<3Miinsiin<3 Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Hvor langt strakk dere dere før dere evt. ble sykemeldt?? Jeg har bare 5 uker igjen til permisjonen min starter, går på skolen, jobber 60% og har en gutt på snart to år hjemme, problemet er at nå har jeg ganske vondt i bekkenet, er vont å kjøre bil, gå for mye, sitte for mye og ligge for mye.. hehe.. stort sett vondt å bevege seg igrunn.. men er liksom ikke sånn at jeg ikke klarer å gå heller! Men skal til legen neste uke og vurderer sykemelding, egentlig så ønsker jeg å gå ut tiden på jobb, men er litt redd for at jeg skal "ødelegge" meg helt slik at jeg ikke kan være med sønnen min slik som jeg ønsker å slik at jeg får en enda vondere fødsel.. Noen tips??
fresh Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 få henvisning til fysioterapeut, eller be om krykker så du kan bruke på de verste dagene. Det er viktig å kjenne etter på kroppen, hvis du bare kjører på så kan du få problemer med bekkenet i ettertid. Som min mor på 60, hun har fortsatt av og til problemer med bekkenet. Ikke til å spøke med. Hvis du føler du trenger sykemelding ville jeg spurt om det.
Anabelle2010 har født! Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Har bekkenløsning for tredje gang nå... Man bør generelt ikke provosere bekkensmerter for mye. Jo mere fremprovoserte smerter jo verre / lengre vil det sitte i etter fødsel. Men hos noen vil alle smerter være borte så og si rett etter fødsel, så det er veldig individuelt også. Jeg synes du kanskje burde vurdert sykemelding fra jobben fra nå av, slik at du får litt overskudd først og fremst til sønnen din og dernest til skolen. Og du blir alltid ekstra sliten mot slutten av svangerskapet uansett.
simba>>>3gutter Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Har gått på aktiv sykemelding siden uke 26 pga bekkenløsning. Fordi jeg vil være oppegående så lenge som mulig, med nr to presset jeg med å gå på jobb forlenge så jeg ble senge liggende fra jan til juni. Sette deg selv først for å finne ut hva som passer deg best, er det å være hjemme så få deg full sykemelding slik at du får litt overskudd til å være sammen med sønnen din!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Jeg jobber som spl på sykehus og har vert aktiv sm fra slutten av januar, og har ikke termin før i mai. (mye av grunnen var at de ikke kan tilrettelegge uten sm pga dårlig bemanning) Det er ingen som takker deg etterpå om du sliter deg ut på jobb, jeg merker jeg har blitt "bedre" elller iallefall ikke verre av å ta det mer med ro og lytte til kroppen. Er ikke interessert i å slite meg ut før nr 2 kommer. Hadde ikke nølt med å sykemelde meg hadde jeg hatt 5 uker igjen til permisjon. Du kan jo kanskje fremdels klare skolen, men slippe jobben
FrøkenJ Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Vurderer det samme. Har under 3 uker igjen i jobb,men er såå sliten og som du også har det, vondt å gå,ligge,sitte osv..Har ei lita jente på 15 mnd som også krever sitt både på dagtid og urolige netter. Merker at jeg syns det er et nederlag bare å snakke/tenke på sykemelding,men slet en god del etter 1 mann pga bekkenet,så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Sitter egentlig på jobb og er så ukonsentrert at jeg egentlig likevel kunne ha vært hjemme. Tenk på deg selv og ungen din. Vi skal jo ha krefter til å faktisk føde også når den tid kommer :-) Lykke til iallefall,så får jeg se og jeg kan legge stoltheten bort også...
Nickey Mouse Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Har vært sykemeldt i lange tider, men det er ikke bare pga bekkenløsning da. Men den hjelper ikke på... Går du til fysio? Jeg går 2 ganger i uken, og det hjelper meg litt. Hvis du virkelig ikke vil være 100% sm, så kan du jo høre om aktiv sm? Men du har jo uansett ikke lenge igjen nå, det er ingen vits å presse seg selv så langt at det stopper helt opp. Du skal jo fungere senere også. Både du og samfunnet kan jo spare på at du blir sykemeldt nå og ikke ødelegger deg selv helt!
<3Miinsiin<3 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2010 takk for mange tanker og tips =) går ikkje te fysio nei.. har liksom klart meg greit til nå, men det ble verre plutselig! Er jo litt redd for at jeg skal bli plaget med dette senere. Men synes ikke det er så kjekt å sykemelde seg når jeg "bare" har fem uker igjen. uff, vanskelig dette. Jeg er liksom ikke så vond at jeg ikke fungerer heller, får jeg veldig vondt så hjelper det å sitte nedpå en stund, så jeg behøver ikke krykker. Problemet er at jeg skal ha praksis snart, da skal jeg være i bhg hele dagen og så jobbe hele kvelden tre dager i uken. Tror det blir veldig tungt, men synes jo ikke det er rettferdig at jobben min skal slite fordi jeg skal ha praksis.. nei, det er ikke lett å svelge den stoltheten bestandig! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå