Gå til innhold

Helt normalt til baby på 4mnd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini legger seg ca kl 21, da får han 1posjon grøt og pupp.

Da sover han til rundt 2tiden, etter det våkner han etter 2timer og vil ha pupp igjen,og sånn går det til vi står opp ved 9tiden..

Når han står opp i 9tiden,så er han oppe i ca 2timer og så sover han dupp, da sover han alt i fra en halv time til 2timer. Så er han oppe i 2-3timer igjen og vil sove mere. Da sover han slik som første duppen. Og sånn holder han på til det er natta rundt 21tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slik er mini her også. bare uten grøt da. skal ha pupp annahver time, og sovner etter h*n har vært våken i ca 2timer.

Skrevet

Ingen babyer er like. Det som er normalt for en baby trenger ikke være normalt for en annen.

Min var sånn som din på natta, bortsett fra å sove fra 21-2, han sov kun 2 og 3 timer i slengen, og sov laaangt mindre på dagen.

Fikk ikke så mye grøt heller ved 4 mnd alder.

Skrevet

Når barnet er over 6 uker kan du fint prøve å avvende barnet med nattmating. I stede for å gi barnet mat, gi han/hun smokk. Gå å bær på han/henne hvis det er vanskelig å roe dem ned.

Hvis du ammer, så lukter det nok melk av deg, da er det nok best om pappan tar den jobben.

Belag deg på 3-4 netter utten så mye søvn. Deretter begynner det å gå seg til å du vil nok synes det var vært jobben.

Alle mine 3 barn har sovet natten igjennom siden de var 2 mnd.

Legg barna til samme tid hver kveld og vekk barna til samme tid hver morgen. Barna vil etter hvert komme inn i rutinen... :)

Skrevet

Avvenne barnet med nattmating fra 6 uker??? Hvor i all verden har du den informasjonen fra. Det strider i mot alt jeg har lest og hørt om hvertfall.

Skrevet

En anerkjent barnelege som sa dette på "God morgen Norge" for noen år siden.

Hva er det du tror kan gå galt med det?

Desuten handler også dette om utvikling.

Jeg har gjort så godt jeg har kunnet for at barna skal skjønne forskjell på dag og natt. Barna sover i stua, med fult lys og masse lyd rundt seg på dagen. Og om natta sover de på rommet sitt med lyset av og stille og rolig.

Bare spørr videre.... Jeg svarer så gjerne.

Skrevet

er du helt dust? :) Nattavvenning ved 6 ukers alder, nå får du gi deg. Den god morgen norge-sendinga må være fra 1930.

Skrevet

Jeg har altså avvent barna mine med nattmating tidlig. Vi har aldri hatt noen problemer i etterkant. Ellert vil du påstå at mine barn har blitt påført noen psykisktraume, eller at de er blitt vannskjøttet på noen måte?

De er i alle fall trygge rolige barn. Sunne og friske. Og de sover godt om natta.

Skrevet

Er ikke det at jeg tror det kan gå noe galt.

Men det må være veldig skjult info da i hvertfall. For akkurat det der har jeg aldri hørt om. Og tro meg, etter å ha hatt baby som har vært anti-sover, så har jeg lest det som er av søvnråd.

Og det du har gjort med dine barn har vel fuknet fint for dine barn da, men jeg tror jeg med ganske stor sikkerhet kan si det ikke ville funket for min. Jeg sier som jeg ofte gjør, ingen baby er lik, det som funker for noen, er helt feil for andre.

Du er nok lett for deg å være påståelig i forhold til at det er sånn det skal gjøres, men når du ikke har hatt baby som ikke har villet sove, så kan du nok heller ikke forestille deg hvordan det er, og hvor fortvilt man blir, når babyen ikke sover samme hva.

Skrevet

Helsesøster sa til meg at det var vanlig å nattavvenne ved 6 måneders alder..Ganske stor forskjell fra 6 måneder og 6 uker. Jeg ville nok ikke avvent på natten såpass tidlig. Det er ganske normalt at de spiser på natta i den alderen....

Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig. Jeg vil heller ikke bagatelisere det. Ville bare si at det går ann å prøve, for det er ikke farlig å avvenne barnet med mat om natta.

Den stunden dette pågikk her la jeg meg med joggedress oppå dyna, klar til å være våken og klar. Sov en del om dagen. Vil ikke si det var enkelt, men vil absolutt si det er hvert det.

Dessuten, når vi er våkne om dagen har vi mye større evne til å tolke babyen signaler. De er jo ikke sultne hver gang de gråter heller...

Så hvis noen missforsto meg:

Det går ann å prøve avvenning, men det kan jo hende at det ikke funker for deg.

Skrevet

Ved 6 mnd bør du avvenne barnet med nattmat.

Ved 6 uker kan du godt forsøke.

Jeg forsøkte å det funket for meg. Så det jeg sier er: du KAN også forsøke...

Skrevet

Jeg er i ferd med å avvenne gutten min nå jeg, han er straks 14 mnd. Og det har gått over all forventning. Jeg har ikke hatt samvittighet til å gjøre det tidligere fordi han har spist for lite på dagen, og har dermed vært sulten på natta.

MEN barna dine har ikke blitt ammet, eller? Og DA blir det noe annet.

Skrevet

Jeg har tvillinger. Og helsestasjon og jordmødre har vært veldig støttende forn å hjelpe meg å gi råd som skl gjør dagen overkommelige.

Dessuten er jeg nok ikke noen hønemor. Elsker barna mine, men tror også at de tåler litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...