på soffan og ventet på "svar" og han begynte å sprelle etter en halvtimes tid og tok seg opp igjen i løpet av dagen. Så han hadde sikkert en periode der hvor han sov mer, noe de kan ha på utsiden av magen også men hadde det gått to dager hadde jeg nok bedt om en ul :-) Hvordan er det med liv nå da? Har babyen våknet litt mer? :-)

Skrevet

Det er helt vanlig å kjenne mindre liv nå på slutten, da det er mye trangere plass der inne :-) Det fikk jeg beskjed om når jeg var inne på sykehuset for sjekk. Og det er jo logisk også, de er blitt så store, så det er rett og slett ikke det store "lekerommet" lenger...

Skrevet

... Og jeg fikk servert en så sterk og kald saft at den nesten tok drepen på meg. Men den våkna virkelig liv i lillemor da, så det er absolutt et godt tips hvis du ikke har kjent liv på en stund...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...